WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przykładowe zajęcia 22.06.2020

Przykładowe zajęcia 22.06.2020

Drodzy Rodzice!

Temat kompleksowy : PROJEKT - ZABAWKI EKOLOGICZNE

 

Temat dnia: Nasze odpady

 Ćwiczenia poranne ( zestaw ćwiczeń na cały tydzień).

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Nasze odpady”.

Woreczki gimnastyczne i pojemniki w trzech kolorach (żółty, niebieski, zielony), tamburyn.

Rodzic ustawia pojemniki w różnych miejscach sali, a woreczki rozrzuca. Na dźwięk tamburynu,

dziecko  porusza się swobodnie po sali, a kiedy muzyka cichnie, dziecko podnosi woreczek

w wybranym kolorze i wrzucają go do kosza w tym samym kolorze.

  • Ćwiczenia ramion i pleców „Zabawy z makulaturą”.

Dla  dziecka  potrzebny będzie kawałek gazety.

Dziecko stara się zgnieść gazetę, a następnie przekłada kulkę nad głową z jednej ręki

do drugiej.

  • Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Segregujemy śmieci”.

Dla dziecka woreczek gimnastyczny i pojemniki w tym samym kolorze.

Dziecko ustawia się w pewnej odległości od pojemników i stara się trafić woreczkami do

pojemników w odpowiednim kolorze.

  • Zabawa ruchowa aktywizująca duże grupy mięśniowe i mięśnie stóp „ Sprzątamy śmieci”.

Dla dziecka woreczek gimnastyczny i pojemniki w tym samym kolorze.

Dziecko  stara się sprzątnąć woreczki, chwytając je palcami u stóp i przeskakując na jednej

nodze do pojemnika w odpowiednim kolorze, do którego wrzucają worek stopą.

  • Zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie stóp „Sprzątamy nogami”.

Dla dziecka: kawałek tektury, skakanka lub taśma malarska do wyznaczenia miejsca w sali.

Dziecko chwyta między stopy kawałki tektury, a następnie, trzymając ją tylko stopami,

przeskakuje w wyznaczone miejsce sali.

  • Ćwiczenie mięśni grzbietu „Kolorowe pojemniki”.

Dla  dziecka woreczki w kilku kolorach.

Dziecko  leży  na brzuchu, trzymając przed sobą w rękach woreczek. Kiedy  rodzic wymieni kolor

pojemnika, odpowiadający barwie woreczka, dziecko  unosi  go nad głową.

  • Ćwiczenie oddechowe „Sprzątamy makulaturę”.

Kawałki gazet, niebieski pojemnik. (Do zadania można wykorzystać kulki, które zostały wykonane podczas wcześniejszej zabawy).

Dziecko  kładzie  przed sobą gazety i pamiętając o prawidłowym torze oddychania (wdech –

nosem, wydech – ustami), próbuje  przedmuchać je w kierunku niebieskiego pojemnika.

1.Wprowadzenie tematu związanego z ekologią na podstawie wiersza Igora Sikiryckiego

„Sznurek Jurka”.

 

Rodzic czyta wiersz.

Za przedszkolem, bardzo blisko,

Było miejsce na boisku.

Kiedyś tam wyrzucił Jurek

Poplątany stary sznurek.

A nazajutrz obok sznurka

Od banana spadła skórka,

Wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

Wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach.

Stos papierków po cukierkach

Wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

Jakaś pusta bombonierka,

i od lodów sto patyków,

Pustych kubków moc z plastiku,

Wyskubane słoneczniki,

Jeden kalosz, nauszniki

Stare trampki, piłka z dziurą,

Połamane wieczne pióro,

Kilka opon od rowerów

I ogromny stos papierów.

Oto tak, od sznurka Jurka,

Wnet urosła śmieci górka,

A z tej górki, wielka góra,

Której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisko,

Lecz śmietnisko mamy blisko.

3.Rozmowa na temat wiersza.

 

Rodzic  pyta:

Jakie śmieci znalazły się na boisku?

Dlaczego ktoś je wyrzucił?

Gdzie należy wyrzucać śmieci?

4.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Nie widać…”

 

Kolorowe chustki, tamburyn.

Dziecko biega swobodnie  z chustkami. Na uderzenie przez  rodzica w tamburyn, przykuca i zakrywa się chustką – tak, aby nie było go widać. Kolejne uderzenie w tamburyn jest sygnałem do powrotu do zabawy.

5.Tworzenie siatki pytań na temat ekologii.

Arkusz papieru, flamastry w kilku kolorach.

Rodzic rozkłada arkusz papieru z umieszczonym na górze napisem ekologiczne, a następnie zadaje dziecku pytania:

− Co to jest ekologia?

− Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?

− Co chciałoby dziecko  wiedzieć o ekologicznych przedmiotach.

 

  1. Praca plastyczno- techniczna „Mój przyjaciel Kot”

Dziecko wykleja ze starych gazet  ilustrację przedstawiającą  kota ( można wyklejać małymi udzieranymi kawałkami gazety lub odrysować rysunek kota na gazecie  , wyciąć i przykleić na kartkę), następnie dziecko  dorysowuje oczy, wąsy.  Na końcu  dowolną techniką ( farbami, pisakami, pastelami, kredkami wypełnia tło rysunku.)

 

http://katze.dogukann.com/manualidades-faciles-manualidades-para-ninos-faciles-manualidades-nin/

http://www.dailyrecycling.info/recycling-our-closets/

Źródlo: Pinterest.pl

 

7.Improwizacje ruchowe do muzyki relaksacyjnej.

https://www.youtube.com/watch?v=lixu1FSGR-E

Dziecko ilustruje  ruchem dźwięki, które słyszy  i opowiada o tym, co one im przypominają.

 

 

 

Data dodania: 2020-06-21 20:46:52
Data edycji: 2020-06-21 20:50:53
Ilość wyświetleń: 490
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej