WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

WRAŻENIA I UCZUCIA

 WRAŻENIA I UCZUCIA

Temat kompleksowy: WRAŻENIA I UCZUCIA

Drodzy rodzice!

W tygodniu tygodniu będziemy omawiać emocje i uczucia. Dzieci spróbują identyfikować i nazywać uczucia i emocje towarzyszące im podczas różnych aktywności, stworzymy własną grę planszową. Słuchając opowiadań i wierszy będziemy rozmawiać o własnych uczuciach i reagowaniu na nie. Utrwalimy informacje dotyczące akceptacji wszystkich uczuć oraz radzenia sobie z tymi, które są dla dzieci trudne. Na podstawie opowiadania dzieci utrwalą treść i znaczenie przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”. Dzieci spróbują wyrażać swoje nastroje za pomocą środków muzycznych i plastycznych. 

 

Podczas codziennych aktywności warto rozmawiać z dzieckiem o jego uczuciach i emocjach. Warto podkreślić, że wszystkie uczucia są potrzebne, ważne i dorośli odczuwają je podobnie. Należy wskazywać dziecku takie możliwości złagodzenia napięcia podczas odczuwania trudnych emocji, które są akceptowalne społecznie. Można wspierać się literaturą dla dzieci, filmami, bajkami itp. Podczas słuchania, opowiadania czy oglądania bajek warto zapytać dziecko: Co bohater czuje w tej chwili? Dlaczego? Pozwoli to wesprzeć rozwój emocjonalny dzieci. Warto również pamiętać o tym, że nasze dzieci uczą się przede wszystkim przez naśladowanie wzorców. Warto poprzez odpowiednie reagowanie w trudnych sytuacjach być takim wzorem dla swojego dziecka.

Cele ogólne:

  • doskonalenie umiejętności odróżniania emocji i podawania ich nazw; 
  • doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć w niewerbalny sposób;
  • rozwijanie kompetencji językowych; 
  • określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej;
  • wdrażanie do odróżniania świata fikcji od rzeczywistości; 
  • kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez poruszanie się w przestrzeni według instrukcji słownej; 
  • kształtowanie odporności emocjonalnej; 
  • identyfikowanie i podawanie nazw stanów emocjonalnych; 
  • doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej.
Data dodania: 2020-05-17 21:49:04
Data edycji: 2020-05-17 21:50:09
Ilość wyświetleń: 407
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej