Przykładowe zajęcia 06.05.2020

Przykłądowe zajęcia na środę: 06.05.2020
Temat dnia: Warszawska Syrenka
Proponowane zajęcia:
- Ćwiczenia poranne – https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
- Zabawy przy piosence Syrenka.
- Ćwiczenie koordynacji słuchowo-ruchowej Rozgrzewka.
- Zgodnie z rytmem wystukiwanym na bębenku dziecko: maszeruje, biega na palcach, zatrzymuje się i - - wykonuje obroty wokół siebie, podskoki obunóż, ponownie biega na palcach, zmienia kierunek (w tył zwrot), wykonują przysiad, krok w tył, maszerują w rytmie poloneza. - Nauka kolejnej zwrotki piosenki Syrenka .
- Słuchanie hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego.
- https://www.youtube.com/results?search_query=hymn+polski
- Wyjaśnianie, w jakich okolicznościach można go usłyszeć.
- Omówienie zasad zachowania się podczas słuchania i śpiewania hymnu; ponowne wysłuchanie hymnu w postawie na baczność i w ciszy.
- Wyjaśnienie pojęcia Warszawa – stolica Polski.
Ilustracje przedstawiające najważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w stolicy.
Zwrócenie uwagi na najważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w stolicy i ich rolę dla całego kraju. Pokazanie ich na zdjęciach, np.: budynek Sejmu, Pałac Prezydencki, Urząd Rady Ministrów, Ministerstwo Edukacji Narodowej - Wykonanie warszawskiej Syrenki.
Dla dziecka kartka z bloku, kartki papieru kolorowego z narysowanymi konturami
poszczególnych elementów Syrenki, nożyczki, klej, rozsypanka literowa.
Wycinanie po liniach konturowych, narysowanych przez rodzica na papierze kolorowym, poszczególnych elementów Syrenki i naklejanie ich na kartkach. - Wykonanie małej mapy Polski.
- Poznawanie położenia geograficznego Polski na podstawie mapy.
Wskazywanie granic, zwracanie uwagi na kolorystykę poszczególnych regionów naszego kraju: góry, wyżyny, niziny, wody, pokazywanie i nazywanie najdłuższych rzek (Wisła, Odra), największych miast leżących nad Wisłą (Kraków, Gdańsk), odczytywanie na mapie niektórych nazw: Tatry, Bałtyk, - Odczytywanie nazw państw sąsiadujących z Polską z pomocą dorosłego.
- Oglądanie mapy Polski. Pomoc w odczytaniu wyrazów. - Pokaz gotowej mapy; zapoznanie ze sposobem jej wykonania.
Dla dziecka kartonowy kontur mapy Polski, plastelina. - Naklejanie cienkiego wałeczka plasteliny po narysowanym śladzie drogi Wisły na kartonowych konturach mapy przygotowanych przez rodzica
- Wypełnianie plasteliną wnętrz konturów mapy (gór, nizin, wyżyn) zgodnie z kolorystyką na wzorze.
- Zaznaczenie Warszawy i swojego miasta.
- Zabawa dydaktyczna Tworzymy kolekcje.
Dużo obrazków różnego rodzaju towarów, cztery kartki.
Rodzic rozkłada na dywanie dużo obrazków różnego rodzaju towarów. Układa przed dzieckiem cztery kartki z papieru, mówiąc, jakie sklepy one przedstawiają. Na hasło rodzica - sklep, dziecko rozchodzi się, wyszukując spośród obrazków te, które będą towarami pasującymi do poszczególnych sklepów i wkłada obrazki obok odpowiedniej kartki, np.: sklep meblowy – obrazki mebli: szafa, regał, półka, kanapa, stół, krzesło…; sklep z zabawkami – obrazki zabawek: lalka, miś, kaczka, słoń, klocki, samochód…; sklep odzieżowy – obrazki różnych części ubrań.
- Podawanie nazw nadrzędnych do towarów w poszczególnych sklepach.
Wymienianie nazw artykułów znajdujących się w obręczach: szafa, kanapa, stół… to meble; spódnica, bluzka, sweter… to ubrania.
Data dodania: 2020-05-05 21:33:01
Data edycji: 2020-05-05 21:36:23
Ilość wyświetleń: 407