Drodzy Rodzice!
Temat kompleksowy : PROJEKT - ZABAWKI EKOLOGICZNE
Temat dnia: Nasze odpady
Ćwiczenia poranne ( zestaw ćwiczeń na cały tydzień).
Woreczki gimnastyczne i pojemniki w trzech kolorach (żółty, niebieski, zielony), tamburyn.
Rodzic ustawia pojemniki w różnych miejscach sali, a woreczki rozrzuca. Na dźwięk tamburynu,
dziecko porusza się swobodnie po sali, a kiedy muzyka cichnie, dziecko podnosi woreczek
w wybranym kolorze i wrzucają go do kosza w tym samym kolorze.
Dla dziecka potrzebny będzie kawałek gazety.
Dziecko stara się zgnieść gazetę, a następnie przekłada kulkę nad głową z jednej ręki
do drugiej.
Dla dziecka woreczek gimnastyczny i pojemniki w tym samym kolorze.
Dziecko ustawia się w pewnej odległości od pojemników i stara się trafić woreczkami do
pojemników w odpowiednim kolorze.
Dla dziecka woreczek gimnastyczny i pojemniki w tym samym kolorze.
Dziecko stara się sprzątnąć woreczki, chwytając je palcami u stóp i przeskakując na jednej
nodze do pojemnika w odpowiednim kolorze, do którego wrzucają worek stopą.
Dla dziecka: kawałek tektury, skakanka lub taśma malarska do wyznaczenia miejsca w sali.
Dziecko chwyta między stopy kawałki tektury, a następnie, trzymając ją tylko stopami,
przeskakuje w wyznaczone miejsce sali.
Dla dziecka woreczki w kilku kolorach.
Dziecko leży na brzuchu, trzymając przed sobą w rękach woreczek. Kiedy rodzic wymieni kolor
pojemnika, odpowiadający barwie woreczka, dziecko unosi go nad głową.
Kawałki gazet, niebieski pojemnik. (Do zadania można wykorzystać kulki, które zostały wykonane podczas wcześniejszej zabawy).
Dziecko kładzie przed sobą gazety i pamiętając o prawidłowym torze oddychania (wdech –
nosem, wydech – ustami), próbuje przedmuchać je w kierunku niebieskiego pojemnika.
1.Wprowadzenie tematu związanego z ekologią na podstawie wiersza Igora Sikiryckiego
„Sznurek Jurka”.
Rodzic czyta wiersz.
Za przedszkolem, bardzo blisko,
Było miejsce na boisku.
Kiedyś tam wyrzucił Jurek
Poplątany stary sznurek.
A nazajutrz obok sznurka
Od banana spadła skórka,
Wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
Wyrzucili bez wahania
swoje torby po śniadaniach.
Stos papierków po cukierkach
Wysypała tam Walerka.
Na papierki spadła ścierka,
Jakaś pusta bombonierka,
i od lodów sto patyków,
Pustych kubków moc z plastiku,
Wyskubane słoneczniki,
Jeden kalosz, nauszniki
Stare trampki, piłka z dziurą,
Połamane wieczne pióro,
Kilka opon od rowerów
I ogromny stos papierów.
Oto tak, od sznurka Jurka,
Wnet urosła śmieci górka,
A z tej górki, wielka góra,
Której szczyt utonął w chmurach.
Nie ma miejsca na boisko,
Lecz śmietnisko mamy blisko.
3.Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta:
Jakie śmieci znalazły się na boisku?
Dlaczego ktoś je wyrzucił?
Gdzie należy wyrzucać śmieci?
4.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Nie widać…”
Kolorowe chustki, tamburyn.
Dziecko biega swobodnie z chustkami. Na uderzenie przez rodzica w tamburyn, przykuca i zakrywa się chustką – tak, aby nie było go widać. Kolejne uderzenie w tamburyn jest sygnałem do powrotu do zabawy.
5.Tworzenie siatki pytań na temat ekologii.
Arkusz papieru, flamastry w kilku kolorach.
Rodzic rozkłada arkusz papieru z umieszczonym na górze napisem ekologiczne, a następnie zadaje dziecku pytania:
− Co to jest ekologia?
− Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?
− Co chciałoby dziecko wiedzieć o ekologicznych przedmiotach.
Dziecko wykleja ze starych gazet ilustrację przedstawiającą kota ( można wyklejać małymi udzieranymi kawałkami gazety lub odrysować rysunek kota na gazecie , wyciąć i przykleić na kartkę), następnie dziecko dorysowuje oczy, wąsy. Na końcu dowolną techniką ( farbami, pisakami, pastelami, kredkami wypełnia tło rysunku.)
http://katze.dogukann.com/manualidades-faciles-manualidades-para-ninos-faciles-manualidades-nin/
http://www.dailyrecycling.info/recycling-our-closets/
Źródlo: Pinterest.pl
7.Improwizacje ruchowe do muzyki relaksacyjnej.
https://www.youtube.com/watch?v=lixu1FSGR-E
Dziecko ilustruje ruchem dźwięki, które słyszy i opowiada o tym, co one im przypominają.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13