WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ŚRODA 24.06.2020. TEMAT DNIA: NIEBIESKI.

ŚRODA 24.06.2020. TEMAT DNIA: NIEBIESKI.
  1. Zachęcamy do rozpoczęcia dnia ćwiczeniami porannymi https://www.youtube.com/watch?v=OFNJYSN0ZIU
  2. „Szukamy koloru niebieskiego” – rozmowa z dzieckiem. Drogi Rodzicu, proszę zadaj dziecku pytanie: Co kojarzy się tobie z kolorem niebieskim? Następnie dziecko ogląda swoje ubrania i inne przedmioty w domu, które są w kolorze niebieskim. Porównuje ich odcienie, posługując się pojęciami: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy itp.
  3. „Letnie niebo” – zabawa z instrumentami. Rodzic prezentuje dziecku obrazki, przedstawiające różne rodzaje chmur: białe, jasne deszczowe, ciężkie i ciemne burzowe (chmury można narysować albo wyciąć z kolorowego papieru). Dziecko przygląda się uważnie i opowiada, z czym mu się kojarzą te chmury oraz do czego są podobne. Rodzic rozdaje dziecku instrumenty i przedmioty: gazety, folie, bębenek/ garnek, talerze plastikowe. Następnie prezentuje obrazek i dziecko za pomocą dźwięku ilustruje to, co widzi: białe pierzaste chmurki – machanie gazetami; jasne deszczowe – lekkie gniecenie folii; ciężkie i ciemne burzowe – rozdzieranie gazet, gwałtowne gniecenie folii, mocne uderzenia w talerze i bębenki/ garnki. Rodzic układa obrazki w szeregu, wskazuje kolejne obrazki, a dziecko ilustruje je za pomocą gry na instrumentach lub https://www.youtube.com/watch?v=q37wt0n7wPA
  4. „Lecimy z wiatrem” – zabawa ruchowa. Rodzic zamienia dziecko w latawiec. Gdy dziecko-latawiec usłyszy podniebną melodię, wówczas biega. Gdy melodia ucichnie, dziecko siada na dywanie i zastyga w bezruchu. Do tej zabawy należy wykorzystać dowolną melodię z płyty CD.
  5. „Latawiec” – zabawa dydaktyczna. Rodzicu przygotowuje różne figury geometryczne: trójkąty, koła, kwadraty, prostokąty – powycinane z kolorowego papieru. Zadaniem dziecka jest ułożenie figur na kartce tak, aby powstał latawiec, a następnie przyklejenie ich. Po wykonaniu pracy dziecko podaje nazwy figur, które zostały wykorzystane do ułożenia latawca.
  6. „Co pływa, a co tonie” – zabawa badawcza. Rodzic pokazuje dziecku różne przedmioty: metalowy klucz, piłkę gumową, korek, drewnianą deseczkę. Do wielkiej miski nalewa wodę. Następnie Rodzic zadaje dziecku pytania: Co stanie się z przedmiotami w wodzie?; Które z nich zatoną?; Które z nich będą pływały?; Dlaczego jedne toną, a inne pływają?. Następnie dziecko wkłada przedmioty do miski z wodą i obserwuje ich zachowanie.

Rodzicu, warte do obejrzenia:

Dlaczego? Po co? Jak? Statki https://www.youtube.com/watch?v=wq0zQ5doUec

 

  1. „Łódka” – praca origami https://www.youtube.com/watch?v=mD4BbN_Pa9A
  2. „Wyścigi łódek” – zabawa oddechowa. Dziecko puszcza na wodzie łódki i dmucha na nie tak, aby jak najszybciej dotarła na przeciwległy brzeg. Do tej zabawy można wykorzystać dmuchany basen lub miskę.
  3. „Gra w niebieskie” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje lub biega po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka cichnie, Rodzic podaje nazwę koloru. Dziecko musi odszukać podany kolor w pokoju i go dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Jeżeli Rodzic poda kolor niebieski, dziecko staje prosto w bezruchu.
Data dodania: 2020-06-23 20:39:03
Data edycji: 2020-06-23 20:39:26
Ilość wyświetleń: 426
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej