Środa 10.06.2020.
Temat dnia: U weterynarza
Tradycyjnie zaczynamy dzień ćwiczeniami przy muzyce z poniedziałku
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
„Czworonożni pacjenci” – słuchanie tekstu Zofii. Gorczyckiej.
Czworonożni pacjenci
Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.
– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić.
Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów. Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju. Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.
– Ach! – woła lekarz – przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega! Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.
Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu: - Kim był przyjaciel dziadka?; - Kogo ten lekarz leczył?, - Komu najpierw pomógł lekarz?; - Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza? Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?.
„Uciekająca jaszczurka” – zabawa ruchowa. Dziecko kładzie się na brzuchu i za pomocą kończyn jednej strony ciała próbują posuwać się do przodu
„U weterynarza” – wirtualna wycieczka do weterynarza. Dowiemy się jak wygląda profilaktyczne badanie psa.
https://www.youtube.com/watch?v=ivROH2R1H2k
lub/i zabawny filmik „Pat i świat weterynarz”
https://www.youtube.com/watch?v=KQtydwyrLnQ
Praca z Kartami Pracy część 4,s.15 – rozcinanie obrazka i układanie go z pamięci.
„Spacer węża” – zabawa ruchowa. Dziecko, stojąc, nabiera bardzo dużo powietrza. Należy zwrócić uwagę, by nie unosiło przy tym ramion. Idąc, wypuszcza powietrze bardzo wolno z jednoczesnym mówieniem głoski s. Gdy zabraknie mu powietrza, zatrzymuje się, nabiera powietrza i ponownie rusza.
Praca z Zeszytem Grafomotorycznym s.50 – rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
„Domowa piosenka” – utrwalenie znajomości piosenki. Doskonalenie umiejętności ładnego i melodyjnego śpiewania.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13