WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMAT TYGODNIA: KOLORY LATA.

TEMAT TYGODNIA: KOLORY LATA.

Poniedziałek 22.06.2020.

Temat dnia: Żółty.

 

1. Dzień tradycyjnie zaczynamy ćwiczeniami

https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

 

2. „Co ma żółty kolor?” – rozmowa  . Dziecko rozwiązuje zagadki Tomasza Jabłońskiego:

Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci

Daje światło, ciepło, radują się dzieci. (Słońce)

 

 Cóż to za roślinka – jak małe słoneczko,

 Żółte płatki wokół, na łodyżce mieszka,

 Jak jest jeszcze mała, to ją podlewamy,

 A jak już dojrzeje – nasionka zjadamy. (słonecznik)

 

Zadajemy dziecku pytanie: Co jeszcze kojarzy się tobie z kolorem żółtym?

https://www.youtube.com/watch?v=7NKgK-72wCo

Pokazujemy dziecku ilustracje z książki pokazujące Słońce w różnych jego fazach: świt, południe, zmierzch. Wyjaśniamy pojęcie horyzont a następnie zadajemy pytania: Czy Słońce rzeczywiście jest żółte?; Jaki kolor ma Słońce, gdy pojawia się na horyzoncie?; Jaki kolor ma Słońce, gdy jest wysoko na niebie?; Jaki kolor ma Słońce, gdy chowa się za horyzont?; Jaką rolę pełni Słońce?

 

3. „Zabawa z lusterkami” – zabawa badawcza. Dziecko otrzymuje lusterko i manipuluje nim kierując je w stronę Słońca. Następnie obserwuje jak promienie słoneczne odbijają się od tafli lusterka i powstają tzw. zajączki.

 

4. „Wędrówka Słońca” – zabawa ruchowa. Rodzic gra na dzwonkach gamę C-dur. Dziecko to Słońce, leży skulone na podłodze. Przy każdym dźwięku coraz bardziej się unosi – tak aby przy górnym dźwięku C wspiąć się na palce. Powtarzamy zabawę kilka razy, grając dźwięki od najniższego do najwyższego i odwrotnie.

 

5. „Mierzymy promienie Słońca” – zabawa dydaktyczna. Na podłodze układamy żółte koło oraz odchodzące od niego paski różnej długości. Zadaniem dziecka jest przyjrzeć się uważnie i powiedzieć, który promień jest najkrótszy, a który najdłuższy. Następnie proponujemy, aby dziecko zmierzyło długość promieni za pomocą sznurka. Na koniec prosimy, aby dziecko ułożyłyło promienie od najkrótszego do najdłuższego.

 

„ Piosenka na kolorowe lato” – nauka piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0

dziecko podczas słuchania piosenki rytmicznie porusza rękoma, głową, tułowiem w dowolny sposób. Po wysłuchaniu piosenki zadajemy dziecku pytania: O czym jest mowa w piosence?

 

O jakiej porze roku mówią słowa piosenki? Jakie zwierzęta są wymienione w piosence? Co według słów piosenki dzieci będą robiły latem?

 

7. „Żółte stworki-potworki” – lepienie z żółtej plasteliny. Praca według pomysłu dziecka. Wymyślanie nazw stworków.

 

8. Praca z Kartami Pracy część 4.,str. 25 – uzupełnianie brakujących elementów zgodnie z podanym rytmem. Zadanie dodatkowe – wybieranie drogi ptaszka do gniazda tak, by zebrał jak najwięcej gałązek. Przeliczanie gałązek.

Data dodania: 2020-06-21 21:59:37
Data edycji: 2020-06-21 22:00:14
Ilość wyświetleń: 2759
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej