Temat dnia: Dbamy o czworonożnych pupili
Cele ogólne:
Proponowane działania:
- ziewaj i przeciągnij się,
- zabzycz jak pszczoła i poruszaj rękami jak skrzydełkami,
- przesyłaj wszystkim całusy,
- kląskaj i udawaj galop konia,
- Zrób zdziwioną minę, powiedz „ooo” i unieś ręce nad głowę.
Przyjacielem jest człowieka,
wciąż na powrót jego czeka.
Na złodzieja głośno szczeka,
każdy kot przed nim ucieka.
Czy już wiecie, kim on jest?
To jest….(pies)
Gdy dziecko odgadnie, o jakie zwierzę chodzi, przedstawiamy dzieciom krótką informację o każdym z nich, a dziecko wskazuje właściwą fotografię.
Rozmawiamy z dziećmi o tym, jak wyglądają psy, gdzie mieszkają, czym się żywią, jakie mają zwyczaje.
- „Pieski i ich domki” – ćwiczenia klasyfikacyjne, utrwalanie kolorów i liczebników w języku angielskim. R. rozkłada przed dziećmi szablony czterech psich bud – zielonej, czerwonej, żółtej i niebieskiej – oraz przedstawia cztery ilustracje psów – każdy z obrożą w jednym z kolorów psich bud. Dzieci podają nazwy kolorów po polsku i po angielsku (green, red, yellow, blue) oraz przeliczają budy, używając liczebników polskich i angielskich (one, two, three, four). Następnie dziecko odpowiednio segreguje psy: pies z czerwoną obrożą powinien się znaleźć w czerwonej budzie, pies z zieloną obrożą – w zielonej budzie itd.
Sprawdzamy poprawność wykonanego zadania.
– „Szukamy przysmaków piesków” – zabawa tropiąca. Rodzic chowa w pokoju 10 „kości”. Dziecko szuka psich przysmaków. R. pomaga mówiąc „ciepło – zimno”
- „Karmimy pieski” – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność liczenia w zakresie 1–4. W tej części zajęć wracamy do początku zabawy, gdy dziecko dobierało pieski do ich bud. Teraz ma za zadanie nakarmić psy kostkami, które odnalazły w pokoju. Najpierw dziecko segreguje kolorowe miseczki – czerwona miska dla psa z czerwoną obrożą będącego w czerwonej budzie itd. Dziecko liczy pieski, miski, budy po polsku i po angielsku, przy każdym piesku układa tabliczki z kropkami od 1 do 4. Po ułożeniu tabliczek częstuje pieski zgodnie z zasadą, że pies nr 1 dostaje jedną kość, pies nr 2 – dwie kości, pies nr 3 – trzy kości, pies nr 4 – cztery kości.
https://www.youtube.com/watch?v=NBhkPMPY81E
(Załącznik 4; 3-elementowa historyjka obrazkowa)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13