Drodzy Rodzice!
TEMAT TYGODNIA : DBAMY O PRZYRODĘ
Przykładowe zajęcia na poniedziałek 20.04.2020
Temat dnia : Strażnicy przyrody
Proponowane zajęcia:
Zestaw ćwiczeń porannych
1.Słuchanie wiersza A.Widzowskiej Strażnicy przyrody .
(Treść wiersza umieszczona w Kartach pracy, cz.4, s.12-13)
Dzieci oglądają zdjęcia drzew, nazywają je, porównują wygląd.
( Potrzebny będzie karton w kształcie drzewa, mazak)
Dziecko podaje swoje skojarzenia ze słowem las. Rodzic zapisuje je na kartonie w kształcie drzewa, wokół hasła: LAS TO…ułożonego z liter i odczytanego wspólnie z dzieckiem lub samodzielnie przez dziecko.
Rodzic układa przed dzieckiem poszczególne kartonowe elementy drzewa: korzenie, pień, gałęzie, koronę z liśćmi. Dziecko nazywa części drzewa. Układa je we właściwej kolejności. Określa, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.
- Co robiły dzieci w lesie?
- Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
- Jak wy zachowujecie się w lesie?
Dziecko jest drzewem. Rodzic opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dziecko wciela się w role drzew i uzewnętrznia stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisanych przez rodzica. Rodzic opowiada:
Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?
2.Hubert odpoczywa w hamaku – rozmowa na temat obrazka ( Karty pracy, Litery i liczby,cz.2,s.70)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13