WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przykładowe zajęcia 14.05.2020

Przykładowe zajęcia 14.05.2020

Drodzy Rodzice!

Przykładowe zajęcia na czwartek 14.05.2020

 

Temat dnia : Wiosenna łąka

Propozycje zajęć i zabaw:

Zestaw ćwiczeń porannych

1.Wycieczka na łąkę – oglądanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku.

  • Rodzic wybiera się z dzieckiem na łąkę ( oczywiście jeśli pogoda na to pozwoli).
  • Na łące poszukujemy roślin i zwierząt, o których wcześniej rozmawialiśmy w domu.
  • Opisujemy ich rzeczywisty wygląd.
  • Obserwujemy zachowanie owadów, słuchamy wydawanych przez nie odgłosów.
  • Obserwujemy rośliny poruszane wiatrem, rozpoznajemy je i nazywamy.
  • Oglądamy wybrane rośliny przez lupę.
  • Zbieramy znane rośliny w celu wykonania zielnika.
  • Robimy bukiety z kwiatów.
  • Zabawy na łące z wykorzystaniem skakanki i piłki.
  • Po powrocie do domu swobodne wypowiedzi dziecka na temat wrażeń z łąki.

Rodzic pyta:

- Co ci się najbardziej podobało?

- Co cię zainteresowało, zdziwiło?

- Co najbardziej zapamiętałeś?

- Jakiego koloru było na łące najwięcej?

  • Oglądanie i nazywanie przyniesionych z łąki roślin, zapamiętywanie ich nazw.
  • Przygotowanie roślin do zasuszenia.
  • Wyrażanie swoich wrażeń i przeżyć za pomocą ekspresji plastycznej – rysowanie łąki na zielonych kartkach pastelami olejnymi.

2.Ilustrowanie ruchem treści wiersza Bożeny Formy Wiosna.

Powiał wiatr majowy,

łąka zapachniała.

Świeżą koniczyną

pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,

pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,

nie nudzą się wcale.

Słońce mocno grzeje,

świat do życia budzi.

Dobry czas nastaje

dla zwierząt i ludzi.

  • Zabawy na łące – rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.

- Dziecko maszeruje w rytm nagranej muzyki marszowej, rodzic podaje mu piłkę.

Piłka leży na podłodze. W rytm muzyki dziecko biega na palcach między piłką w dowolnym kierunku.

- Dziecko stoi trzymając w obu rękach piłkę. Gdy rodzic uniesie rękę w górę, dziecko przenosi piłkę ponad głowę, ręce ma wyprostowane. Gdy rodzic opuści rękę – dziecko wykonuje powolny skłon, powoli dotyka piłką podłogi.

- Siad skrzyżny. Dziecko turla piłkę wokół siebie. Podkład stanowi cicho grająca muzyka. Podczas przerwy w muzyce przesuwa piłkę zgodnie z poleceniem rodzica: przed, za, obok, nad, na, między.

- Leżenie przodem. Dziecko ma wyciągnięte ręce przed sobą i trzyma piłkę. Na dany znak przez rodzica unosi piłkę nad podłogą, bez oderwania nóg od podłogi.

  • Przejście do stania. Podrzucanie i chwytanie piłki w rytmie nadanym przez rodzica.
  •  
  • Zadanie na dziś:
  • Karty pracy, cz.4, s.43
  • Zadanie dodatkowe – Zapraszam na łąkę i po karty pracy

https://drive.google.com/file/d/1uX8pan1e5o3gyyOxjXCleFKynyDxxHdJ/view?usp=drivesdk

 

Data dodania: 2020-05-13 18:38:17
Data edycji: 2020-05-13 18:40:14
Ilość wyświetleń: 293
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej