WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wtorek 02.6 2020

Wtorek 02.6 2020

Wtorek 02.06 2020r

Temat dnia: Prawa dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proponowane działania:

 

„Mam prawo do”- zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza Jarosława Poloczka z wykorzystaniem KP4.20. Dziecko odpowiada na pytanie: Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo? Dziecko podaje swoje pomysły. Rodzic odczytuje wiersz i wyjaśnia, że jest taka organizacja, która dba o to, by dzieci miały swoje prawa – UNICEF. Ludzie pracujący w tej organizacji spisali wszystkie prawa dziecka i stworzyli KONWENCJE PRAW DZIECKA. Jeśli jakiemuś dziecku dzieje się krzywda, to może się poskarżyć do RZECZNIKA PRAW DZIECKA.

 

Mam prawo do życia, do bycia, do chcenia.

Mam prawo do miłości, radości i tworzenia.

Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.

Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.

Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.

Mam prawo do gniewu i złego nastroju.

To wszystko jest takie poważne dorosłe,

powiem to jak dziecko, zwyczajnie, najprościej.

Chcę się bawić w piaskownicy,

dom zbudować dla dżdżownicy.

z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.

Latem lizać zimne lody,

stać na deszczu dla ochłody.

Chcę, na łące zrywać kwiaty

i przytulać się do taty.

Zimą toczyć śnieżne kule.

Chcę, by mi czytano bajkę,

o kocie, co palił fajkę.

Chcę też domek mieć na drzewie

i co jeszcze chcę mieć, nie wiem. 

Ale jedno wiem na pewno, to chcę mieć:

bez wojen, głodu i bicia,

bez strachu, smutku i łez.

 

Wykonanie ćwiczeń w KP4.20.

 

„Paluszkowe zabawy”- zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem PiL 72.

 „Ręce na huśtawce” – zabawa ruchowo-słuchowo-wzrokowa rozwijająca dużą motorykę- rodzic prezentuje dziecku literę h pisaną na kartonie A3. Dziecko opowiada jak wygląda, z jakich części się składa. Następnie rodzic recytując rymowankę ( W dół i w górę, w dół i w górę na huśtawce lecę w chmury. W lewo, w prawo, w lewo, w prawo na hamaku mam zabawę) wodzi palcem po kształcie litery. Potem to samo robi dziecko. Kreśli kształt litery w powietrzu, na tacce z kaszą manną, palcem na kartkach formatu A4 i na koniec maluje farbami na czystej kartce A4. Następnie wykonuje ćwiczenia w PiL 72.

 

„ Karuzela”- zabawa ruchowa w kole ze śpiewem. Dzieci wiążą koło, trzymają się za ręce i śpiewają.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=QB-QVbt57T8

Link do tańca: https://www.youtube.com/watch?v=mJe37ufTUP0

 

 

„Szczęśliwy świat dzieci” – zabawa plastyczna; malowanie farbami. Rodzic stawia przed dzieckiem pudełko z wyciętym kształtem dziurki od klucza. Dziecko zagląda przez dziurkę od klucza do krainy szczęśliwych dzieci i wyobraża sobie, co tam mogłoby zobaczyć. Następnie maluje to, co sobie wyobraziło. Po wykonaniu pracy opowiada o tym, co namalowało.

 

 

Data dodania: 2020-06-02 07:25:13
Data edycji: 2020-06-02 07:30:32
Ilość wyświetleń: 236
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej