WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wtorek 09.06.2020. Temat dnia: To, co pływa, gryzie, piszczy

Wtorek 09.06.2020. Temat dnia: To, co pływa, gryzie, piszczy

Wtorek 09.06.2020.

Temat dnia: To, co pływa, gryzie, piszczy

Dzień warto zacząć ćwiczeniami ze Świeżakami

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

„Zwierzątko” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk (załącznik). Rozmowa na temat treści wysłuchanego opowiadania:

- O jakim psie marzył Jacek?, - Jaki był pies Jacka?, - Skąd Jacek wziął swojego psa?

„Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek

Któż to ma swe piórka takie kolorowe?

Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?

Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,

Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)

 

Kosmate futerko,

Oczka jak paciorki,

W bębenku wciąż biega,

Podobne do norki. (chomik)

 

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)

 

Pełne wody – lecz nie morze,

Rybki ma – lecz nie jezioro,

Zanim spać się dziś położysz,

Pokarm wsyp, będzie wesoło. (akwarium)

 

Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,

Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)

 

 „Domowa piosenka” – osłuchanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=tM5IjUBVSfY

Aktywne słuchanie piosenki. Podczas zwrotki dziecko naśladuje służące pieski (przysiad, ręce zgięte w łokciach, przyciągnięte do tułowia), rytmicznie podskakując na zgiętych nogach. Podczas refrenu klęka z pośladkami na stopach i wybija rytm ćwierćnutowy – na zmianę o uda i klaszcząc w ręce (jedno uderzenie o uda, jedno klaśnięcie).

„Muzykalne zwierzęta” – zabawa ortofoniczna. Dziecko śpiewa melodię zwrotek na dźwiękach hau, a – melodię refrenu na dźwiękach miau. Przy powtórzeniu następuje zamiana: zwrotka – miau, refren – hau. Można śpiewać na zmianę z rodzicem np. rodzic – zwrotka, dziecko – refren i na odwrót

Praca z Kartami Pracy część 4 s.14. – prowadzenie zwierząt do ich domów, łączenie zwierząt z ich cieniami.

Praca z Zeszytem Grafomotorycznym s. 49. – kolorowanie papugi według wzoru. Rysowanie szlaczka po kropkach i po śladzie.

„Coś na z” – zabawa z wykorzystaniem Wycinanki – dziecko wycina obrazek zegara z wycinanki (z podpisem), nakleja go na kartce, ustala głoskę początkową z i rysuje przedmioty/zwierzęta/owoce/warzywa, których nazwy zaczynają się tą głoską.

Data dodania: 2020-06-08 22:32:26
Data edycji: 2020-06-08 22:39:49
Ilość wyświetleń: 489
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej