WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Propozycje zajęć na wtorek 30.03.2021. Temat dnia: Robimy pisanki

Propozycje zajęć na wtorek 30.03.2021. Temat dnia: Robimy pisanki

Jak zwykle dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi np. https://www.youtube.com/watch?v=H2Sx4o2qCNM&t=208s  

  • „Pisanki” – rozmowa z dziećmi. Dzieci ustalają temat rozmowy podczas rozwiązywania rebusu: pi + zdjęcie przedstawiające sanki. Dzieci mają przed sobą pisanki i kraszanki lub ich zdjęcia, oglądają, porównują, określają podobieństwa i różnice. N. podaje informacje na temat pisanek: – nazewnictwo: pisanki – pisanie wzorów gorącym woskiem na skorupce, barwienie, zdejmowanie wosku i ponowne nakładanie i barwienie w innym kolorze (metoda batikowa); kraszanki – wydrapywanie w zabarwionej skorupce cienkich linii; – różne sposoby wykonania w zależności od regionu; – naturalne barwniki do jajek (łupiny cebuli, sok z buraka, sok z czerwonej kapusty itp.).

Wesoła pisanka – piosenka. Oglądanie różnych pisanek, malowanych jajek… https://www.youtube.com/watch?v=D1qH8WmjwYc

  • „W chowanego z pisanką” – zabawa integracyjna. Dziecko na chwilę wychodzi z pokoju, a rodzic w dowolnym miejscu chowa styropianowe jajko. Zapraszamy osobę, która była za drzwiami. Ma ona znaleźć jajko, kierując się wskazówkami co do odległości: najdalej, daleko, blisko, bliżej, najbliżej, jest. Gdy odnajdzie jajko następuje zamiana ról.
  • „Pisanki, kraszanki” – zabawa z czytaniem. Dzieci mają przed sobą zdjęcia pisanki, kraszanki, jajka malowanego we wzory, jajka wyklejanego elementami wycinanki (każde dziecko powinno mieć 1 zdjęcie) oraz 2 wyrazy: pisanki, kraszanki. Dzieci, wykorzystując wiedzę z pierwszej części dnia, mają za zadanie przyporządkować ilustrację do właściwego napisu i uzasadnić swój wybór. Na koniec do każdej grupy zdjęć dokładają etykiety z wyrażeniami jajka malowane, jajka barwione, jajka wydrapywane, jajka wyklejane.
  • „Pisankowe przygody” – zabawa językowa. Dziecko trzyma w ręku styropianowe jajko i zaczyna opowiadać historię, np. Było sobie jajko, które bardzo się nudziło. Przekazuje jajko rodzicowi, a ten powtarza zdanie i dokłada swoje. Zabawę kończymy, gdy każdy z uczestników kilka razy powtórzy treść opowiadania i dołoży swoje zdania. Gdy opowiadanie będzie już dłuższe, wszyscy sobie pomagają w powtarzaniu zdań
  • „Przygoda jajka” – zabawa plastyczna. Można zaproponować dziecku narysowanie ilustracji do stworzonego opowiadania.
  • „Pisanki” – działanie dzieci; np. https://www.youtube.com/watch?v=ZhcllA3fRHo
  • Praca z Karty Pracy cz.3.str.54 – ćwiczenia w czytaniu i liczeniu, kolorowanie według instrukcji, logiczne myślenie.
  • Praca z Czytanie i Pisanie str.59 – rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie wyrazów po śladzie
  • „Wzory na pisankach” – zabawa konstrukcyjna. Każde dziecko ma owal wielkości kartki A4 (to pisanka) i kolorowe kartki. Z kolorowych kartek przygotowuje prostokąty, kwadraty i trójkąty (kilka z każdego kształtu i koloru). Kształty będą naklejane w formie wzorów rytmicznych na owalu, więc muszą być nieduże – jeden wzór z trójkątów, jeden z kwadratów, jeden z prostokątów
  • „Zajączek” – praca plastyczna według instrukcji obrazkowej z wykorzystaniem Kart Pracy część 3, str. 63.
Data dodania: 2021-03-29 20:54:42
Data edycji: 2021-03-29 20:57:33
Ilość wyświetleń: 273
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej