WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przykładowe zajęcia 18.06.2020

Przykładowe zajęcia 18.06.2020

Drodzy Rodzice!

 

Temat dnia: Wakacyjny pociąg

Ćwiczenia poranne - z poniedziałku.

 

1.Dlaczego czereśnie pękają? – zabawa badawcza.
Czereśnie – całe i popękane, rabarbar, woreczek foliowy, miska z wodą.

 

  Źródło: www.filmclub-pfaffenwinkel.de/

 

  • Wyjaśnianie dziecku, dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.

 Źródło: pxhere.com/pl/photo/606276

 

  • Wyjaśnianie dziecku, dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.

 

  • Oglądanie rabarbaru; opisywanie jego wyglądu, przeznaczenia; zwracanie uwagi na czerwoną skórkę brudzącą palce oraz, że liście rabarbaru mają charakterystyczny kształt.

 

  • Włożenie jednego kawałka liścia do woreczka foliowego, a pozostałych – do miski z wodą.
    Następnego dnia porównywanie wyglądu rabarbaru z woreczka i z rabarbarem z wody (rabarbar wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; natomiast ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty). To efekt wchłaniania wody. Skórka wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija.
    Rodzic wyjaśnia, że podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Czereśnie, kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.

 

  • Degustowanie czereśni – całych i popękanych.

 

Zabawa ruchowo – naśladowcza Wakacyjny pociąg.

Dziecko z rodzicami lub rodzeństwem tworzą pociąg - ustawiają się jedno za drugim i kładą ręce na ramionach osoby stojącej przed nimi. Maszynistą jest rodzic. Pociąg będzie jechał przez różne miejsca, których nazwy będzie podawał rodzic (np. las, łąka, plaża, góry…). Gdy rodzic wymieni dane miejsce, pociąg się zatrzymuje, a dziecko naśladuje to, co można robić w danym miejscu.

 

Zabawa rozluźniająca mięśnie wokół oczu i na czole – Duże oczy.
Rodzic opowiada, dziecko słucha i wykonuje polecenia.
Za chwilę będziesz mógł/a zrobić duże, bardzo duże oczy. Unieś przy tym brwi do góry tak mocno, jak tylko możesz. Wyobraź sobie, że masz jeszcze dodatkowe, trzecie oko pośrodku czoła. I właśnie to oko otwórz tak szeroko, jak tylko potrafisz… A potem możesz poruszać swoimi szeroko otwartymi oczami we wszystkie strony: w dół, do góry, w prawą stronę, w lewą stronę. Być może zauważysz swoimi trzema szeroko otwartymi oczami coś, czego do tej pory nie widziałeś/łaś. Za chwilę zacznę powoli odliczać do sześciu. Kiedy dojdę do szóstki, zamknij na moment oczy i nadaj im w myślach taki rozmiar, jaki chciałbyś/chciałabyś mieć. Trzecie oko będziesz mógł/a sobie później wyobrazić za każdym razem, kiedy będziesz chciał/a zobaczyć coś w twojej wyobraźni. Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć.

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

Muzykolandia nr 01 – Muzyczna rozgrzewka

Zadanie na dziś;

Karta pracy, cz. 4, s. 78.

 



 

Data dodania: 2020-06-16 16:32:26
Data edycji: 2020-06-16 16:32:57
Ilość wyświetleń: 281
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej