Drodzy rodzice!
TEMAT DNIA: Moje uczucia.
Propozycje zajęć i zabaw:
Zestaw ćwiczeń porannych.
1.Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia”.
Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój tak dużo robi hałasu.
Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz, znów się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
Rozmowa na temat tekstu:
- Co mieszka w sercu?
- Czy zawsze jest nam wesoło?
- Czy zdarza się, że coś Cię smuci?
Rysowanie na kartce tego, co cieszy dziecko, i tego co smuci dziecko.
Dziecko dostaje kartkę podzieloną na pół, w lewym górnym rogu rysuje ciemną chmurkę, a w prawym górnym rogu
słoneczko. Po stronie chmurki wykonuje rysunek tego, co je smuci, a po stronie słoneczka, tego co cieszy.
2.Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw z szarfami.
Nauka wiersza Krystyna Datkun- Czerniak „Wszystkie dzieci”.
W sercach dzieci
radość gości
- gdy bezpieczne są.
Mają prawo do miłości
- przecież po to są!
Zabawa Lustro emocjonalne.
Dziecko stoi w parze z rodzicem. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, a druga osoba je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.
Zadanie na dziś:
Karta pracy, cz.4,s.59
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13