WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

TEMAT TYGODNIA: KOLORY LATA.

TEMAT TYGODNIA: KOLORY LATA.

Poniedziałek 22.06.2020.

Temat dnia: Żółty.

 

1. Dzień tradycyjnie zaczynamy ćwiczeniami

https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

 

2. „Co ma żółty kolor?” – rozmowa  . Dziecko rozwiązuje zagadki Tomasza Jabłońskiego:

Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci

Daje światło, ciepło, radują się dzieci. (Słońce)

 

 Cóż to za roślinka – jak małe słoneczko,

 Żółte płatki wokół, na łodyżce mieszka,

 Jak jest jeszcze mała, to ją podlewamy,

 A jak już dojrzeje – nasionka zjadamy. (słonecznik)

 

Zadajemy dziecku pytanie: Co jeszcze kojarzy się tobie z kolorem żółtym?

https://www.youtube.com/watch?v=7NKgK-72wCo

Pokazujemy dziecku ilustracje z książki pokazujące Słońce w różnych jego fazach: świt, południe, zmierzch. Wyjaśniamy pojęcie horyzont a następnie zadajemy pytania: Czy Słońce rzeczywiście jest żółte?; Jaki kolor ma Słońce, gdy pojawia się na horyzoncie?; Jaki kolor ma Słońce, gdy jest wysoko na niebie?; Jaki kolor ma Słońce, gdy chowa się za horyzont?; Jaką rolę pełni Słońce?

 

3. „Zabawa z lusterkami” – zabawa badawcza. Dziecko otrzymuje lusterko i manipuluje nim kierując je w stronę Słońca. Następnie obserwuje jak promienie słoneczne odbijają się od tafli lusterka i powstają tzw. zajączki.

 

4. „Wędrówka Słońca” – zabawa ruchowa. Rodzic gra na dzwonkach gamę C-dur. Dziecko to Słońce, leży skulone na podłodze. Przy każdym dźwięku coraz bardziej się unosi – tak aby przy górnym dźwięku C wspiąć się na palce. Powtarzamy zabawę kilka razy, grając dźwięki od najniższego do najwyższego i odwrotnie.

 

5. „Mierzymy promienie Słońca” – zabawa dydaktyczna. Na podłodze układamy żółte koło oraz odchodzące od niego paski różnej długości. Zadaniem dziecka jest przyjrzeć się uważnie i powiedzieć, który promień jest najkrótszy, a który najdłuższy. Następnie proponujemy, aby dziecko zmierzyło długość promieni za pomocą sznurka. Na koniec prosimy, aby dziecko ułożyłyło promienie od najkrótszego do najdłuższego.

 

„ Piosenka na kolorowe lato” – nauka piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0

dziecko podczas słuchania piosenki rytmicznie porusza rękoma, głową, tułowiem w dowolny sposób. Po wysłuchaniu piosenki zadajemy dziecku pytania: O czym jest mowa w piosence?

 

O jakiej porze roku mówią słowa piosenki? Jakie zwierzęta są wymienione w piosence? Co według słów piosenki dzieci będą robiły latem?

 

7. „Żółte stworki-potworki” – lepienie z żółtej plasteliny. Praca według pomysłu dziecka. Wymyślanie nazw stworków.

 

8. Praca z Kartami Pracy część 4.,str. 25 – uzupełnianie brakujących elementów zgodnie z podanym rytmem. Zadanie dodatkowe – wybieranie drogi ptaszka do gniazda tak, by zebrał jak najwięcej gałązek. Przeliczanie gałązek.

Data dodania: 2020-06-21 21:59:37
Data edycji: 2020-06-21 22:00:14
Ilość wyświetleń: 1085
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej