WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wiosenne powroty 14 - 17.04.2020r.

Wiosenne powroty 14 - 17.04.2020r.

Temat tygodnia: Wiosenne powroty (14 - 17.04.2020r.)

WTOREK (14.04.2020r.)

Temat dnia: Powroty ptaków.

Cele ogólne. Dziecko:

  • wzbogaci wiedzę o ptakach,
  • rozpozna i nazwie wybrane ptaki,
  • rozwija koncentrację uwagi,
  • słucha z uwagą czytanego tekstu,
  • rozwinie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • odpowie na pytania dotyczące opowiadania,
  • rozwija sprawności rąk,
  • łączy i nakleja różnego rodzaju elementy, tworząc obrazek ptaka.

Propozycje zabaw:

  • Zabawa dydaktyczna Gdzie siedzi ptak?
    Będziemy potrzebować zabawkę - ptaka (lub dowolną zabawkę). Rodzic wraz z dzieckiem wita się z zabawką - pluszowym ptakiem, delikatnie głaszcząc go po grzbiecie. Rodzic umieszcza ptaka w różnych miejscach a dziecko mówi gdzie jest ptak (np.: na półce, pod krzesłem, obok... za… nad…).
  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy język, wargi, żuchwę.
    Będziemy potrzebować lusterko dla dziecka.
    Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
    Fruwający ptakdzieci dotykają czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.
    Dziobek ptakadzieci wypychają wargi do przodu i, na zmianę, zamykają je i otwierają.
    Wysiadywanie jajjęzyk przyklejają za górnymi zębami, nie ruszają nim przez 30 sekund.
    Budujemy gniazdkodzieci przesuwają język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe: przyklejają język przy górnych dziąsłach.
    Dzięcioł czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.
  • Zabawa ruchowa Gra w zielone.
    Będziemy potrzebować przedmioty w kolorze zielonym.

Rodzic rozmieszcza w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym.
Pyta: Grasz w zielone?
Dzieci odpowiadają: Gram!
R.: Masz zielone?
Dz.: Mam!
Wówczas dziecko musi dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze zielonym.

  • Ćwiczenia oddechowe Piórko.
    Będziemy potrzebować sztucznego piórka.
    Dzieci kładą piórko na wierzchu dłoni. Wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami – zdmuchują piórko tak, aby poleciało jak najdalej. Starają się utrzymać je jak najdłużej w powietrzu.
  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej
    Powrót bociana.
    Rodzic czyta opowiadanie (ilustracja do opowiadania - obrazek zakładki).

    Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nadchodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.
    – Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.
    – Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.
    – To jest gniazdo bociana.
    – Dziadku, tam nikogo nie ma.
    – Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.
    – Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.
    – Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.
    – Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?
    – Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.
    – I one też kiedyś odlecą?
    – Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.
    – Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.
    – Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.
    – I dziobów – dodał chłopiec.
    Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki,
    jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.
    – Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają!
    – Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.
    Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.
    – Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś?
    – Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.
    – Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.
    Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach,
    od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:
    Kle, kle
    Klekotaniem zbudził bociek
    całe gniazdo swoich pociech.
    Kle, kle dzwoni w ptasich główkach
    niczym głośna ciężarówka!
    – Znowu tatko tak klekoce,
    że zarywa boćkom noce?
    Czemu tatuś nasz kochany
    taki dziś rozklekotany?
    Bocian skrzydłem dziób zasłania,
    sen miał nie do wytrzymania!
    – Ach, obudźcie mnie już, błagam,
    bo was chciała połknąć żaba!

 

Przykładowe pytania jakie Rodzic może zadać dziecku:
- Dokąd pojechał Olek?
- Gdzie miał swoje gniazdo bocian?
- W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?
- Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?
- Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

  • Prezentowanie zdjęć ptaków powracających do nas wiosną.
    Zdjęcia ptaków w załączniku nr 1: czajki, jerzyka, słowika, szpaka, skowronka, żurawia, jaskółki, bociana.
    Rodzic pokazuje zdjęcia ptaków i podaje ich nazwy. Dzieci uczą się rozpoznawać ptaki, wskazując wśród zdjęć tego ptaka, którego nazwę poda Rodzic. Na każdym zdjęciu wskazują części ptaka wymienione przez Rodzica.: głowę, dziób, oko, tułów, skrzydła, ogon, nogi.
  • Zabawa utrwalająca nazwy wybranych ptaków Jaki to ptak?
    Rodzic przypomina nazwy wybranych ptaków powracających wiosną na podstawie ich zdjęć, a następnie prezentuje wierszyk B. Szelągowskiej.
    Ty teraz powiedz,
    jaki to ptak
    macha skrzydłami
    i robi tak.
    Dziecko powtarza słowa wierszyka i naśladuje lot ptaka, a na końcu wierszyka podaje dowolną nazwę ptaka. Zabawa naprzemienna dziecko - rodzic, staramy się nie powtarzać nazwy wymienionego już ptaka.
  • Karta pracy, cz. 2, nr 25 (dzieci starsze - karty zielone).
    Dziecko:
    - ogląda obrazek bociana w pętli,
    - wyszukuje wśród obrazków te, które są identyczne, i je zaznacza,
    - naśladuje miny i ruchy żab,
    - nazywa emocje, jakie one przedstawiają.
  • Praca plastyczna Błyszczące ptaki.
    Potrzebne materiały: dwie płyty CD dla każdego dziecka, klej magic, kolorowe paski papieru, piórka, plastelina.
    Rodzic pokazuje gotowego ptaka z płyt CD, a następnie wyjaśnia sposób jego wykonania. Dzieci sklejają na końcach kolorowe paski papieru, które będą stanowiły ogon ptaka. Na jednej z płyt, od strony z nadrukiem, przyklejają złożone paski kolorowego papieru (po prawej stronie), a po lewej stronie trójkątny dziób ptaka. Od dołu – dwa prostokątne paski papieru, które będą nogami. Następnie smarują drugą płytę od strony nadruku i dokładnie przyklejają ją do pierwszej płyty. Po zewnętrznych stronach płyt, w ich środkowej części, przyklejają piórka, które będą skrzydłami ptaka. Następnie lepią dwie małe kuleczki z czarnej plasteliny i przyklejają oczy w okolicy dzioba.

Można wykonać dowolną pracę plastyczną (Ptaka) z dostępnych w domu materiałów lub skorzystać z podanych propozycji https://pl.pinterest.com/pin/550705860665413654/

 

ŚRODA (15.04.2020r.)

Temat dnia: Żabki i bocian.

Cele ogólne. Dziecko:

  • wzbudzi zainteresowania muzyką poważną,
  • rozwija spostrzegawczość,
  • wyszukuje obrazki bociana,
  • rozwija poczucie rytmu,
  • tworzy własne improwizacje ruchowe do muzyki,
  • rozwija sprawność manualną,
  • wykonuje pracę plastyczno - techniczną.

 

Propozycje zabaw:

  • Zabawa ortofoniczna Bocianie klekotanie.
    Gdy Rodzic wysoko podniesie rękę, dziecko głośno naśladuje klekotanie bociana. Gdy ją opuści cichutko klekocze.
  • Słuchanie odgłosów przyrody.
    Nagranie odgłosów zwierząt mieszkających na łące https://www.mac.pl/ Olek i Ada CD 2, utwór nr 38.
    Rodzic prosi, aby dziecko posłuchało nagranych odgłosów i spróbowało wskazać, jakie zwierzęta wydają takie dźwięki.
  • Zabawa ruchowa Ptaki do gniazd.
    Będziemy potrzebować: dowolne nagranie muzyki poważnej, krzesło.
    Dziecko (ptak) siada na krześle (w gnieździe). Rodzic włącza nagranie muzyki – ptak wyfruwa z gniazda. Na przerwę
    w muzyce dziecko wraca do gniazda.
  • Zabawa w wypowiadanie zdań z odpowiednim natężeniem głosu.
    Załącznik nr 2 obrazki: małej żaby i dużej żaby.
    Rodzic pokazuje obrazek małej żaby, dziecko po cichu mówi: Jestem małą żabką. Kiedy Rodzic pokazuje obrazek dużej żaby, dziecko głośno mówi: Jestem dużą żabą.
  • Osłuchanie z piosenką Zielona wiosna (sł. i muz. D. i K. Jagiełło).
    Nagranie piosenki https://www.mac.pl/  Olek i Ada CD 2, utwór nr 7.
    1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
    i coś do ucha sobie szeptały.
    Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
    kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.
    2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie
    i do drugiego boćka klekoce.
    Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
    kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.
    3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
    i przetłumaczył na ptasie trele.
    Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
    ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
    Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
    wiosna, wiosna jest już wśród nas.


Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. Przykładowe pytania:
- Jak szeptały żaby?
- Jak klekotał bociek?
- Jakie odgłosy wydawał wróbelek?
- Kto jest już wśród nas?
- Jaka według was jest wiosna?

  • Wskazywanie różnic i podobieństw między obrazkami.
    Załącznik nr 3 obrazki bocianów: białego i czarnego.
    Rodzic prezentuje obrazki i kilkakrotnie powtarza nazwę każdego z ptaków. Następnie miesza obrazki i prosi dziecko
    o nazwanie poszczególnych bocianów. Kolejne działanie to wskazanie różnic (np. w upierzeniu) i podobieństw w wyglądzie ptaków (np. długi dziób). Dzieci mogą się również zastanowić, od czego wzięły się nazwy bocianów i którego bociana widujemy w Polsce najczęściej.
    Ciekawostka:
    Bociany nie lubią jeść żab. Jedzą je w ostateczności, gdy wokół trudno o inny pokarm. Natomiast chętnie spożywają owady, dżdżownice, cienkie węże, małe ryby i gryzonie. Bociany, nie mogąc upolować żab w zaspokajających ilościach
    (z powodu znacznych zmian środowiska drastycznie zmniejszyła się liczebność tych płazów), zmieniły swoje upodobania
    i zaczęły się odżywiać wyżej wymienionymi zwierzętami.
  • Karta pracy żółte - młodsze cz. 2, nr 9, zielone - starsze cz. 2, nr 26.
    Dzieci opowiadają o tym, co robią ptaki wiosną (na podstawie obrazków), kończą rysować ptaki według wzoru.
  • Wykonanie pracy plastycznej Bocian. Propozycje pracy w linkach lub dowolny Bocian.
    https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/137-bocian-z-wacikow
    https://pl.pinterest.com/pin/536913586807335898/
  • Prezentacja multimedialna Życie żaby. Krótka trwa 2 min.
    Proszę włączyć od 28 sekundy. https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E&feature=youtu.be
    Podczas oglądania cyklu rozwojowego żaby Rodzic tłumaczy jedynie, jak nazywają się poszczególne etapy (np. skrzek – kijanka – dorosła postać). Można zadać pytanie, na którym etapie żaba zaczyna przypominać postać znaną dziecku.
  • Historyjka obrazkowa.
    Załącznik nr 4. Dziecko mówi co znajduje się na każdym obrazku. Następnie wskazuje obrazki w odpowiedniej kolejności.
  • Dodatkowe propozycje zabaw.
    Załącznik nr 5 - Poćwiczcie żabie minki.
    Załącznik nr 6 - Wskaż na obrazku wszystkie bociany z czerwonymi nogami i dziobami.
    Załącznik nr 7 - Poćwicz z żabką.
    Załącznik nr 8 - Rozwiąż zagadki.

 

CZWARTEK (16.04.2020r.)

Temat dnia: Wiosenne inspiracje.

Cele ogólne. Dziecko:

  • usprawni umiejętność liczenia,
  • dolicza do podanej liczby elementów i odlicza od podanej liczby elementów (o jeden element więcej lub o jeden element mniej),
  • rozwinie zainteresowania przyrodnicze,
  • układa chodniczek w kolorach wiosny,
  • rozwija sprawność ruchową,
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe,
  • wie, jak prawidłowo artykułować głoskę f.

 

Propozycje zabaw:

  • Zabawa ruchowa Wiosenna powódź.
    Będziemy potrzebować: krzesełka, szarfy lub gazety, nagranie odgłosów wody, https://www.mac.pl/
    Olek i Ada CD 2, utwór nr 33.
    Podczas nagrania odgłosów wody dzieci spacerują uważnie, omijając ułożone na podłodze szarfy lub gazety (kałuże).
    Gdy nagranie milknie i na hasło Rodzica.: Powódź! – dzieci rozbiegają się i siadają na krzesełkach, unosząc nogi nad podłogę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • Zabawa matematyczna w układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.
    Będziemy potrzebować: kolorowe nakrętki do przeliczania.
    Rodzic układa z kolorowych nakrętek wzory do powtórzenia przez dziecko. Głośno nazywa, liczy i układa nakrętki w danym kolorze, np. po dwie, po trzy, po cztery (po pięć), w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym. Dziecko samodzielnie układa barwne chodniczki według wzoru Rodzica.
  • Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?
    Będziemy potrzebować: palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów.
    Rodzic ma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dziecko obserwuje powstałe kolory i podaje propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu (bądź kolorowankę).
    https://miastodzieci.pl/kolorowanki/krokus/
  • Zabawa matematyczna Sadzimy wiosenne kwiaty.
    Będziemy potrzebować: trzy sylwety donic wycięte z kolorowego papieru, sylwety krokusów (po 5 w kolorach: fioletowym, żółtym i białym), klej, kartki, żywe kwiaty cebulowe w doniczce, krokusy, żonkile lub obrazki kwiatów załącznik na 9.
    Dzieci obserwują żywe kwiaty w doniczce (lub oglądają ilustrację), nazywają ich kolory; liczą, ile jest rozkwitniętych kwiatów, ile jest kwiatów w pąkach. Układają papierowe kwiaty w donicach według kolorów, tak aby było ich: tyle samo
    w każdej donicy, o jeden więcej w kolejnych donicach lub o jeden mniej, zgodnie z poleceniem Rodzica. Na koniec przyklejają sylwety donic i wybranych kwiatów na kartonie.
  • Karta pracy żółte - młodsze cz. 2, nr 10, zielone - starsze cz. 2, nr 27.
    Dzieci rysują po szarych liniach rysunków krokusów, kolorują jeden z nich na fioletowo, oglądają zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną.
  • Ćwiczenia gimnastyczne propozycja Zwierzęce karty ruchowe, załącznik nr 10.
  • Zabawa i ćwiczenie słuchu fonematycznego do głoski f.

Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski f.
Głoska f jest głoską wargowo-zębową, powstaje przez zbliżenie górnych zębów do dolnej wargi i wypuszczenie powietrza przez powstałą w ten sposób szczelinę.
Rodzic zwraca uwagę, aby przy wymawianiu głoski f nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dzieci powtarzają za Rodzicem głoskę f, kontrolując w lusterku pracę języka.
Rodzic podaje przykłady słów, a dzieci mają za zadanie podskoczyć, gdy usłyszą słowo z głoską f na początku.
Przykładowe słowa: autobus, foka, kompot, farby, figury, pędzel, woda, flaga itp.

  • Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej Ptasie trele.
    Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: Czym zajmowały się ptaki?
    Powtarza wiersz, a dzieci powtarzają fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni.

    Znów nastała wiosna!
    Ptaki nadlatują.
    A co będą robić?
    Gniazda pobudują.
    Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
    Jakie piękne dni!
    Na drzewach wysoko
    albo w trawie – nisko.
    Tak by do swych piskląt
    zawsze miały blisko.
    Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
    Jakie piękne dni!
    Gdy skończą budować,
    jajeczka w nich złożą.
    By było im ciepło,
    na nich się położą.
    Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
    Jakie piękne dni!
    Wykluły się wreszcie
    z jajeczek pisklęta
    i każdy maluszek
    te trele pamięta!
    Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
    Jakie piękne dni!
  • Zabawa ruchowa Raz, dwa, trzy, bocian patrzy.
    Dzieci są żabkami a Rodzice bocianami. Dzieci poruszają się, skacząc w przysiadzie po całym pomieszczeniu, gdy Rodzic (bocian) jest odwrócony do dziecka tyłem mówi: Raz, dwa, trzy, bocian patrzy! Gdy bocian odwraca się żabki zastygają
    w bezruchu. Gdy dziecko, się poruszy, przejmuje rolę bociana (zabawę powtarzamy kilka razy).

PIĄTEK (17.04.2020r.)

Temat dnia: Kto do nas wraca na wiosnę?

Cele ogólne. Dziecko:

  • rozwijanie mowy czynnej,
  • wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • wykonuje proste obliczenia na podstawie obrazków,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • rozwija sprawność ruchową,
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe.

 

Propozycje zabaw:

  • Zabawa ruchowa Przylot bocianów.
    Dzieci biegają po pokoju i machają szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecące bociany. Na hasło Rodzica: Gniazdolądują, składając skrzydła blisko ciała, i stają na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekocą
    z radości.
  • Zabawa słowami Dokończ słowo.
    Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział Rodzic, np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.
  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Wiosenne powroty.

Załącznik nr 11 obrazki: skowronka, bociana, jaskółki, sójki, wróbla.
Rodzic czyta wiersz, w odpowiednich momentach pokazując obrazek właściwego ptaka.
Przyszła wiosna,
a tuż za nią
ptaki przyleciały.
Teraz będą
jak co roku
gniazda zakładały.
Bocian lubi
patrzeć z góry –
dom ma na topoli.
Za to żuraw
wśród mokradeł
raczej mieszkać woli.
A jaskółka
gdzieś pod dachem
gniazdko swe zakłada.
Zaś kukułka
swoje jajka
niesie do sąsiada.
Tyle ptaków
powróciło
do nas razem z wiosną!
W dużych gniazdach,
małych gniazdkach
niech pisklęta rosną!


Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. Przykładowe pytania:
- Jakie ptaki są wymienione w wierszu?
- Gdzie znajduje się dom bociana?
- Jak myślicie, co to są mokradła?
- Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?
- Co robi z jajkami kukułka?
- Jak się nazywają dzieci ptaków?

  • Zabawa ruchowa Wszystko co lata.
    Na klaśnięcie dzieci naśladują lot ptaków, na tupanie lot śmigłowca, na uderzenie w uda rakiety, a na dźwięk uderzenia dłońmi w stół naśladują lot samolotu.
  • Zabawy przy piosence Zielona wiosna.
    Nagranie piosenki Zielona wiosnahttps://www.mac.pl/  Olek i Ada CD 2, utwór nr 7.
    Dzieci słuchają piosenki, a potem poruszają się przy jej nagraniu (swobodne improwizacje ruchowe).
  • Zabawa matematyczna Żabki w stawie.
    Będziemy potrzebować: niebieską kartkę w kształcie stawu (owalna), 5 obrazków żabek (lub 5 zielonych nakrętek).
    Rodzic podaje dziecku kartkę w kształcie stawu i prosi, aby dziecko umieściło w stawie dwie
    żabki. Doskoczy do nich jeszcze jedna żabka. Ile jest teraz żabek? Rodzic może modyfikować w dowolny sposób zarówno liczbę dodawanych, jak i odejmowanych obrazków żabek.
  • Rozwiązywanie zagadek Smułki, dotyczących ptaków powracających na wiosnę do Polski.
    Załącznik nr 11 obrazki: bociana, skowronka, jaskółki, kukułki.

    Ma długie czerwone nogi,
    długi dziób.
    Choć żabek nie lubi,
    to czasem je zje.
    (bocian)
    Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka,
    bo właśnie wołamy na wiosnę...
    (skowronka)
    Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach
    i choć, nie wiem czemu, robi kółka,
    to wiadomo, że to...
    (jaskółka)
    Ptaszek, o którym myślę, boi się huku,
    a oprócz tego często woła: kuku, kuku. (kukułka)
  • Kończenie zdania: Ptaki wracają do Polski z ciepłych krajów, bo...
    Rodzic zadaje pytanie dziecko odpowiada, jeżeli odpowiedź jest niepoprawna (np. ...bo tak chcą), próbuje nakierować dziecko na prawidłowy tok myślenia.
  • Słuchanie nagrania A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna.
    Nagranie utworu A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna
    https://nutyliterowe.pl/klasyka/antonio-vivaldi-cztery-pory-roku-wiosna
    Rodzic pyta z czym dziecku się kojarzy to nagranie, i prosi o uzasadnienie.
  • Ćwiczenia gimnastyczne ponowna propozycja Zwierzęce karty ruchowe - ćwicz tak jak…, załącznik nr 10.

 

UDANEJ ZABAWY :)

Data dodania: 2020-04-13 21:24:24
Data edycji: 2020-04-17 00:46:55
Ilość wyświetleń: 6523
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej