WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Środa – 22.04.2020r.

Środa – 22.04.2020r.

 Środa – 22.04.2020r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: Od buraka do lizaka

                       Wielkie sprzątanie

 

Przebieg dnia:

Rozmowa dotycząca treści wiersza:
- Z czego się robi lizaki i watę cukrową?
- Z czego się robi cukier?
- Jak nazywa się fabryka, która produkuje cukier?
- Kto produkuje buraki cukrowe?
- Czy znacie jakieś inne buraki?
- Do czego służą buraki pastewne?
- Do czego służą buraki czerwone?

 

 

 

  • Praca z książką – Piszę i Liczę s.58.

 

  • Zabawa ruchowa – „Taczki”
    Dziecko staje w klęku podpartym, rodzic z tyłu chwyta je za nogi – tak powstają taczki. Rodzic z taczką chodzi po pokoju.

 

Rozmowa dotycząca wiersza
- Co postanowiły dzieci w wierszu?
- Kto im w tym pomagał?
- Co było im potrzebne do robienia porządków?
- Jakiego koloru były worki, do których dzieci zbierały śmieci?
- A do czego służą brązowe worki?

 

  • Dzieci mogą posegregować śmieci znajdujące się w domu.

 

  • Wyszukiwanie głoski W
    Wyszukiwanie przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się taką samą głoską jak wyraz worek, w pomieszczeniu, w którym aktualnie znajdują się dzieci, wiadro, wazon

 

  • Wprowadzenie litery w na podstawie wyrazu: worek, Wanda

- Wyszukiwanie wyrazów zawierających głoskę w,
- Wypowiadanie całego wyrazu, wybrzmiewanie sylab, głosek,
- Wypowiadanie kolejnych sylab połączonych z klaskaniem – liczeniem sylab,
- Wypowiadanie kolejnych głosek,
- Podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie jak w wyrazie
  podstawowym,
- Podanie przykładowych wyrazów z głoską odpowiadającą wprowadzonej literze w innych
  pozycjach: w środku i na końcu,
- Budowanie modelu wyrazu z wykorzystaniem kolorowych klocków,
- Oglądanie nowej litery drukowanej małej i wielkiej z wykorzystaniem karty pracy nr 3, s.28,
- Oglądanie miejsca zapisu litery w liniaturze,
- Modelowanie litery pisanej z plasteliny, drucika albo pisanie palcem na talerzu z kaszką.

 

  • Praca z książką KP 3 s. 28
Data dodania: 2020-04-21 22:14:04
Data edycji: 2020-04-21 22:21:08
Ilość wyświetleń: 284
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej