WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wtorek 13.04.2021. Temat dnia: Artyści to my.

Wtorek 13.04.2021. Temat dnia: Artyści to my.

Propozycje zajęć z dzieckiem na dzisiejszy dzień:

 

 

   Gimnastyka poranna ze Świeżakami: https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I

 

  • „Artysta” –  zabawa słownikowa. Osoba dorosła przygotowuje sześciokąty – heksy. Na jednym pisze np. kolorem czerwonym wyraz artysta i zadaje pytania: Kto to jest artysta? Czym zajmuje się artysta?Dziecko odpowiada, rodzic zapisuje odpowiedzi na kolejnych heksach, a dziecko dokładają je do siebie na zasadzie: łączą się te, które mówią o tym samym, np. dotyczą malarstwa, rzeźby, teatru czy kina. Na koniec dziecko próbuje uogólnić wszystkie wypowiedzi i zbudować swoistą definicję pojęcia artysta. Należy . podkreślić, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent, bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy. Dziecko podaje przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści: malarstwo – malarz, rzeźbiarstwo – rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta; muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta; teatr – aktor, reżyser. W wyjaśnieniu pojęcia pomoże: „Kim jest artysta?” https://youtu.be/gNSWtT6L_Q0

 

  • Zabawa ruchowa „Rzeźbiarz”. Dziecko jest rzeźbiarzem, rodzic blokiem kamienia, z którego powstanie rzeźba. Kamień pozostaje nieruchomy. Rzeźbiarz przesuwa poszczególne część ciała rodzica, uderzając lekko dłońmi w przyszły posąg i nadając mu wybraną przez siebie pozycję.

 

  • „W pracowni malarza” – zabawa dydaktyczna po obejrzeniu filmu „Artysta malarz” https://youtu.be/KpV1u3o-6G8. W zamykanym pudełku lub pod chustką chowamy różne rodzaje farb, pędzli, kartki lub blok rysunkowy, a także kilka przedmiotów niezwiązanych z malarstwem (nożyczki, nici, igła, młotek itp.). Dziecko za pomocą dotyku stara się rozpoznać, co to za przedmiot. Następnie dobiera te, które do siebie pasują, i ustala, kto ich używa.

 

  • „Farby wodne” – zabawa słuchowa z elementem ruchu. Osoba dorosła w przeciwnych końcach pokoju wyznacza 2 miejsca – jedno dla głoski (kładzie tam zdjęcie lub ilustrację wazonu albo innego przedmiotu na w), drugie dla(kładzie tam zdjęcie foki lub innego przedmiotu na f). Dziecko, porusza się przy dowolnej muzyce. Na przerwę w muzyce dorosły wypowiada 1 słowo (zawierające głoskę w lub  np.: wanna – fontanna, woda – foka, flet – wnet, żyrafa – ława) – gdy dziecko usłyszy słowo z głoską w, biegnie do miejsca z wa gdy słowo z fbiegnie do miejsca z f.

Uwaga: nie należy używać słów, w których słychać f zamiast w (np. owca, kwiat).

 

  • jak farby” – wprowadzenie liter f, F. Po wysłuchaniu piosenki „Litera F” https://youtu.be/_9bFunWBSjgdziecko może:
  • podawać słowa rozpoczynające się głoską f, kończące na f, mające w środku,
  • wyszukiwać w otoczeniu przedmioty zawierające w nazwie głoskę f.

Karty Pracy, część 4, s. 4–5:

  • podział na sylaby i głoski wyrazu farby, Franek
  • wyodrębnienie pierwszej głoski w wyrazach farby, Franek,
  • pokaz liter F, f (wielkiej i małej), zachęcanie dziecka do określania do czego są podobne,
  • odczytywanie sylab i wyrazów.
  • „Farby na palecie” – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa. Każdemu kolorowi przypisujemy określony ruch np. czerwony to przysiad, zielony-podskok, żółty- stanie na jednej nodze, fioletowy- wymachy ramionami. Zadaniem dziecka po usłyszeniu nazwy koloru lub pokazaniu przedmiotu w tym kolorze jest wykonanie wcześniej umówionego ruchu.

 

  • Fiołki” – zabawa plastyczna. Rodzic ustawia kompozycję z wazonika z fiołkami (lub innymi wiosennymi kwiatami: tulipanami, żonkilami, narcyzami) i dowolnego owocu na tle żółtego materiału. Dziecko ma za zadanie namalować tę kompozycję farbami plakatowymi.

 

  • „Jestem muzykantem – konszabelantem” – tradycyjna zabawa naśladowcza ze śpiewem , naśladowanie ruchem gry na wymienianych instrumentach ( https://youtu.be/or-xxFjWMy0)

 

  • Czytanie i Pisanie, karta pracy s.61– kreślenie palcem litery f, F, dowolne ozdabianie pól z literą fF, pisanie liter w powiększonej liniaturze, odczytywanie tekstu.

Przed uzupełnieniem karty możemy zachęcić dziecko do:

  • rysowania palcem liter f, F pisanych w powietrzu, na stole –prawą, lewą ręką,
  • na tacy wysypanej mąką, kaszką manną,
  • patykiem na piasku w trakcie spaceru,
  • układania kształtu z patyków, sznurowadeł,
  • określania do czego jest podobna.

 

  • Praca w zeszycie w linie: pisanie małej i wielkiej litery f, F oraz wyrazów: fa, fo, fe, foka, fotel.

 

 

Data dodania: 2021-04-13 00:30:42
Data edycji: 2021-04-13 00:54:47
Ilość wyświetleń: 566
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej