WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przykładowe zajęcia 08.06.2020

Przykładowe zajęcia 08.06.2020

Drodzy Rodzice!

Temat tygodniowy: WAKACYJNE PODRÓŻE


Temat dnia: Wakacje na Wybrzeżu
Propozycja zajęć i zabaw:

Ćwiczenia poranne (zestaw obowiązuje na cały tydzień)


  • Zabawa orientacyjno – porządkowa Letni spacer.
    Dziecko biega w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Spacer, dobiera się w parę z rodzicem i razem maszerują.

  • - Zabawa ruchowa z elementem skoku Przeskakujemy morskie fale.
    Dziecko wykonuje skoki obunóż do przodu – naśladuje przeskakiwanie fal.

  • - Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Szukamy muszelek.
    Dziecko naśladuje chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas wykonuje klęk prosty i wyciąga otwarte dłonie przed siebie – pokazuje uzbierane muszelki.

  • - Ćwiczenia tułowia – Puszczamy kaczki.
    Dziecko wykonuje przysiad, naśladuje podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie.

  • - Zabawa z elementem równowagi –Sprawdzamy temperaturę wody.
    Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Uderza palcami stopy przed sobą i szybko kładzie stopy, aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą. Na sygnał dziecko wykonuje skok do wody z przysiadem.

  • - Zabawa uspokajająca – Marsz po kole.
    Dziecko maszeruje po kole, rytmizując tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszcze; niechaj wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonuje ukłon.

  • 1. Wysłuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Wakacyjne podróże”. Przygotujcie też globus lub/i mapę świata, jeśli macie w domu.
    Książka (s. 84–85).

  • • Rozmowa na temat opowiadania.
    − Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
    − Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
    − Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
    (Sami lub z pomocą rodzica obracajcie globus, a 6-latki samodzielnie lub przy pomocy rodzica odczytują nazwy kontynentów).
    − Co wskazywał palec Olka?
    − Co wskazywał palec taty?
    − Gdzie chciała pojechać mama?
    − Co wspominała cały czas Ada?
    − Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

  • • Ćwiczenia z książką.
    Książka (s. 84–85). Czytanie tekstu znajdującego się pod ilustracjami w książce. Dzieci czytają samodzielnie.

  • 2. Wykonanie pracy plastycznej „Wakacje na Wybrzeżu”.

  • • Wskazanie na mapie Polski Morza Bałtyckiego.

  • • Odczytanie nazw miejscowości leżących na Wybrzeżu.

  • • Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy plastycznej – Wakacje na Wybrzeżu.

  • Potrzebne są:
  • wyprawka ( teczka plastyczna), karta 4, kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.

  • - Wypychanie z karty gotowych elementów.

  • - Malowanie kartki z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy: żółty (piasek na plaży), niebieski (morze), jasnoniebieski (niebo).

  • - Przyklejanie poszczególnych elementów w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.

  • - Wykonanie prac.

  • - Porządkowanie miejsca pracy.

 

  • Zadanie na dziś:
    Karty pracy, cz.4, s. 60-61

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-08 06:28:44
Data edycji: 2020-06-08 06:30:31
Ilość wyświetleń: 632
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej