„Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna; określanie przeznaczenia przedmiotów (np. miotła, szufelka, gąbka itp.)
PracazKartami pracy, cz. 3, s.20 – segregowanie przedmiotów, odczytywanie i porównywanie szeregów figur, wskazywanie tego, co lata.
„Jak czystość naszego otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – rozmowa z dzieckiem. Warto jest wykonać z dzieckiem doświadczenie, na podstawie którego w prosty sposób można wytłumaczyć dziecku, dlaczego należy myć dłonie i nie tylkoJ:
„Robimy porządki” – zabawa poprzez działanie (czyszczenie zabawek, wycieranie kurzu, odkurzanie, itp.)
„Kto pierwszy do domu?” – gra – ściganka np. „Chińczyk” lub inne; dziecko podczas gry uczy się przestrzegać reguł, ćwiczy przeliczanie w zakresie 10 (można rzucać dwoma kostkami), uczy się zasad fair – play.