WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Środa 28.10.2020

Temat dnia: Dbamy o czworonożnych pupili

Cele ogólne:

  • poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem;
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4, utrwalanie liczebników i kolorów w jęz. polskim i angielskim;
  •  budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę.

 

Proponowane działania:

  1. „Buziak na dzień dobry” – zabawa na powitanie ( tekst w propozycjach zabaw na poniedziałek)
  2. „Psie puzzle”- zabawa rozwijająca spostrzegawczość (załącznik 1)
  3. Gimnastyka dla ciała i języka (każde ćwiczenie wykonaj 4 razy)

- ziewaj i przeciągnij się,

- zabzycz jak pszczoła i poruszaj rękami jak skrzydełkami,

- przesyłaj wszystkim całusy,

- kląskaj i udawaj galop konia,

- Zrób zdziwioną minę, powiedz „ooo” i unieś ręce nad głowę.

  1. „Pies” – rozwiązywanie zagadki M. Szeląg, rozmowa na temat wyglądu psów, ich odżywiania się i zachowania                                                                            (załącznik 2- ilustracja przedstawiająca różne rasy psów).

Przyjacielem jest człowieka,

wciąż na powrót jego czeka.

Na złodzieja głośno szczeka,

każdy kot przed nim ucieka.

Czy już wiecie, kim on jest?

To jest….(pies)

Gdy dziecko odgadnie, o jakie zwierzę chodzi, przedstawiamy dzieciom krótką informację o każdym z nich, a dziecko wskazuje właściwą fotografię.

Rozmawiamy z dziećmi o tym, jak wyglądają psy, gdzie mieszkają, czym się żywią, jakie mają zwyczaje.

 

  1. „Pieski” – zabawy matematyczne (załącznik 3 – ilustracje do zabaw matematycznych).

- „Pieski i ich domki” – ćwiczenia klasyfikacyjne, utrwalanie kolorów i liczebników w języku angielskim. R. rozkłada przed dziećmi szablony czterech psich bud – zielonej, czerwonej, żółtej i niebieskiej – oraz przedstawia cztery ilustracje psów – każdy z obrożą w jednym z kolorów psich bud. Dzieci podają nazwy kolorów po polsku i po angielsku (green, red, yellow, blue) oraz przeliczają budy, używając liczebników polskich i angielskich (one, two, three, four). Następnie dziecko odpowiednio segreguje psy: pies z czerwoną obrożą powinien się znaleźć w czerwonej budzie, pies z zieloną obrożą – w zielonej budzie itd.

Sprawdzamy poprawność wykonanego zadania.

– „Szukamy przysmaków piesków” – zabawa tropiąca. Rodzic chowa w pokoju 10 „kości”. Dziecko szuka psich przysmaków. R. pomaga mówiąc „ciepło – zimno

- „Karmimy pieski” – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność liczenia w zakresie 1–4. W tej części zajęć wracamy do początku zabawy, gdy dziecko dobierało pieski do ich bud. Teraz ma za zadanie nakarmić psy kostkami, które odnalazły w pokoju. Najpierw dziecko segreguje kolorowe miseczki – czerwona miska dla psa z czerwoną obrożą będącego w czerwonej budzie itd. Dziecko liczy pieski, miski, budy po polsku i po angielsku, przy każdym piesku układa tabliczki z kropkami od 1 do 4. Po ułożeniu tabliczek częstuje pieski zgodnie z zasadą, że pies nr 1 dostaje jedną kość, pies nr 2 – dwie kości, pies nr 3 – trzy kości, pies nr 4 – cztery kości.

  1. Ciekawostki o psach dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=NBhkPMPY81E

  1. „Co było najpierw?” – praca z dzieckiem wymagającym wsparcia w zakresie rozwijania myślenia przyczynowo-skutkowego. R. wykorzystuje trzy ilustracje historyjki obrazkowej (muszą się one układać w przyczynowo-skutkowy ciąg zdarzeń, np. brudny pies , pies w kąpieli, dziewczynka wyciera psa).

(Załącznik 4;  3-elementowa historyjka obrazkowa)

Data dodania: 2020-10-27 13:34:52
Data edycji: 2020-10-27 13:58:55
Ilość wyświetleń: 537
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej