Środa 28.10.2020
Temat dnia: Ważne miejsca.
Ćwiczenia w dodawaniu, doskonalenie przeliczania.
Wariant łatwiejszy: dziecko siedzi np. na dywanie, ma przed sobą pasek sztywnego papieru, 10 klamerek i 2 zestawy kartoników z kropkami od 1 do 5. Rodzic proponuje zabawę w liczenie samochodów. Uderza kilka razy w dłonie, a dziecko przelicza, wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą oczek. Następnie przypina tyle samo klamerek.
Wariant trudniejszy: Rodzic wyklaskuje, dziecko przelicza i wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą kropek, a potem np. Rodzic tupie nogami- dziecko przelicza i wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą kropek. Następnie dodaje oczka na kartonikach i przypina odpowiednią liczbę klamerek.
Kodowanie i dekodowanie drogi za pomocą figur geometrycznych. Rodzic daje dziecku planszę do kodowania, duże figury geometryczne (po 2 w każdym kolorze) oraz po 3 zdjęcia: chłopca i dziewczynki, biblioteki i przedszkola. Zabawa w parach (np. Rodzic – dziecko, starsze rodzeństwo – dziecko). Rodzic prosi dziecko, by ułożyło zdjęcie dzieci po lewej stronie na 3 polu od góry, zdjęcie placu zabaw w prawym górnym rogu, a zdjęcie biblioteki w prawym dolnym. Pozostałe pola dziecko zapełnia dowolnie figurami geometrycznymi. Rodzic prosi, by dziecko zadecydowało, dokąd chce doprowadzić dziewczynkę i chłopca. Dziecko (w myślach) wyznacza drogę do placu zabaw lub biblioteki i układa ją pod planszą z odpowiednich figur. Układa drogę z figur pod planszą, a rodzic po wyznaczonej figurami drodze wskazuje dokąd dojdą dzieci, Następnie zamiana ról- rodzic wyznacza z figur drogę, a dziecko wskazuje drogę dzieci.
Załącznik 1 – do przykładowego ułożenia figur na planszy.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13