WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przykładowe zajęcia 07.05.2020

Przykładowe zajęcia 07.05.2020

Propozycje zajęć na czwartek 07.05.2020

Temat dnia : Mieszkamy w Europie

Proponowane zajęcia:

Ćwiczenia poranne: https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&t=22s

1.Rozmowa o Europie oraz krajach należących do UE.

-Oglądanie mapy Europy. Zwrócenie uwagi na jej wielkość i kształt.

- Słuchanie nazw państw europejskich – sąsiadów Polski.
- Oglądanie obrazków innych flag.

- Oglądanie globusa; wyjaśnienie czym jest i do czego służy; odczytywanie wspólnie lub z  rodzicem nazw kontynentów, jakie się na nim znajdują. 

-Zabawa z globusem Wędrówka po świecie
Wprawianie globusa w ruch, zatrzymywanie go palcem przez dziecko, odczytywanie (samodzielnie lub z pomocą rodzica), w jakie miejsce dziecko dotarło.

- Samodzielne lub z pomocą rodzica odczytywanie nazw państw europejskich.
- Poznawanie ciekawostek o wybranych krajach europejskich. Oglądanie charakterystycznych dla nich budowli, symboli, np.: wieża Eiffla – Francja; krzywa Wieża – Piza, Koloseum
- Włochy; Akropol – Grecja; wiatraki, tulipany – Holandia; zegar Big Ben, królowa Elżbieta  Anglia; torreador, corrida – Hiszpania.
- Układanie z rozsypanki nazw wybranych państw europejskich oraz nazwy kontynentu Europa z pomocą rodzica.
Kartoniki z literami oraz z nazwami państw UE.

U N I A   E U R O P E J S K A - Wyjaśnienie skrótu UE; zapoznanie z nazwami państw należących do Unii Europejskiej. Omówienie flagi UE (symbol wszystkich państw należących do Unii Europejskiej, ma 12 gwiazdek, bo na początku należało do niej 12 państw).

 2.Wykonanie dowolnej europejskiej potrawy (wybranej przez dziecko).

Opowieść ruchowa Podróżujemy po Włoszech.
Nagranie muzyki relaksacyjnej, https://www.youtube.com/watch?v=hlWiI4xVXKY

Dziecko naśladuje ruchem, gestem, mimiką treść opowiadania.
Podróż rozpoczynamy samochodem. (Dziecko porusza się po pokoju, naśladując odgłos auta: brum, brum, brr, brr). A teraz czas na odpoczynek. Kładzie  się na miękkiej, zielonej trawie, słuchamy odgłosów ptaków, szumu lasu. (Dziecko słucha nagrania relaksacyjnej muzyki). W dalszą podróż wyruszamy rowerem. (Dziecko leży na plecach, naśladuje jazdę na rowerze). A teraz czas na piknik. Zjemy pyszne spaghetti. (Dziecko naśladuje wsysanie makaronu (ćwiczenia mięśni warg), gryzienie (ruchy okrężne żuchwy), oblizywanie ust po smacznym posiłku (ćwiczenia języka)). Pod koniec naszej podróży odpoczniemy na plaży nad ciepłym Morzem Śródziemnym. (Leży na plecach, naśladują opalanie się, pływanie).

Słuchanie hymnu UE – Ody do radości Ludwiga van Beethovena.
Nagranie hymnu UE NAGRANIE https://www.youtube.com/watch?v=lJZmpgqJ_mQ


- Ćwiczenie umiejętności wypowiedzi w różnym tempie oraz z różnym natężeniem głosu – W rytmie nagrania akompaniamentu dziecko swobodnie maszeruje w dowolnych kierunkach. Podczas przerwy w muzyce rodzic zwraca się do dziecka unosząc odpowiedni szablon:
− Przed nami pomnik Fryderyka Chopina posłuchamy jednego z jego utworów. Dziecko siada
na dywanie. Słucha fragmentu nagrania utworu Fryderyka Chopina. Delikatnie na plecach rodzica naśladuje grę na pianinie.
Ponownie maszeruje. Podczas przerwy w muzyce rodzic zwraca się do dzieci unosząc odpowiedni szablon:
− Popatrzcie, oto Kolumna Zygmunta. Dziecko zatrzymuje się, swobodnie opuszczając głowę następnie powoli ją unosi, spogląda coraz wyżej, wyżej – podziwia postać króla stojącego na kolumnie. Ponownie maszeruje. Przerwa w muzyce. Rodzic zwraca się do dziecka unosząc odpowiedni szablon:
− Teraz widzimy Stare Miasto – zwiedzamy zamek. Zatrzymujemy się i podziwiamy wiszące na ścianach obrazy. Przenosimy się w dawne czasy, pokażemy jak wyglądał „dworski ukłon”. Dziecko, w rytmie tamburynu, z rękami splecionymi z tyłu, powoli spaceruje  w dowolnych kierunkach mieszkania. Uderzenie w tamburyn oznacza  wykonanie do siebie głębokich ukłonów. Ponownie maszeruje. Przerwa w muzyce. Rodzic zwraca się do dziecka unosząc odpowiedni szablon:
− Wszędzie widać zamkowe lustra. Przeglądamy się w nich. Dziecko wymyśla dowolną figurę. Następnie pozostaje przez chwilę w bezruchu.
Ponownie maszeruje. Przerwa w muzyce. Rodzic zwraca się do dziecka unosząc odpowiedni szablon:
− Jesteśmy nad Wisłą. Spacerujemy. Dziecko maszeruje w rytmie bębenka, w dowolnych kierunkach mieszkania. Na hasło: Uwaga woda – naśladuje „puszczanie kaczek”, wykonuje zamaszyste ruchy raz lewą, raz prawą ręką. Ponownie maszeruje. Przerwa w muzyce. Rodzic zwraca się do dziecka unosząc flagę Polski.

Zadanie na dziś:

Karty pracy, cz.4, s.34-35

 

Data dodania: 2020-05-07 07:30:51
Data edycji: 2020-05-07 07:33:15
Ilość wyświetleń: 952
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej