RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA „RYBKI”
6:30 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań, podejmowanie różnych form aktywności wynikających z indywidualnych zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy muzyczno – ruchowe integrujące grupę. Poznawanie możliwości, potrzeb oraz zainteresowań dzieci. Indywidualne wspomaganie i koordynowanie rozwoju dzieci. |
8:00 – 8:30 |
Praca w małych zespołach, praca z dzieckiem przejawiającym uzdolnienia. Czynności porządkowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. |
8:30 – 8:45 |
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe. |
8:45 – 9:15 |
Śniadanie – stała troska nauczycieli o prawidłowy przebieg posiłku, wyrabianie prawidłowych nawyków higienicznych i kulturalnych. |
9:15 – 9:20 |
Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych. |
9:20 – 10:10 |
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. |
10:10 – 10:15 |
Doskonalenia czynności samoobsługowych i higienicznych. Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne). |
10:15 – 10:50 |
Zabawy na placu przedszkolnym: zabawy ruchowe, spacery. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. |
10:50– 12:00 |
Swobodne zabawy, podejmowanie różnych form aktywności wynikających z indywidualnych zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy konstrukcyjno – manipulacyjne. Zabawy dydaktyczne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Język angielski wg planu. |
12:00 – 12:15 |
Przygotowanie do obiadu: m.in. czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. |
12:15 – 13:00 |
Obiad – stała troska nauczycieli o realizację zadań dotyczących spożywania posiłków. Realizacja założeń programowych w zakresie posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole. Czynności higieniczne i porządkowe po obiedzie. |
13:00 – 13:15 |
Odpoczynek poobiedni: m. in. słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
13:15 – 14:00 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali (wg indywidualnych potrzeb dziecka). |
14:00 – 14:15 |
Przygotowanie do podwieczorku: m.in. czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów. |
14:15 – 14:30 |
Podwieczorek. Czynności porządkowe po podwieczorku. |
14:30 – 15:30 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form aktywności (wg indywidualnych potrzeb dziecka ) m.in. zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych. Pobyt na świeżym powietrzu (wg harmonogramu 14.40-15.00). Rozchodzenie się dzieci. |
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13