WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WTOREK 05.05.2020. TEMAT DNIA: JAK DŁUGO BĘDZIE BIĆ ZIELONE SERCE?

WTOREK 05.05.2020. TEMAT DNIA: JAK DŁUGO BĘDZIE BIĆ ZIELONE SERCE?
  1. Zachęcamy do rozpoczynania dnia ćwiczeniami porannymi - „Gimnastyka w domu i w przedszkolu” https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM&fbclid=IwAR1YH6yf_edNtN4WmoxSiQEEr9waVarMsJIz6iRRm7Mlrbya8t0GGqsLS9I
  1. "Zielone serce" – proponujemy przeczytanie dzieciom wiersza R. Pisarskiego (załącznik 1). Po wysłuchaniu wiersza zadać dziecku pytania: O kim lub o czym był wiersz?; Jak wyglądało drzewo?; Dlaczego ludzie, przechodząc obok drzewa, byli radośni?; Co takiego zrobił urwis?; Dlaczego on to zrobił?; Jak myślisz, co stało się później z drzewem?.
  2. „Przyroda wokół nas” – zabawa dydaktyczna, wyjaśnienie pojęć: fauna i flora.
  3. Po zadaniu pytań: Co to jest przyroda?;Czy jest ona potrzebna człowiekowi? warto pokazać dziecku różne czasopisma, książki przyrodnicze lub ilustracje. Następnie wyjaśnić pojęcia: flora i fauna oraz poprzeć je przykładami. Można zapisać: flora – rośliny; fauna – zwierzęta. Zadaniem dzieci wyszukanie wśród ilustracji przedstawicieli fauny i flory. Dobrym pomysłem będzie wykorzystanie do tego celu zabawek dzieci, które można układać pod odpowiednim napisem.

Zagadnienie to można przybliżyć dziecku poprzez obejrzenie filmu „Co to jest las?”

https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs

oraz spacery i wycieczki po okolicy, a także pobyt na działce czy ogródku

  1. „Kwiaty rosną – kwiaty więdną” – zabawa ruchowa. Dziecko reaguje na polecenia: Kwiaty rosną! – dzieci stają na palcach, jak najwyżej, ręce wyciągają do słońca; Kwiaty więdną! – dzieci kulą się i przykucają.
  2. „Mandala ekologiczna” – praca z ZG, s. 45. Kolorowanie rysunku według własnych pomysłów dzieci, rysowanie szlaczka po śladzie bez odrywania ręki.
  3. Zachęcamy również do wysłuchania piosenki „Leśne duszki” oraz nauki jej refrenu. Śpiewając można wystukać rytm piosenki np. na łyżkach.

https://www.youtube.com/watch?v=wUfDQQFMhII.

Podczas słuchania piosenki można również przeprowadzić zabawę „Gra w zielone” –dziecko porusza sie w rytm piosenki, podczas przerwy podajemy nazwę ustalonego z dziećmi koloru, np. zielony, wówczas dziecko musi odszukać podany kolor w otoczeniu i go dotknąć. Gdy osoba dorosła poda inny kolor niż umówiony, dziecko staje w bezruchu.

  1. „Dlaczego człowiek powinien żyć w zgodzie z przyrodą?” – metoda burzy mózgów, poszukiwanie odpowiedzi na pytanie.
  2. "Szanuj zieleń!” – wykonanie plakatu, malowanie farbami plakatowymi.
  3. „Zwierzęta dookoła” – zabawa dydaktyczna, dodawanie na zbiorach zastępczych. Do zabawy można przygotować sylwety zwierząt wycięte z czasopism, narysowane przez dzieci, dostępne w załączniku (załącznik 2) lub wykorzystać zabawki. Dziecko manipuluje nimi, dokładając, odkładając i rozwiązując zadania np.:

 Na okładce „Atlasu zwierząt” są 2 lwy, 2 hipopotamy i 3 krokodyle. Ile zwierząt jest na okładce?

  1. W parku mieszkają 3 wiewiórki, 2 jeże i 4 myszy polne. Ile zwierząt mieszka w parku?
  2. Na łące obok przedszkola mieszkają 2 biedronki, 4 motyle i 2 chrząszcze. Ile owadów mieszka na łące?
Data dodania: 2020-05-05 07:31:15
Data edycji: 2020-05-05 07:45:51
Ilość wyświetleń: 360
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej