WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przykładowe zajęcia 23.06.2020

Przykładowe zajęcia 23.06.2020

Rodzy Rodzice!

Temat dnia : Zabawki z metalu

 

- Zabawa rozwijająca celność „ Strąć puszki”.

Potrzebne: 10 puszek, kilka stron z gazet zgniecionych w piłkę lub piłeczka.

Rodzic  układa przed dzieckiem  wieżę z puszek (cztery u podstawy, stopniowo zmniejszając ich liczbę o jeden – patrząc ku górze) i wyznacza miejsce, z którego trzeba będzie celować w puszki. Dziecko przelicza ile udało mu się strącić puszek i ile zostało do strącenia.

- Zabawa Łowimy ryby w stawie.

Rybki z folii aluminiowej, miska z wodą, sznurek o długości ok. 20 cm z przywiązanym na jednym końcu magnesem.

Dziecko  podchodzi  do stawu (miski) i próbują wyłowić rybkę. Po wyłowieniu ryb, następuje ich przeliczenie przez dziecko.  Aby utrudnić zadanie, można dodać element łowienia w określonym czasie lub łowienie w zespołach.

Przygotowanie rybek z foli aluminiowej: kilkakrotnie składamy kawałek folii aluminiowej i wycinamy z niej kształt ryby, w korpus każdej ryby wsuwamy spinacz biurowy.

1.Co można zrobić z metalem?

 

- Określanie cech puszek.

Puszki różniące się wielkością, kształtem i kolorem. Rodzic  pyta, z czego są zrobione  puszki i po czym dziecko  to poznało.

- Określanie cech wspólnych wszystkich metali i innych tworzyw.

Potrzebne:  Dwie puszki, miska z bardzo ciepłą wodą, butelka plastikowa, szklana, drewniany klocek. Dziecko  dotyka  puszki. Określa jej temperaturę poprzez dotykanie rękoma lub przyłożenie do policzka. Jeśli puszka się nagrzeje, trzeba wymienić ją na inną lub szybko schłodzić. Następnie rodzic zanurza puszkę w misce z bardzo ciepłą wodą. Dziecko określa jej temperaturę i zastanawia się, kiedy metale są ciepłe, a kiedy zimne. Następnie rodzic  pokazuje pozostałe tworzywa, a dziecko zastanawia się, czy któreś z nich ma właściwości takie, jak metal (np. przewodnictwo cieplne). Po rozmowie dziecko sprawdza swoją teorię poprzez porównanie.

- Zebranie i ekspozycja informacji dotyczących metali.

Rodzic  przypomina poszczególne etapy zajęć, które pomogą dziecku w sformułowaniu właściwości metali. Pytanie końcowe:

− Jaki kolor najczęściej mają metale?

− Czy mają zapach?

− Do czego można wykorzystać metale?

− Gdzie spotykamy metale?

 

  • Tworzenie z puszek pojemnika na kredki.

 Potrzebna będzie  mała (najlepiej jednobarwna) puszka, papier samoprzylepny, nożyczki.

Dziecko ozdabia puszki w sposób opisany przez rodzica  (np. papierowymi figurami geometrycznymi, papierem w określonym kolorze) lub wybrany przez siebie.

Należy pamiętać, żeby każda puszka była odpowiednio przygotowana – nie

miała górnej warstwy i była zeszlifowana (nie miała ostrych krawędzi).

2.Relaksacja

 

https://2.bp.blogspot.com/-2NUuNLVtoV4/VkojX6vyqRI/AAAAAAAAGyc/PI9xxMfbhYc/s1600/IMG_1541.JPG

  • Zabawa ruchowa przy piosence  pt.: „ Świat w naszych rękach”.  Improwizacja ruchowa dziecka.

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

  • Pamiętajmy o uwzględnieniu zabaw swobodnych dziecka oraz samodzielnym wykonywaniu przez dziecko czynności higienicznych i samoobsługowych.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-21 20:49:36
Data edycji: 2020-06-21 20:50:08
Ilość wyświetleń: 533
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej