WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przydładowe zajęcia dla dzieci 30.03.2020

Przydładowe zajęcia dla dzieci 30.03.2020

Drodzy Rodzice!

 

Zajęcia na poniedziałek : Temat dnia – Gdzie budować gniazdo?

 

WIOSENNE POWROTY (30.03 – 03.04.2020)

 

  1. 1. Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo”?
  2. 2. Jajka ptaków – zapoznanie z literą „j,J”
  3.  
  4. Zadania:
  5. Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną – skowronka, bociana, czajki i szpaka. Dzieci oglądają zdjęcia ptaków (internet). Omawiają ich wygląd – różnice i podobieństwa. Dzielą nazwy tych ptaków na sylaby i głoski.
  • Wysłuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo”.
  • Rozmowa na temat opowiadania.
  • Oglądanie gniazd ptaków, określanie różnic i podobieństw między gniazdami.
  • Określanie cech ptasich na podstawie bociana (dziób, skrzydła, ciało pokryte piórami, fruwa, ma ogon itp.)
  • Oglądanie zdjęć, obrazków ptasich piór(można poszukać w internecie), zapoznanie z ich budową. Zwrócenie uwagi, że składają się one z elastycznej osi oraz promyków, które od niej odchodzą z jednej i z drugiej strony i nie łączą się ze sobą. Na skrzydłach ptaki posiadają pióra zwane lotkami, dzięki którym latają. Z ogona wyrastają pióra zwane sterówkami – one pozwalają ptakom utrzymać równowagę.
  • Omawianie z dzieckiem budowy jajka kurzego.
  • Oglądamy zdjęcia, obrazki jajek różnych ptaków (np. przepiórki, strusia, bociana).
  • Wyodrębnianie wyrazu podstawowego –
  • Analiza i synteza słuchowa słowa jajka (dzieci dzielą słowo jajka na sylaby i głoski, liczą sylaby i głoski w słowie jajka, wyodrębniają pierwszą, ostatnią i środkowe głoski w tym słowie).
  • Pokazanie i omówienie wyglądu litery „j, J”.
  • Układanie z liter wyrazów: jajka, Jagoda.
  • Słuchanie wiadomości na temat bociana.
  • Wykonanie wydzieranki z kolorowego papieru – Bocian.

Określanie kolorów poszczególnych części ciała bociana.

Wyrywanie z papieru poszczególnych części bociana i przyklejanie ich na kartce.

Dorysowanie trawy, ewentualnie słońca i chmur.

 

 

 

Zabawa – Bocian

Dziecko naśladuje ruchem i głosem bociana. Bocian chodzi powoli na łące, czasem dotknie czegoś dziobem. Następnie zatrzymuje się ,staje na jednej nodze i wypatruje. Czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno: kle, kle, kle… Myśli: „Niema nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic” i łapie żaby. Potem odlatuje do swojego gniazda.

 

 

Zadania na dziś

Karty pracy, cz.3, s.62 ; Litery i liczby, cz.2, s.52-55

Link poniżej:

 

KARTA PRACY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

LITERY I LICZBY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

Załącznik – opowiadanie H. Zdzitowieckiej Gdzie budować gniazdo?

Data dodania: 2020-03-30 08:30:16
Data edycji: 2020-03-30 08:42:40
Ilość wyświetleń: 387
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej