Zabawy przy piosence Syrenka. - Ćwiczenie koordynacji słuchowo-ruchowej Rozgrzewka. - Zgodnie z rytmem wystukiwanym na bębenku dziecko: maszeruje, biega na palcach, zatrzymuje się i - - wykonuje obroty wokół siebie, podskoki obunóż, ponownie biega na palcach, zmienia kierunek (w tył zwrot), wykonują przysiad, krok w tył, maszerują w rytmie poloneza.
Wyjaśnianie, w jakich okolicznościach można go usłyszeć.
Omówienie zasad zachowania się podczas słuchania i śpiewania hymnu; ponowne wysłuchanie hymnu w postawie na baczność i w ciszy.
Wyjaśnienie pojęcia Warszawa – stolica Polski. Ilustracje przedstawiające najważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w stolicy. Zwrócenie uwagi na najważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w stolicy i ich rolę dla całego kraju. Pokazanie ich na zdjęciach, np.: budynek Sejmu, Pałac Prezydencki, Urząd Rady Ministrów, Ministerstwo Edukacji Narodowej
Wykonanie warszawskiej Syrenki. Dla dziecka kartka z bloku, kartki papieru kolorowego z narysowanymi konturami poszczególnych elementów Syrenki, nożyczki, klej, rozsypanka literowa. Wycinanie po liniach konturowych, narysowanych przez rodzica na papierze kolorowym, poszczególnych elementów Syrenki i naklejanie ich na kartkach.
Wykonanie małej mapy Polski. - Poznawanie położenia geograficznego Polski na podstawie mapy. Wskazywanie granic, zwracanie uwagi na kolorystykę poszczególnych regionów naszego kraju: góry, wyżyny, niziny, wody, pokazywanie i nazywanie najdłuższych rzek (Wisła, Odra), największych miast leżących nad Wisłą (Kraków, Gdańsk), odczytywanie na mapie niektórych nazw: Tatry, Bałtyk,
Odczytywanie nazw państw sąsiadujących z Polską z pomocą dorosłego. - Oglądanie mapy Polski. Pomoc w odczytaniu wyrazów.
Pokaz gotowej mapy; zapoznanie ze sposobem jej wykonania. Dla dziecka kartonowy kontur mapy Polski, plastelina.
Naklejanie cienkiego wałeczka plasteliny po narysowanym śladzie drogi Wisły na kartonowych konturach mapy przygotowanych przez rodzica
Wypełnianie plasteliną wnętrz konturów mapy (gór, nizin, wyżyn) zgodnie z kolorystyką na wzorze.
Zaznaczenie Warszawy i swojego miasta.
Zabawa dydaktyczna Tworzymy kolekcje. Dużo obrazków różnego rodzaju towarów, cztery kartki. Rodzic rozkłada na dywanie dużo obrazków różnego rodzaju towarów. Układa przed dzieckiem cztery kartki z papieru, mówiąc, jakie sklepy one przedstawiają. Na hasło rodzica - sklep, dziecko rozchodzi się, wyszukując spośród obrazków te, które będą towarami pasującymi do poszczególnych sklepów i wkłada obrazki obok odpowiedniej kartki, np.: sklep meblowy – obrazki mebli: szafa, regał, półka, kanapa, stół, krzesło…; sklep z zabawkami – obrazki zabawek: lalka, miś, kaczka, słoń, klocki, samochód…; sklep odzieżowy – obrazki różnych części ubrań. - Podawanie nazw nadrzędnych do towarów w poszczególnych sklepach. Wymienianie nazw artykułów znajdujących się w obręczach: szafa, kanapa, stół… to meble; spódnica, bluzka, sweter… to ubrania.