WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Temat tygodnia : Na łące

Temat tygodnia : Na łące

Temat tygodnia : Na łące

Poniedziałek 18.05.2020.

Temat dnia: Rośliny na łące

  1. Proponujemy zacząć dzień ćwiczeniami porannymi np.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

  1. „Łąka”- proponujemy przeczytanie dzieciom wiersza M. Buczkówny. Rozmowa na temat wiersza ze szczególnym podkreśleniem wymienionych mieszkańców łąki i jej roślinności:

„Łąka”

Na łąkę trzeba iść rano

Kiedy jeszcze jest rosa –

Cichutko przystanąć

I słuchać

Jak brzęczy pszczoła, jak bąk, a jak osa

Patrzeć jak skrzydła motyli

Zamykają się i otwierają

Jak mała biedronka

Na łódce z listka płynie

Po zielonym kołysaniu –

A potem trzeba się pochylić

Nad każdym kwiatem

I zapytać jak mu na imię

Rozmowa na temat wiersza: O jakim miejscu była mowa w wierszu? Co można spotkać na łące? Kto na niej mieszka? Dlaczego należy się tam zachowywać cichutk0?

  1. Spacer na łąkę – w miarę możliwości można się wybrać na spacer na łąkę by zaobserwować życie na łące, może to być też spacer wirtualny:

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4  - Wędrówki Skrzata Borówki

  1. Praca z Wielką Księgą Tropicieli - praca z ilustracją przedstawiającą wiosenną łąkę – porównanie z obrazem łąki z wycieczki. Dzieci przyglądają się ilustracji i mówią jakie miejsce ona przedstawia. Następnie wymieniają te elementy ilustracji, które widziały podczas wycieczki.
  2. „Taniec motyli” – zabawa muzyczno – ruchowa ekspresyjna. Dzieci – motyle tańczą zgodnie z podaną melodią .Do tańca można wykorzystać chusty bądź gazety jako skrzydła motyla, proponujemy wykorzystać muzykę A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

  1. Praca z Kartami Pracy cz.4.,str. 5 – kolorowanie tulipana według kodu; zadanie dodatkowe – przeliczanie kwiatków, kolorowanie tych, których jest więcej.
  2. „Bąki z łąki”- osłuchanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak - aktywne słuchanie piosenki; np. wyklaskiwanie rytmu podczas słuchania zwrotki piosenki, naśladowanie ruchem owadów latających na łące -drobne kroczki -to małe owady, większe -to duże. Rozmowa nt. treści piosenki: Jakie owady mieszkają na łące?, Jakie są trzmiele?, Czym są owady dla planety?, Co robią owady?....

Data dodania: 2020-05-17 22:48:07
Data edycji: 2020-05-17 22:58:54
Ilość wyświetleń: 767
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej