WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przykładowe zajęcia 04.05.2020

Przykładowe zajęcia 04.05.2020

TEMAT TYGODNIA – MOJA OJCZYZNA

Przykładowe zajęcia na poniedziałek 04.05.2020

Temat dnia: Zakochany w syrenie

-Oglądanie widokówek, książek, albumów o Warszawie.

Dziecko ogląda przygotowany przez dorosłego materiały, dzieli się swoimi spostrzeżeniami. Swobodnie opisują charakterystyczne miejsca Warszawy.

Ćwiczenia poranne

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Hop – bęc.
    Dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju na hasło: Hop wyskakuje w górę, a na hasło: Bęc – przykuca. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzi do marszu.
  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Sięgnij jak najwyżej.
    Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – starają się zwinąć w jak najmniejszą kulkę.
  • Ćwiczenia nóg Jak sprężynka.
    Dziecko wykonuje rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie uderzeń dorosłego w bębenek.
  • Ćwiczenie równowagi Kto potrafi?
    Dziecko dotyka prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji.
  • Ćwiczenie uspokajające Smok – wdychamy powietrze nosem, a wydychamy powietrze buzią (tak jak smok zieje ogniem).

Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Zakochany w syrenie (załącznik 1).

  • Rozmowa na temat opowiadania.
    Dorosły pyta:
  • O czym dowiedziała się Ada w przedszkolu?
  • Kto pomógł jej przedstawić legendę?
  • Oglądanie mapy Polski.
    Dziecko ogląda mapę. Dorosły wyjaśnia, co oznaczają poszczególne kolory. Odszukują Wisłę, Bałtyk i Warszawę (dorosły pomaga w razie problemów).
    Dorosły wskazuje miejscowość zamieszkania dzieci.

Rysowanie po śladach rysunku Syreny i fal. (Karta pracy, cz. 4, s. 29.)

Czytanie tekstu w książce.
Książka (s. 72–73) dla każdego dziecka.

-Piękny jest nasz kraj – twórcza zabawa plastyczna.

Wybieranie spośród obrazków zdjęć (wyciętych z kolorowych czasopism) różnych zakątków naszego kraju tych, które dzieciom podobają się najbardziej. Omawianie, co one przedstawiają; uzasadnianie swojego wyboru.
Obrazki/zdjęcia wycięte z czasopism.
• Wykonanie pracy plastycznej.
Dla dziecka zdjęcia lub obrazki (wycięte z czasopism) przedstawiające różne miejsca Polski, pastele olejne, kartki, klej.
Zaproponowanie wykonania obrazka przedstawiającego miejsca, które dziecku się podobają, z jednoczesnym uchwyceniem różnorodności polskiego krajobrazu.
• Pokaz i omówienie sposobu wykonania pracy przez dorosłego.
• Samodzielne działania dziecka; naklejanie pośrodku kartki zdjęcia lub obrazka (wyciętych z kolorowych czasopism) wybranego przez dziecka; dorysowywanie – według pomysłów dziecka – z każdej strony pastelami olejnymi brakujących elementów w taki sposób, aby z naklejonym elementem tworzyły jedną całość.

Słuchanie piosenki Syrenka (sł. i muz. Krystyna Gowik). Rozmowa na temat tekstu piosenki.

  1. Stoi Syrenka nad Wisłą
    i patrzy na rzeki fale.
    Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
    no i nie boją się wcale.
    Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
    no i nie boją się wcale.
    To nie jest żywa Syrenka,
    to pomnik Warszawę chroni.
    Bo, jak mówi stara legenda:
    Syrenka miasta broni.
    Bo, jak mówi stara legenda:
    Syrenka miasta broni.
    Ref.: Nasza Warszawa, nasza stolica
    ciągle Syrenkę zachwyca.
    A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
    swoją piosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.
    A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp:
    Chlup! Chlup! Chlup!
  2. Kiedyś prawdziwa Syrenka
    w falach tej rzeki mieszkała.
    Siadała czasem na brzegu Wisły
    i cudne pieśni śpiewała.
    Siadała czasem na brzegu Wisły
    i cudne pieśni śpiewała.
    Złapali ją w sieć rybacy,
    spać poszli, bo nocka była,
    lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
    bo bardzo go prosiła.
    Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
    bo bardzo go prosiła.
    Ref.: Nasza Warszawa…

III. I odtąd dzielna Syrenka
ze swojej wielkiej wdzięczności
postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Jest herbem miasta Warszawa,
stolicy naszego kraju.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
Ref.: Nasza Warszawa…

Dorosły pyta:
− Co to jest stolica?
− Jak nazywa się stolica Polski?
− Jak nazywa się najdłuższa z polskich rzek?
− O kim opowiada piosenka?
− Czy znacie legendę o Syrence?
− Gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę?
− Co to jest herb?

  • Nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego. Próby śpiewu (mormorando) razem z dorosłym melodii pierwszej zwrotki.

Zadanie na dziś:

Karty pracy, cz.4, s.29

Książka (s. 72 – 73)

Załącznik nr 1 Opowiadanie A. Widzowskiej Zakochany w syrenie

Data dodania: 2020-05-03 20:05:08
Data edycji: 2020-05-03 20:06:31
Ilość wyświetleń: 322
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej