Poniedziałek 22.06.2020.
Temat dnia: Żółty.
1. Dzień tradycyjnie zaczynamy ćwiczeniami
https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g
2. „Co ma żółty kolor?” – rozmowa . Dziecko rozwiązuje zagadki Tomasza Jabłońskiego:
Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci
Daje światło, ciepło, radują się dzieci. (Słońce)
Cóż to za roślinka – jak małe słoneczko,
Żółte płatki wokół, na łodyżce mieszka,
Jak jest jeszcze mała, to ją podlewamy,
A jak już dojrzeje – nasionka zjadamy. (słonecznik)
Zadajemy dziecku pytanie: Co jeszcze kojarzy się tobie z kolorem żółtym?
https://www.youtube.com/watch?v=7NKgK-72wCo
Pokazujemy dziecku ilustracje z książki pokazujące Słońce w różnych jego fazach: świt, południe, zmierzch. Wyjaśniamy pojęcie horyzont a następnie zadajemy pytania: Czy Słońce rzeczywiście jest żółte?; Jaki kolor ma Słońce, gdy pojawia się na horyzoncie?; Jaki kolor ma Słońce, gdy jest wysoko na niebie?; Jaki kolor ma Słońce, gdy chowa się za horyzont?; Jaką rolę pełni Słońce?
3. „Zabawa z lusterkami” – zabawa badawcza. Dziecko otrzymuje lusterko i manipuluje nim kierując je w stronę Słońca. Następnie obserwuje jak promienie słoneczne odbijają się od tafli lusterka i powstają tzw. zajączki.
4. „Wędrówka Słońca” – zabawa ruchowa. Rodzic gra na dzwonkach gamę C-dur. Dziecko to Słońce, leży skulone na podłodze. Przy każdym dźwięku coraz bardziej się unosi – tak aby przy górnym dźwięku C wspiąć się na palce. Powtarzamy zabawę kilka razy, grając dźwięki od najniższego do najwyższego i odwrotnie.
5. „Mierzymy promienie Słońca” – zabawa dydaktyczna. Na podłodze układamy żółte koło oraz odchodzące od niego paski różnej długości. Zadaniem dziecka jest przyjrzeć się uważnie i powiedzieć, który promień jest najkrótszy, a który najdłuższy. Następnie proponujemy, aby dziecko zmierzyło długość promieni za pomocą sznurka. Na koniec prosimy, aby dziecko ułożyłyło promienie od najkrótszego do najdłuższego.
6 „ Piosenka na kolorowe lato” – nauka piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0
dziecko podczas słuchania piosenki rytmicznie porusza rękoma, głową, tułowiem w dowolny sposób. Po wysłuchaniu piosenki zadajemy dziecku pytania: O czym jest mowa w piosence?
O jakiej porze roku mówią słowa piosenki? Jakie zwierzęta są wymienione w piosence? Co według słów piosenki dzieci będą robiły latem?
7. „Żółte stworki-potworki” – lepienie z żółtej plasteliny. Praca według pomysłu dziecka. Wymyślanie nazw stworków.
8. Praca z Kartami Pracy część 4.,str. 25 – uzupełnianie brakujących elementów zgodnie z podanym rytmem. Zadanie dodatkowe – wybieranie drogi ptaszka do gniazda tak, by zebrał jak najwięcej gałązek. Przeliczanie gałązek.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13