Drodzy Rodzice!
TEMAT TYGODNIA: MÓJ WYMARZONY ZAWÓD
Temat dnia : Poznajemy zawody
Propozycje zajęć i zabaw:
Zestaw ćwiczeń porannych (jest to zestaw na cały tydzień)
Zabawa orientacyjno – porządkowa Nasze zawody.
Dziecko chodzi swobodnie po pokoju. Na hasło: Nasze zawody! I wypowiedzenie przez rodzica nazwy zawodu dzieci naśladują czynności wykonywane w tym zawodzie np. malarz – dziecko naśladuje malowanie.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Ogrodnik.
Dziecko spaceruje po pokoju, na sygnał rodzica (np. klaśnięcie) schyla się i naśladuje ruch ścinania nożycami kwiatów.
Ćwiczenia równowagi Rybacy.
Rodzic prosi, aby dziecko przeszło po rozłożonej na podłodze skakance –stopa za stopą, z rękami uniesionymi po bokach.
Ćwiczenia ruchowe z elementami podskoku Piłki.
Rodzic mówi, że dziecko jest piłką, która uciekła piłkarzowi. Dziecko wykonuje drobne skoki obunóż w różnych kierunkach po pokoju.
Ćwiczenie uspokajające Marsz żołnierzy.
Dziecko maszeruje za rodzicem w wybranych przez niego kierunkach. Rodzic wydaje polecenia, gdzie dziecko ma się kierować (np. w prawo, w lewo, prosto).
1.Słuchanie wiersza Wiesławy Żaby – Żabińskiej Rodzinny wiersz.
Tata Ani jest lekarzem,
tata Janka – marynarzem.
Tata Ewy – ogrodnikiem,
a Michała jest lotnikiem.
Tata Asi –kolejarzem,
a Marcela jest piekarzem.
Mama Uli smaży pączki,
a Szymona pisze książki.
Mama Eli jest kierowcą,
a Karola - zawiadowcą.
Mama Leny jest kelnerką,
a Renaty jest tancerką.
Mama Kajtka jest malarzem,
tata Olka – betoniarzem.
- O jakich zawodach jest mowa w wierszu?
- Które zawody są według ciebie najczęściej/najrzadziej wykonywane?
Dziecko spaceruje po pokoju przy nagraniu dowolnej piosenki, gdy rodzic wyłączy nagranie, wykonuje ruchy ilustrujące zawód podany przez rodzica (np. fryzjer – palcem wskazującym i środkowym naśladują ruch nożyczek przy strzyżeniu).
2.Tworzenie siatki pytań na temat zawodów.
Rodzic rozkłada arkusz papieru z umieszczonym na górze napisem ZAWODY. Dziecko nakleja trzy obrazki np. kucharza, malarza, krawcowej.
Rodzic prosi, aby dziecko udzieliło odpowiedzi na pytania dotyczące każdego obrazka. Rodzic zapisuje to przy obrazku.
- Co wiesz o …(kucharzu, malarzu, krawcowej)?
- Po czym poznać, że ktoś wykonuje ten zawód?
Obrazki atrybutów związanych z zawodami: obraz, spodnie, chleb, dom.
Rodzic prosi dziecko, aby rozejrzało się po pokoju. Następnie wymienia wybrane przez siebie przedmioty, które znajdują się w pokoju, i prosi, by dziecko powiedziało, dzięki komu te przedmioty powstały.
Np. pomalowana ściana (malarz), ubrania (krawcowa),
Rodzic pokazuje dziecku kolejno obrazki (obraz, spodnie, chleb, dom…) i zadaje dziecku pytanie: Dzięki komu mamy…(np. spodnie)?
Dziecko naśladuje ruch kelnera trzymającego tacę (talerzyk) i niosącego ją do wyznaczonego punktu – np. do rodzica.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13