WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Środa – 22.04.2020r.

Środa – 22.04.2020r.

 Środa – 22.04.2020r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: Od buraka do lizaka

                       Wielkie sprzątanie

 

Przebieg dnia:

Rozmowa dotycząca treści wiersza:
- Z czego się robi lizaki i watę cukrową?
- Z czego się robi cukier?
- Jak nazywa się fabryka, która produkuje cukier?
- Kto produkuje buraki cukrowe?
- Czy znacie jakieś inne buraki?
- Do czego służą buraki pastewne?
- Do czego służą buraki czerwone?

 

 

 

  • Praca z książką – Piszę i Liczę s.58.

 

  • Zabawa ruchowa – „Taczki”
    Dziecko staje w klęku podpartym, rodzic z tyłu chwyta je za nogi – tak powstają taczki. Rodzic z taczką chodzi po pokoju.

 

Rozmowa dotycząca wiersza
- Co postanowiły dzieci w wierszu?
- Kto im w tym pomagał?
- Co było im potrzebne do robienia porządków?
- Jakiego koloru były worki, do których dzieci zbierały śmieci?
- A do czego służą brązowe worki?

 

  • Dzieci mogą posegregować śmieci znajdujące się w domu.

 

  • Wyszukiwanie głoski W
    Wyszukiwanie przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się taką samą głoską jak wyraz worek, w pomieszczeniu, w którym aktualnie znajdują się dzieci, wiadro, wazon

 

  • Wprowadzenie litery w na podstawie wyrazu: worek, Wanda

- Wyszukiwanie wyrazów zawierających głoskę w,
- Wypowiadanie całego wyrazu, wybrzmiewanie sylab, głosek,
- Wypowiadanie kolejnych sylab połączonych z klaskaniem – liczeniem sylab,
- Wypowiadanie kolejnych głosek,
- Podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie jak w wyrazie
  podstawowym,
- Podanie przykładowych wyrazów z głoską odpowiadającą wprowadzonej literze w innych
  pozycjach: w środku i na końcu,
- Budowanie modelu wyrazu z wykorzystaniem kolorowych klocków,
- Oglądanie nowej litery drukowanej małej i wielkiej z wykorzystaniem karty pracy nr 3, s.28,
- Oglądanie miejsca zapisu litery w liniaturze,
- Modelowanie litery pisanej z plasteliny, drucika albo pisanie palcem na talerzu z kaszką.

 

  • Praca z książką KP 3 s. 28
Data dodania: 2020-04-21 22:14:04
Data edycji: 2020-04-21 22:21:08
Ilość wyświetleń: 334
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej