WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

PTASIE DOMY, PTASIE PRZYSMAKI 02.04.2020r

   PTASIE DOMY, PTASIE PRZYSMAKI 02.04.2020r

PTASIE DOMY, PTASIE PRZYSMAKI - temat dnia

-  rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza

- wzbogacenie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków,

- zapoznanie z pierwszymi motylami spotykanymi wiosną,- rozwijanie sprawnosci manualnej,

PTAKI I ICH DOMY - zabawa dydaktycznazabawa paluszkowa z wykorzystaniem rymowanki Krzysztofa Sąsiadka Ćwir,ćwir.

Prosimy dziecko o naśladowanie  ruchów. Rodzic recytuje wierszyk, zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni, rozprostowuje palce, unosi dłonie i porusza palcami. Powtarzamy zabawę kilka razy:

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir

ptaszki śpiewają.

Fyr, fyr, fyr, fyr

ptaszki fruwają

Pytamy dzieci, czy pamietaja nazwy ptaków, które przylatuja do Polski na wiosnę.

Karta pracy , cz2, nr 17.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/aplus-kp-cz2pdf-

- słuchają nazw ptaków, które  przylatują do Polski na wiosnę,

- dzielą ich nazwy rytmiczine (na sylaby)

Pytamy dzieci:

- czy wiedzą gdzie mieszkają ptki,

- jak budują swoje gniazda.

Opowiadamy o pewnym zdarzeniu, które obserwowaliśmyy dzisiaj rano. Wysoko na drzewie dwa ptaszki . Ptaszki znosiły w dziobkach suche trawki, piórka, inne drobne elementy i wiły swoje gniazdko.  Wyjasniamy znaczenie wyrażenia: wić gniazdko, nastepnie zadajemy dziecku pytania :- dlaczego ptaszki wiły gniazdko?- czym dla ptaszków jest ich gniazdko?

Z CZEGO BUDOWAĆ GNIAZDO ?

Układamy przedmioty z których ptaki moga budowac gniazda, np: piórko, suchą trawkę, kawałek tkaniny, mały patyczek, suchy liść. Dziecko przyglada sie elementom i je nazywa. Zakrywamy zgromadzone przedmioty chustą i wyjmujemy jeden z nich, odsłniamy chuste i pytamy dziecka - czego brakuje. Powtarzamy zabawę kilka razy.

Karta pracy, cz.2, nr27.

- Dziecko rysuje po sladzie drogi skowronka do gniazda.

PTAKI ŚPIEWAJĄ  - zabawa  ruchowa

Stajemy naprzeciwko dziecka, na drugim końcu pokoju. Naśladujemy odgłos wydawany przez wybranego ptaka, np. kukułkę.

Dziecko liczy głośno, ile razy zastukamy, po czym wykonuje tyle samo kroków w naszą stronę.

PIERWSZY MOTYL

Motyle...a ile? Tyle!

Tyle, że nikt ich nie zliczy,

nawet ten, co długo ćwiczy.

Jeden żółty jak kwiat na łące.

Drugi biały

jak chustka w twej rączce.

Trzeci - czerwony

jak w polu maki.

A czwarty - nakrapiany taki.

motyle....a ile? Tyle!

Zadajemy dziecku pytania, np:

- o jakich owadach była mowa w wierszu ?

- ile było motyli i jak one wygladały ?

Mozemy pokazać dziecku ilustracje motyli najcześciej spotykanych wiosną: cytrynka, rusałki, admirał, i pazia królowej.

PIERWSZY MOTYL    -  praca plastyczna  - dla chętnych

Rrolkę od papieru toaletowego - obklejamy kolorowym papierem.

Zwijamy serwetkę i wkładamy do rolki - to głowa motyla.

Do główki motyla przyklejamy  niewielkie kawałki sznurka - to jego czółka.

Z drugiej strony rolki przyklejamy serwetkę - to skrzydełka.

Powodzenia ! : Przyjemnej zabawy !

 

Data dodania: 2020-04-01 23:10:42
Data edycji: 2020-04-01 23:23:50
Ilość wyświetleń: 621
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej