WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Temat tygodnia : Na łące

Temat tygodnia : Na łące

Poniedziałek 18.05.2020.

Temat dnia: Rośliny na łące

  1. Proponujemy zacząć dzień ćwiczeniami porannymi np.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

  1. „Łąka”- proponujemy przeczytanie dzieciom wiersza M. Buczkówny. Rozmowa na temat wiersza ze szczególnym podkreśleniem wymienionych mieszkańców łąki i jej roślinności:

„Łąka”

Na łąkę trzeba iść rano

Kiedy jeszcze jest rosa –

Cichutko przystanąć

I słuchać

Jak brzęczy pszczoła, jak bąk, a jak osa

Patrzeć jak skrzydła motyli

Zamykają się i otwierają

Jak mała biedronka

Na łódce z listka płynie

Po zielonym kołysaniu –

A potem trzeba się pochylić

Nad każdym kwiatem

I zapytać jak mu na imię

Rozmowa na temat wiersza: O jakim miejscu była mowa w wierszu? Co można spotkać na łące? Kto na niej mieszka? Dlaczego należy się tam zachowywać cichutk0?

  1. Spacer na łąkę – w miarę możliwości można się wybrać na spacer na łąkę by zaobserwować życie na łące, może to być też spacer wirtualny

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4  - Wędrówki Skrzata Borówki

  1. Praca z Wielką Księgą Tropicieli - praca z ilustracją przedstawiającą wiosenną łąkę – porównanie z obrazem łąki z wycieczki. Dzieci przyglądają się ilustracji i mówią jakie miejsce ona przedstawia. Następnie wymieniają te elementy ilustracji, które widziały podczas wycieczki.
  2. „Taniec motyli” – zabawa muzyczno – ruchowa ekspresyjna. Dzieci – motyle tańczą zgodnie z podaną melodią .Do tańca można wykorzystać chusty bądź gazety jako skrzydła motyla, proponujemy wykorzystać muzykę A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

  1. Praca z Kartami Pracy cz.4.,str. 5 – kolorowanie tulipana według kodu; zadanie dodatkowe – przeliczanie kwiatków, kolorowanie tych, których jest więcej.
  2. „Bąki z łąki”- osłuchanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak - aktywne słuchanie piosenki; np. wyklaskiwanie rytmu podczas słuchania zwrotki piosenki, naśladowanie ruchem owadów latających na łące -drobne kroczki -to małe owady, większe -to duże. Rozmowa nt. treści piosenki: Jakie owady mieszkają na łące?, Jakie są trzmiele?, Czym są owady dla planety?, Co robią owady?....

Data dodania: 2020-05-17 23:18:16
Data edycji: 2020-05-17 23:19:57
Ilość wyświetleń: 946
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej