WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wiosenne przebudzenie 23.03.2020r.

Wiosenne przebudzenie 23.03.2020r.

List do Rodziców

          Szanowni Rodzice!

            Pragnę wyjaśnić kilka kwestii związanych z obecną sytuacją. Nie możemy się spotkać w przedszkolu, więc proponuję kilka działań do wykonania w tygodniu. Nie oczekuję od Państwa, że będziecie nauczycielami swoich dzieci. Jestem zobowiązana przygotować materiał do wykorzystania i to robię. Proszę traktować to przede wszystkim jako propozycje. Ile zrobicie, tyle zrobicie nie jest to Wasz obowiązek. Wiem, że sytuacja jest mało komfortowa dla nas wszystkich, zachęcam jednak do zaglądania do materiałów. Cieszyć mnie będzie jeśli skorzystacie z przygotowanych propozycji wierszy, piosenek i opowiadań.
Podsyłam również Państwu stronę internetową, na której znajdują się nasze karty pracy. Korzystanie z linku nie wymaga logowania, wystarczy pobrać interesujący nas plik
OLEK I ADA A lub OLEK I ADA A+ z  https://www.mac.pl/flipbooki i zapisać go w komputerze.
W ten sposób dzieci będą miały możliwość wykonania karty pracy przeznaczoną na dany tydzień. Karty niestety trzeba wydrukować (i tu może być problem), nic się nie stanie jeśli tego Państwo z różnych przyczyn nie wykonacie (na niektóre z nich wystarczy popatrzeć).
Za wsparcie, wspólną pracę i zaangażowanie bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że szybko się zobaczymy. W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego lub Messenger.

Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
wychowawczynie grupy

 

Temat tygodnia: WIOSENNE PRZEBUDZENIE (23-27.03.2020r.)

  • wzbogacamy wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie,
  • rozwijamy umiejętność wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijamy sprawność manualną,
  • rozwijamy poczucie rytmu poprzez swobodne improwizacje przy muzyce,
  • utrwalamy nazwy kolorów,
  • ćwiczymy umiejętność liczenia,
  • interesujemy się przyrodą,

Tematy dni: Oznaki wiosny, Przyroda wiosną, Kolory wiosny, Co słychać wiosną
w gnieździe?, Wiosenny ogródek.

 

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzić czas z dzieckiem:

  • rozwiążcie zagadkę:

Wracają ptaki z daleka
i kwiatki kiełkują wokoło.
Nadchodzi pora radosna,
bo właśnie zaczyna się…

  • oglądajcie książki, poszukajcie w nich wiosnę,
  • zapytajcie dzieci jakie kolory kojarzą im się z wiosną i dlaczego,
  • posłuchajcie wspólnie spokojnej muzyki - wyobraźcie sobie jak rosną kwiaty,
  • przeczytajcie opowiadanie, spróbujcie o nim porozmawiać (ilustracja do opowiadania - zdjęcie główne folderu):
    Stadtmüller Witaj, wiosno!

– Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosenki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic. – Jak to: nic – oburzył się tato. –  Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz. – Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek. – Wszędzie szaro, buro i ponuro… – Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda? – Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek. Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami. Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz! – Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada. Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbowych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie… –  Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie!  Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny. Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk: – Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis! Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wiadomo skąd tuż nad ziemią. – To podbiał – wyjaśnił dzieciom tato. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślinka. – A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada. – Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tato. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować. Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć. – Pąki na żywopłocie! – meldował Olek. – Zielony listek, o tu – na klombie! – nie dawała za wygraną Ada. – Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosnących na trawniku, tuż obok ich własnego domu. – Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć.

  • w miarę możliwości wykonajcie kartę pracy nr 8 (żółte), nr 22-23 (zielone),
  • zróbcie sobie przerwę - pobawcie się w to na co macie ochotę,
  • przeczytajcie wiersz:
    Szelągowskiej Kotki i kotki.
    Mleka nie piją
    i nie biegają.
    I – jak to kotki –
    futerka mają.
    Lecz – dziwna sprawa
    – na drzewie rosną:
    szare, puchate...
    I tylko wiosną!
    Patrzcie – na stole
    wazon z baziami!
    A gdzie są kotki?
    Zgadnijcie sami!
  • zróbcie pracę plastyczną np. namalujcie na kolorowej kartce gałęzie wierzby
    i doklejcie dowolne pestki jako bazie,
  • przeliczajcie co się da (pestki, guziki, kredki, nasiona grochu, fasoli), pogrupujcie je po 4(5),
  • poszukajcie nagrań z odgłosami przyrody,
  • zapoznajcie się z tekstem piosenki, spróbujcie zapamiętać treść:

Spotkanie z wiosną (sł. i muz. B. Forma)

  1. Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,
    słychać świergot ptaków,
    a w ogrodzie spotkać można 
    miłych przedszkolaków.

 Ref.: Wiosna, wiosna  
przyszła do nas, 
bierzmy się za ręce. 
Pośród młodej, bujnej trawy 
kwiatów coraz więcej.

  • załóżcie wiosenną hodowlę (posadźcie cebulkę, nasionka lub kwiaty), obserwujcie jak rosną, dbajcie o nie, wykonajcie symbole - rzeczy, które są potrzebne do wzrostu (chmurki, kropelki, słońce),
  • kolorujcie rysunki wiosennych kwiatów,
  • pobaw się w wymawianie słów sylabami (np. słoń - ce, tu - li - pan, kwia - ty itp.), dziecko niech łączy słowo w całość,
  • pobawcie się w kolorowe koła, podnosimy w górę koło w kolorze jak (np. pomidor, cytryna, słońce itp.),
  • zaobserwujcie przez okno ptaki, może zobaczycie jak budują gniazda,
  • zróbcie zabawę badawczą: Co znajdziemy w skorupce jajka?, nazwijcie części jaja: żółtko i białko,
  • jeśli macie własne ogrody spróbujcie obserwować budzącą się przyrodę,
  • bawcie się plasteliną, lepcie ptaszki, kwiatki, motylki itp.),
  • przeczytajcie wiersz:
  1. Datkun-Czerniak Wiosna.
    Wiosna w zielonej sukience
    nogami bosymi stąpa.
    I gdzie stopę stawia,
    tam… to chyba czary –
    wiosenny kwiat zostawia.
    Po spacerze wiosny
    świat zmienia się cały.
    Ptaki wśród zieleni
    radośnie śpiewają,
    motyle fruwają, świerszcze cicho grają.
    Kwiaty kolorowe
    wśród traw zakwitają.
    Gdyby nie ty, wiosno,
    i te twoje czary,
    to świat byłby pewnie
    i smutny, i szary.
  • ćwiczcie ręce: starajcie się rysować, kolorować, kreślić szlaczki,
  • poszukajcie we własnych zbiorach gry planszowe i razem w nie grajcie.

Przydatne linki

https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://miastodzieci.pl/

Zachęcam również do posłuchania głosów ptaków

https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/

Data dodania: 2020-03-23 01:25:52
Data edycji: 2020-03-31 01:15:37
Ilość wyświetleń: 992
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej