WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przykładowe zajęcia 27.04.2020

Przykładowe zajęcia 27.04.2020

TEMAT TYGODNIA : MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

Przykładowe zajęcia na poniedziałek 27.04.2020

 

Ćwiczenia poranne - na cały tydzień.

  • Zabawa orientacyjno – porządkowa Tworzymy koło.

Dziecko porusza się po pokoju w rytm spokojnej muzyki. Podczas przerwy w muzyce jak najszybciej podaje ręce rodzicowi i tworzy z nim koło.

  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Pobudka.

Dziecko leży na dywanie – śpi. Na klaśnięcie w ręce powoli wstaje, prostuje się, przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po pokoju, aby rozprostować mięśnie; ale chce mu się jeszcze spać i na sygnał – dwa klaśnięcia w ręce – ponownie zasypia.

  • Ćwiczenia z elementem czworakowania Rozrzucone klocki.

Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostuje się i rozgląda, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

  • Ćwiczenia równowagi Zbieramy klocki.

Dziecko spaceruje po pokoju, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby im nie spadł. Na dany znak przez rodzica dziecko wykonuje skłon w przód (nogi proste w kolanach), podnosi klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego pojemnika.

  • Zabawa bieżna Wracamy do domu.

Duże klocki – domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega pomiędzy nimi, w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom (wybrany przez niego klocek) . Na dany znak przez rodzica dziecko wraca do domu i siada przy wybranym przez siebie klocku.

  • Zabawa uspokajająca Marsz z książką na głowie.

Dziecko maszeruje po odwodzie koła trzymając książkę na głowie , w taki sposób, aby nie spadła. Potem odkłada ją na wyznaczone miejsce.

 

1.Słuchanie wiersza M. Strękowskiej – Zaremby Małe miasteczko.

  • Zabawa z rymowanką – Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy.

Dziecko wypowiada rymowankę cicho, głośno, rytmizując ją prostym, wymyślonym przez siebie ruchem (np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewa na własną melodię.

  • Wysłuchanie wiersza Małe miasteczko.

W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo,

lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

 

Dookoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

 

Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.

  • Rozmowa na temat wiersza.

- Jak wygląda małe miasteczko?

- Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

  • Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem.
  • Ćwiczenia twórcze – Nowe ulice.

Dziecko zmienia nazwy ulic (swojego osiedla lub miejscowości), na nazwy pochodzące od owoców (np. Cytrynowa, Bananowa, Wiśniowa) lub słodyczy (np. Czekoladowa, Herbatnikowa).

  • Zabawa konstrukcyjna z klocków – budujemy domy.

2.Wirtualny spacer po mieście Czarnków.

Czarnków – Miasto z Charakterem – oficjalny film promocyjny – 2019

https://youtu.be/DE76alKWkUQ

 

Zadanie na dziś

  • Karty pracy, cz.4, s.20
Data dodania: 2020-04-26 20:04:24
Data edycji: 2020-04-26 20:05:54
Ilość wyświetleń: 374
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej