WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Środa 28.10.2020 Temat dnia: Ważne miejsca

Środa 28.10.2020 Temat dnia: Ważne miejsca

Środa 28.10.2020

Temat dnia: Ważne miejsca.

 

  1. Dzień proponujemy rozpocząć wybranymi ćwiczeniami z poniedziałku lub https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc.
  2. „Samochody w moim mieście” – zabawa matematyczna (do zabawy potrzebne będą: pasek sztywnego papieru, 10 klamerek i 2 zestawy kartoników z kropkami od 1 do 5).

Ćwiczenia w dodawaniu, doskonalenie przeliczania.

Wariant łatwiejszy: dziecko siedzi np. na dywanie, ma przed sobą pasek sztywnego papieru, 10 klamerek i 2 zestawy kartoników z kropkami od 1 do 5. Rodzic proponuje zabawę w liczenie samochodów. Uderza kilka razy w dłonie, a dziecko przelicza, wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą oczek. Następnie przypina tyle samo klamerek.

Wariant trudniejszy: Rodzic wyklaskuje, dziecko przelicza i wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą kropek, a potem np. Rodzic tupie nogami- dziecko przelicza i wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą kropek. Następnie dodaje oczka na kartonikach i przypina odpowiednią liczbę klamerek.

  1. „Moje miasto” – wycieczka wirtualna po Czarnkowie: https://www.youtube.com/watch?v=Oaig3SK-kD8 Po obejrzeniu dowolne rozmowy z dzieckiem np. Co by było gdyby… np. w Czarnkowie zamiast parku było lotnisko…?      
  2. Praca z "Liczenie", str. 17 – dorysowywanie flag, przeliczanie, rozumienie pojęcia tyle samo.
  3. „Moja mała ojczyzna” – zabawa z kodowaniem. Do zabawy potrzebujemy: Planeta dzieci kodowanie, z zestawu pomocy do kodowania: plansza, duże figury geometryczne, zdjęcia (chłopiec i dziewczynka, biblioteka, plac zabaw).

Kodowanie i dekodowanie drogi za pomocą figur geometrycznych (przykład w załączniku). Rodzic daje dziecku planszę do kodowania, duże figury geometryczne (po 2 w każdym kolorze) oraz po 3 zdjęcia: chłopca i dziewczynki, biblioteki i przedszkola. Zabawa w parach (np. Rodzic – dziecko, starsze rodzeństwo – dziecko). Rodzic prosi dziecko, by ułożyło zdjęcie dzieci po lewej stronie na 3 polu od góry, zdjęcie placu zabaw w prawym górnym rogu, a zdjęcie biblioteki w prawym dolnym. Pozostałe pola dziecko zapełnia dowolnie figurami geometrycznymi. Rodzic prosi, by dziecko zadecydowało, dokąd chce doprowadzić dziewczynkę i chłopca. Dziecko (w myślach) wyznacza drogę do placu zabaw lub biblioteki i układa ją pod planszą z odpowiednich figur. Układa drogę z figur pod planszą, a rodzic po wyznaczonej figurami drodze wskazuje dokąd dojdą dzieci. Następnie zamiana ról- rodzic wyznacza z figur drogę, a dziecko wskazuje drogę dzieci.

  1. „Zapraszam do mojego miasta” – praca plastyczna. Dziecko rysuje flamastrami/ kredkami, każde na osobnej kartce, ważne obiekty, elementy architektury, atrakcje, instytucje w swojej miejscowości. Wspólnie z Rodzicem je podpisuje lub nakleja wcześniej przygotowane napisy. Rodzic zbiera wszystkie kartki, łączy w książkę, tworzy album, folder.

Ćwiczenia w pisaniu: Rodzic pokazuje dziecku poprawny zapis w zeszycie wyrazów: dom, dama, od, do, a następnie dziecko próbuje samodzielnie napisać wyrazy.

Data dodania: 2020-10-27 22:18:10
Data edycji: 2020-10-27 23:07:32
Ilość wyświetleń: 377
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej