Drodzy Rodzice, kochane dzieci!
W tym tygodniu dzieci będą oglądały obrazy przedstawiające różne krajobrazy, starały się opowiadać, co widzą. Będą tworzyły własne prace plastyczne, eksperymentowały z kolorami ,tworząc nowe kolory z kolorów podstawowych.
Zachęcam do spacerów do parku, lasu, aby dzieci obserwowały barwy w przyrodzie, podawały nazwy kwiatów i innych roślin, a potem rozmawiały na temat zaobserwowanych zmian w przyrodzie związanych z porą roku. Rozmawiajcie o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Zapoznamy się z różnymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami a następnie spróbujemy stworzyć mapy pogody. Wykonamy eksperymenty, dzięki którym lepiej poznacie sposób powstawania burzy i tęczy. Będziemy omawiać zjawiska pogodowe, utrwalimy zasady bezpiecznego zachowania się podczas burzy.
Warto rozmawiać z dzieckiem na temat bezpiecznego zachowania nie tylko podczas burzy, ale także w czasie wichury i gradu.
W tym tygodniu będziemy realizować następujące tematy:
-Poniedziałek – Kolory lata.
-Wtorek – Burza.
-Środa – Tęcza po deszczu.
-Czwartek – Letnia pogoda.
-Piątek – Lato w sztuce.
Cele ogólne:
-rozwijanie kompetencji językowych poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i obrazkowych;
-utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas burzy;
-ćwiczenie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie treści opowiadań ilustrowanych;
-wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez eksperymentowanie, sprawdzanie i weryfikowanie hipotez;
-wspomaganie umiejętności matematycznych, rytmicznych poprzez stosowanie nazw dni tygodnia;
-tworzenie kalendarza letniej pogody;
-doskonalenie umiejętności różnicowania samogłosek i spółgłosek;
-kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi;
-doskonalenie umiejętności określania kierunków na kartce papieru;
-rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13