„Pisanki” – rozmowa z dzieckiem. Dziecko ustala temat rozmowy podczas rozwiązywania rebusu: pi + zdjęcie przedstawiające sanki. Dziecko ma przed sobą pisanki i kraszanki lub ich zdjęcia, ogląda, porównuje, określa podobieństwa i różnice. Rodzic podaje informacje na temat pisanek: – nazewnictwo: pisanki – pisanie wzorów gorącym woskiem na skorupce, barwienie, zdejmowanie wosku i ponowne nakładanie i barwienie w innym kolorze (metoda batikowa); kraszanki – wydrapywanie w zabarwionej skorupce cienkich linii; – różne sposoby wykonania w zależności od regionu; – naturalne barwniki do jajek (łupiny cebuli, sok z buraka, sok z czerwonej kapusty itp.)
„W chowanego z pisanką” – zabawa integracyjna. Dziecko na chwilę wychodzi z pokoju, a rodzic w dowolnym miejscu chowa np. styropianowe jajko/ pisankę/ kraszankę. Zapraszamy osobę, która była za drzwiami. Ma ona znaleźć jajko, kierując się wskazówkami co do odległości: najdalej, daleko, blisko, bliżej, najbliżej, jest. Gdy odnajdzie jajko następuje zamiana ról.
„Pisanki, kraszanki”– zabawa z czytaniem. Dzieci mają przed sobą zdjęcia pisanki, kraszanki, jajka malowanego we wzory, jajka wyklejanego elementami wycinanki (każde dziecko powinno mieć 1 zdjęcie) oraz 2 wyrazy: pisanki, kraszanki. Dzieci, wykorzystując wiedzę z pierwszej części dnia, mają za zadanie przyporządkować ilustrację do właściwego napisu i uzasadnić swój wybór. Na koniec do każdej grupy zdjęć dokładają etykiety z wyrażeniami jajka malowane, jajka barwione, jajka wydrapywane, jajka wyklejane.
„Pisankowe przygody”– zabawa językowa. Dziecko trzyma w ręku styropianowe jajko i zaczyna opowiadać historię, np. Było sobie jajko, które bardzo się nudziło. Przekazuje jajko rodzicowi, a ten powtarza zdanie i dokłada swoje. Zabawę kończymy, gdy każdy z uczestników kilka razy powtórzy treść opowiadania i dołoży swoje zdania. Gdy opowiadanie będzie już dłuższe, wszyscy sobie pomagają w powtarzaniu zdań
„Przygoda jajka” – zabawa plastyczna. Można zaproponować dziecku narysowanie ilustracji do stworzonego opowiadania.
Praca z: Karty Pracy cz.3, s.54 – ćwiczenia w czytaniu i liczeniu, kolorowanie według instrukcji, logiczne myślenie.
Praca z: Czytanie i Pisanie s.59 – rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie wyrazów po śladzie
„Wzory na pisankach” – zabawa konstrukcyjna. Każde dziecko ma owal wielkości kartki A4 (to pisanka) i kolorowe kartki. Z kolorowych kartek przygotowuje prostokąty, kwadraty i trójkąty (kilka z każdego kształtu i koloru). Kształty będą naklejane w formie wzorów rytmicznych na owalu, więc muszą być nieduże – jeden wzór z trójkątów, jeden z kwadratów, jeden z prostokątów
„Zajączek”– praca plastyczna według instrukcji obrazkowej z wykorzystaniem Kart Pracy cz. 3, s. 63
„Jajka do koszyka” – zabawa z elementem rzutu. Dziecko staje ok 2m od kosza/ miski. Wrzuca do kosza/ miski piłki/ zgniecione kartki w kształcie piłki.