Rodzy Rodzice!
Temat dnia : Zabawki z metalu
- Zabawa rozwijająca celność „ Strąć puszki”.
Potrzebne: 10 puszek, kilka stron z gazet zgniecionych w piłkę lub piłeczka.
Rodzic układa przed dzieckiem wieżę z puszek (cztery u podstawy, stopniowo zmniejszając ich liczbę o jeden – patrząc ku górze) i wyznacza miejsce, z którego trzeba będzie celować w puszki. Dziecko przelicza ile udało mu się strącić puszek i ile zostało do strącenia.
- Zabawa Łowimy ryby w stawie.
Rybki z folii aluminiowej, miska z wodą, sznurek o długości ok. 20 cm z przywiązanym na jednym końcu magnesem.
Dziecko podchodzi do stawu (miski) i próbują wyłowić rybkę. Po wyłowieniu ryb, następuje ich przeliczenie przez dziecko. Aby utrudnić zadanie, można dodać element łowienia w określonym czasie lub łowienie w zespołach.
Przygotowanie rybek z foli aluminiowej: kilkakrotnie składamy kawałek folii aluminiowej i wycinamy z niej kształt ryby, w korpus każdej ryby wsuwamy spinacz biurowy.
1.Co można zrobić z metalem?
- Określanie cech puszek.
Puszki różniące się wielkością, kształtem i kolorem. Rodzic pyta, z czego są zrobione puszki i po czym dziecko to poznało.
- Określanie cech wspólnych wszystkich metali i innych tworzyw.
Potrzebne: Dwie puszki, miska z bardzo ciepłą wodą, butelka plastikowa, szklana, drewniany klocek. Dziecko dotyka puszki. Określa jej temperaturę poprzez dotykanie rękoma lub przyłożenie do policzka. Jeśli puszka się nagrzeje, trzeba wymienić ją na inną lub szybko schłodzić. Następnie rodzic zanurza puszkę w misce z bardzo ciepłą wodą. Dziecko określa jej temperaturę i zastanawia się, kiedy metale są ciepłe, a kiedy zimne. Następnie rodzic pokazuje pozostałe tworzywa, a dziecko zastanawia się, czy któreś z nich ma właściwości takie, jak metal (np. przewodnictwo cieplne). Po rozmowie dziecko sprawdza swoją teorię poprzez porównanie.
- Zebranie i ekspozycja informacji dotyczących metali.
Rodzic przypomina poszczególne etapy zajęć, które pomogą dziecku w sformułowaniu właściwości metali. Pytanie końcowe:
− Jaki kolor najczęściej mają metale?
− Czy mają zapach?
− Do czego można wykorzystać metale?
− Gdzie spotykamy metale?
Potrzebna będzie mała (najlepiej jednobarwna) puszka, papier samoprzylepny, nożyczki.
Dziecko ozdabia puszki w sposób opisany przez rodzica (np. papierowymi figurami geometrycznymi, papierem w określonym kolorze) lub wybrany przez siebie.
Należy pamiętać, żeby każda puszka była odpowiednio przygotowana – nie
miała górnej warstwy i była zeszlifowana (nie miała ostrych krawędzi).
2.Relaksacja
https://2.bp.blogspot.com/-2NUuNLVtoV4/VkojX6vyqRI/AAAAAAAAGyc/PI9xxMfbhYc/s1600/IMG_1541.JPG
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13