Drodzy Rodzice!
Przykładowe zajęcia na czwartek 16.04.2020
Temat dnia: Makieta wiejskiego podwórka
Proponowane działania:
Zestaw ćwiczeń porannych
1.Po co hodujemy zwierzęta – ćwiczenia i zabawy.
Rodzic rozkłada na stole 5 zasłoniętych obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka (kury, owcy, krowy, gęsi, pszczół).Następnie odsłania poszczególne obrazki a dzieci nazywają przedstawione na nich zwierzęta i zastanawiają się, co one dają człowiekowi. Dalej rodzic pokazuje drugą grupę obrazków (jajka, miód, mleko, jogurt, ser, wełna, pióra, poduszka). Dzieci nazywają produkty pochodzące od zwierząt i umieszczają obrazki przy zdjęciach odpowiednich zwierząt.
Rodzic pokazuje produkty pochodzące od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą i wskazują je na obrazkach.
Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego można go wykorzystać. NP. jajka – ciasto, kanapki, sałatka…, mleko – ser, budyń, jogurt…, pióra – poduszka, pierzyna…, wełna – szalik, sweter, czapka…
Rodzic umieszcza w różnych miejscach pokoju obrazki domów zwierząt (budy, ula, stajni, obory).Następnie daje dziecku obrazek jakiegoś ze zwierząt (koń, krowa, pszczoła, pies) Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach muzyki, naśladując sposób poruszania się zwierzęcia przedstawionego na obrazku. Na przerwę w muzyce odszukuje dom zwierzęcia, którym jest, i siada w jego pobliżu. Potem dostają kolejny obrazek zwierzęcia i zabawa trwa dalej.
https://www.janauczycielka.blog/2020/04/cwiczymy-pamiec-zwierzeta-wiejskie-gra.html
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13