WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

ŚRODA 15.04.2020. TEMAT DNIA: OD JAJKA DO KURY.

ŚRODA 15.04.2020. TEMAT DNIA: OD JAJKA DO KURY.

 

  1. Wybrany zestaw ćwiczeń porannych (List do rodziców 14.04.).
  2. Jajko – uważne słuchanie wiersza J. Brzechwy, udzielanie przez dziecko odpowiedzi na pytania dorosłego: Kto występował w wierszu?; Dlaczego kura pouczała jajko?; Co sie stało z jajkiem?; Dlaczego należy słuchać dorosłych?; Jacy mieszkańcy wiejskiego podwórka wykluwają się z jajek?
  3. „O kim jest zagadka lub piosenka?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart do gry „Piotruś” z ilustracjami dorosłych zwierząt (Wycinanka, s. 39-41). Osoba dorosła mówi zagadkę (https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-gospodarskich/) lub śpiewa piosenkę o wybranym zwierzęciu. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, o czym ona była, odnaleźć właściwy obrazek oraz uzasadnić swój wybór. Dzieci mogą również klasyfikować zwierzęta – wybrać te, które mają skrzydła i uogólnić ich cechy (mają dzioby, pióra, znoszą jajka – są ptakami).
  4. Stary Donald farmę miał – zabawa ruchowa i ortofoniczna przy piosence (naśladowanie ruchem i głosem zwierząt) https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA.
  5. „Jajo” – zabawa słuchowa, oglądanie ilustracji przedstawiających różne rodzaje jajek: kurze, kacze, strusie, porównywanie wielkości. Odpowiedź na pytanie: Co słychać na początku wyrazu jajko? Wyszukiwanie przedmiotów, zwierząt, roślin itd., których nazwy zaczynają się głoską j.

Praca z Kartami pracy, cz. 3., s. 26 –rozpoznawanie wyrazu jajo, podział na sylaby. Kolorowanie obrazków, których nazwy zaczynają się głoską j.

  1. „Na wsi” - praca z Zeszytem Grafomotorycznym, s. 43 – rysowanie w tunelu drogi, którą musi przejść kaczka. Rysowanie szlaczka po śladzie.
  2. Zabawa naśladowcza Małe – duże jajo kurze –dzieci naśladują ruchy, dostosowują się do tempa wypowiedzi rodzica.

Małe – duże    Na słowo: „małe” – ręce blisko siebie; „duże” – ręce rozłożone

Jajo kurze                   Rysowanie w powietrzu obiema rękami jajka.

Jajo kurze

Jajo kurze

Duże – małe               Na słowo: „duże” – ręce rozłożone; „małe” – blisko siebie

doskonałe                   Klepanie się ręką po brzuszku

doskonałe

mniam.                        Klaśnięcie w dłonie.

  1. „Coś na j” – Zadaniem dziecka jest narysować jajko z podpisem (jeśli dziecko potrafi niech podpisze samo, a jeśli sprawia mu to trudność niech podpisze Rodzic), nakleić oraz dorysować przedmioty, których nazwy zaczynają się na j.
  2. Praca z Kartami pracy cz.3.,s. 25 – otaczanie piskląt pętlami, przeliczanie ptaszków, kolorowanie. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 8, tworzenie zbiorów ośmioelementowych (8 jaj na każdej półce).
  3. Zadanie dodatkowe dla zainteresowanych dzieci:
  • można obejrzeć film edukacyjny o ptakach hodowlanych „Kury i kurczęta”, który znajduje się tutaj https://www.youtube.com/watch?v=eRXhIPlBwuI&t=37s ,
  • można zbudować makietę wiejskiej zagrody z klocków, pudełek, używając zwierząt - zabawek lub rysując je i wycinając,

     można ulepić kurczęta z plasteliny lub masy solnej.

Data dodania: 2020-04-14 22:08:24
Data edycji: 2020-04-14 22:13:36
Ilość wyświetleń: 773
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej