„Szukamy koloru niebieskiego” – rozmowa z dzieckiem. Drogi Rodzicu, proszę zadaj dziecku pytanie: Co kojarzy się tobie z kolorem niebieskim? Następnie dziecko ogląda swoje ubrania i inne przedmioty w domu, które są w kolorze niebieskim. Porównuje ich odcienie, posługując się pojęciami: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy itp.
„Letnie niebo” – zabawa z instrumentami. Rodzic prezentuje dziecku obrazki, przedstawiające różne rodzaje chmur: białe, jasne deszczowe, ciężkie i ciemne burzowe (chmury można narysować albo wyciąć z kolorowego papieru). Dziecko przygląda się uważnie i opowiada, z czym mu się kojarzą te chmury oraz do czego są podobne. Rodzic rozdaje dziecku instrumenty i przedmioty: gazety, folie, bębenek/ garnek, talerze plastikowe. Następnie prezentuje obrazek i dziecko za pomocą dźwięku ilustruje to, co widzi: białe pierzaste chmurki – machanie gazetami; jasne deszczowe – lekkie gniecenie folii; ciężkie i ciemne burzowe – rozdzieranie gazet, gwałtowne gniecenie folii, mocne uderzenia w talerze i bębenki/ garnki. Rodzic układa obrazki w szeregu, wskazuje kolejne obrazki, a dziecko ilustruje je za pomocą gry na instrumentach lub https://www.youtube.com/watch?v=q37wt0n7wPA
„Lecimy z wiatrem” – zabawa ruchowa. Rodzic zamienia dziecko w latawiec. Gdy dziecko-latawiec usłyszy podniebną melodię, wówczas biega. Gdy melodia ucichnie, dziecko siada na dywanie i zastyga w bezruchu. Do tej zabawy należy wykorzystać dowolną melodię z płyty CD.
„Latawiec” – zabawa dydaktyczna. Rodzicu przygotowuje różne figury geometryczne: trójkąty, koła, kwadraty, prostokąty – powycinane z kolorowego papieru. Zadaniem dziecka jest ułożenie figur na kartce tak, aby powstał latawiec, a następnie przyklejenie ich. Po wykonaniu pracy dziecko podaje nazwy figur, które zostały wykorzystane do ułożenia latawca.
„Co pływa, a co tonie” – zabawa badawcza. Rodzic pokazuje dziecku różne przedmioty: metalowy klucz, piłkę gumową, korek, drewnianą deseczkę. Do wielkiej miski nalewa wodę. Następnie Rodzic zadaje dziecku pytania: Co stanie się z przedmiotami w wodzie?; Które z nich zatoną?; Które z nich będą pływały?; Dlaczego jedne toną, a inne pływają?. Następnie dziecko wkłada przedmioty do miski z wodą i obserwuje ich zachowanie.
„Wyścigi łódek” – zabawa oddechowa. Dziecko puszcza na wodzie łódki i dmucha na nie tak, aby jak najszybciej dotarła na przeciwległy brzeg. Do tej zabawy można wykorzystać dmuchany basen lub miskę.
„Gra w niebieskie” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje lub biega po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka cichnie, Rodzic podaje nazwę koloru. Dziecko musi odszukać podany kolor w pokoju i go dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Jeżeli Rodzic poda kolor niebieski, dziecko staje prosto w bezruchu.