WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Przykładowe zajęcia 16.04.2020

Przykładowe zajęcia 16.04.2020

Drodzy Rodzice!

Przykładowe zajęcia na czwartek 16.04.2020

Temat dnia: Makieta wiejskiego podwórka

Proponowane działania:

Zestaw ćwiczeń porannych

1.Po co hodujemy zwierzęta – ćwiczenia i zabawy.

  • Zabawa - Co nam dają zwierzęta?

Rodzic rozkłada na stole 5 zasłoniętych obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka (kury, owcy, krowy, gęsi, pszczół).Następnie odsłania poszczególne obrazki a dzieci nazywają przedstawione na nich zwierzęta i zastanawiają się, co one dają człowiekowi. Dalej rodzic pokazuje drugą grupę obrazków (jajka, miód, mleko, jogurt, ser, wełna, pióra, poduszka). Dzieci nazywają produkty pochodzące od zwierząt i umieszczają obrazki przy zdjęciach odpowiednich zwierząt.

  • Zabawa – Smakujemy i dotykamy.

Rodzic pokazuje produkty pochodzące od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą i wskazują je na obrazkach.

  • Burza mózgów – Co można zrobić z tych produktów?

Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego można go wykorzystać. NP. jajka – ciasto, kanapki, sałatka…, mleko – ser, budyń, jogurt…, pióra – poduszka, pierzyna…, wełna – szalik, sweter, czapka…

  • Zabawa ruchowa – Gdzie kto mieszka.

Rodzic umieszcza w różnych miejscach pokoju obrazki domów zwierząt (budy, ula, stajni, obory).Następnie daje dziecku obrazek jakiegoś ze zwierząt (koń, krowa, pszczoła, pies) Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach muzyki, naśladując sposób poruszania się zwierzęcia przedstawionego na obrazku. Na przerwę w muzyce odszukuje dom zwierzęcia, którym jest, i siada w jego pobliżu. Potem dostają kolejny obrazek zwierzęcia i zabawa trwa dalej.

  1. Wykonanie makiety podwórka.
  • Dziecko wycina z kolorowych czasopism obrazki/zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (lub je rysuje). Przykleja obrazki na tekturkach i umocowuje je plasteliną do tekturowych podstawek. Rodzic przygotowuje prostokątny kawałek styropianu, maluje go zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej. (Zamiast styropianu może być zielona tektura) Dziecko okleja pudełka kolorowym papierem – otrzymuje zabudowania gospodarcze, dom gospodarza. Wspólnie z rodzicem komponuje makietę na styropianie, ozdabia elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot).

 

  • Ćwiczymy pamięć – zwierzęta wiejskie (gra interaktywna)

https://www.janauczycielka.blog/2020/04/cwiczymy-pamiec-zwierzeta-wiejskie-gra.html

Data dodania: 2020-04-15 16:39:50
Data edycji: 2020-04-15 16:42:36
Ilość wyświetleń: 289
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej