WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Propozycje zajęć na wtorek 30.03.2021. Temat dnia: Robimy pisanki

Propozycje zajęć na wtorek 30.03.2021. Temat dnia: Robimy pisanki

Jak zwykle dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi np. https://www.youtube.com/watch?v=H2Sx4o2qCNM&t=208s  

  • „Pisanki” – rozmowa z dziećmi. Dzieci ustalają temat rozmowy podczas rozwiązywania rebusu: pi + zdjęcie przedstawiające sanki. Dzieci mają przed sobą pisanki i kraszanki lub ich zdjęcia, oglądają, porównują, określają podobieństwa i różnice. N. podaje informacje na temat pisanek: – nazewnictwo: pisanki – pisanie wzorów gorącym woskiem na skorupce, barwienie, zdejmowanie wosku i ponowne nakładanie i barwienie w innym kolorze (metoda batikowa); kraszanki – wydrapywanie w zabarwionej skorupce cienkich linii; – różne sposoby wykonania w zależności od regionu; – naturalne barwniki do jajek (łupiny cebuli, sok z buraka, sok z czerwonej kapusty itp.).

Wesoła pisanka – piosenka. Oglądanie różnych pisanek, malowanych jajek… https://www.youtube.com/watch?v=D1qH8WmjwYc

  • „W chowanego z pisanką” – zabawa integracyjna. Dziecko na chwilę wychodzi z pokoju, a rodzic w dowolnym miejscu chowa styropianowe jajko. Zapraszamy osobę, która była za drzwiami. Ma ona znaleźć jajko, kierując się wskazówkami co do odległości: najdalej, daleko, blisko, bliżej, najbliżej, jest. Gdy odnajdzie jajko następuje zamiana ról.
  • „Pisanki, kraszanki” – zabawa z czytaniem. Dzieci mają przed sobą zdjęcia pisanki, kraszanki, jajka malowanego we wzory, jajka wyklejanego elementami wycinanki (każde dziecko powinno mieć 1 zdjęcie) oraz 2 wyrazy: pisanki, kraszanki. Dzieci, wykorzystując wiedzę z pierwszej części dnia, mają za zadanie przyporządkować ilustrację do właściwego napisu i uzasadnić swój wybór. Na koniec do każdej grupy zdjęć dokładają etykiety z wyrażeniami jajka malowane, jajka barwione, jajka wydrapywane, jajka wyklejane.
  • „Pisankowe przygody” – zabawa językowa. Dziecko trzyma w ręku styropianowe jajko i zaczyna opowiadać historię, np. Było sobie jajko, które bardzo się nudziło. Przekazuje jajko rodzicowi, a ten powtarza zdanie i dokłada swoje. Zabawę kończymy, gdy każdy z uczestników kilka razy powtórzy treść opowiadania i dołoży swoje zdania. Gdy opowiadanie będzie już dłuższe, wszyscy sobie pomagają w powtarzaniu zdań
  • „Przygoda jajka” – zabawa plastyczna. Można zaproponować dziecku narysowanie ilustracji do stworzonego opowiadania.
  • „Pisanki” – działanie dzieci; np. https://www.youtube.com/watch?v=ZhcllA3fRHo
  • Praca z Karty Pracy cz.3.str.54 – ćwiczenia w czytaniu i liczeniu, kolorowanie według instrukcji, logiczne myślenie.
  • Praca z Czytanie i Pisanie str.59 – rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie wyrazów po śladzie
  • „Wzory na pisankach” – zabawa konstrukcyjna. Każde dziecko ma owal wielkości kartki A4 (to pisanka) i kolorowe kartki. Z kolorowych kartek przygotowuje prostokąty, kwadraty i trójkąty (kilka z każdego kształtu i koloru). Kształty będą naklejane w formie wzorów rytmicznych na owalu, więc muszą być nieduże – jeden wzór z trójkątów, jeden z kwadratów, jeden z prostokątów
  • „Zajączek” – praca plastyczna według instrukcji obrazkowej z wykorzystaniem Kart Pracy część 3, str. 63.
Data dodania: 2021-03-29 20:54:42
Data edycji: 2021-03-29 20:57:33
Ilość wyświetleń: 347
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej