Drodzy Rodzice!
TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
TEMAT DNIA: Piłka dla wszystkich.
Proponowane zajęcia i zabawy na poniedziałek 25.05.2020r.
Zestaw ćwiczeń porannych ( na cały tydzień )
- Zabawa orientacyjno – porządkowa Różne powitania.
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze rodzic mówi jakimi częściami ciała mają się przywitać z rodzicem lub rodzeństwem np.: - Witają się wasze kolana (plecy, łokcie, czoła…). Dźwięki tamburyna są sygnałem do swobodnego poruszania się.
- Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni – Wiatraczki.
Dziecko obraca się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.
- Ćwiczenia rąk i nóg – Spacer raków.
Dziecko porusza się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.
- Podskoki – Skaczące piłeczki.
Dziecko podskakuje nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych uderzeniach.
- Ćwiczenia równowagi – Na huśtawce.
Dziecko w parze z rodzicem, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.
- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Myjemy się po zabawie.
Dziecko naśladuje mycie poszczególnych części ciała swojego partnera (rodzica).
- Ćwiczenia uspokajające – Maszerujemy i mówimy rymowankę.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę: My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące.
Książka Nowe przygody Olka i Ady s.82-83 (na okładce dzieci na łące)- Rodzic czyta, a dziecko ogląda ilustracje.
-Co śniło się Frankowi?
- O czym opowiadał Adzie?
- Jak zachowywali się chłopcy?
- Co zrobił ich kapitan?
- Kim został Franek na meczu?
- Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?
- Co będzie ćwiczył Franek?
- Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem po rozmowie z kapitanem?
Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia i nazwiska.(Karta pracy, cz.4, s.54)
3.Wykonanie pracy plastycznej Dzieci z całego świata.
Dziecko naśladuje chodzenie :
- po piasku,
- po kamieniach,
- gdy wieje mocny wiatr,
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dzieci-swiata/
Zadanie na dziś:
Karty pracy, cz.4, s. 54
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13