WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Propozycje zajęć na wtorek 06.04.2021 Temat tygodnia: Tajemnice świata Temat dnia: Skąd się bierze prąd

Propozycje zajęć na wtorek 06.04.2021  Temat tygodnia: Tajemnice świata  Temat dnia: Skąd się bierze prąd

Temat dnia: Skąd się bierze prąd

Dzień zaczynamy „Pogodnymi ćwiczeniami” https://youtu.be/cGOK6AcTLZE lub https://youtu.be/XQrJjy7Xvuk

  • „Prąd” – rozmowa z dziećmi. Pokazujemy dziecku przedmioty zasilane prądem znajdujące się w domu np. żarówkę, odkurzacz, laptop, lampkę, telefon komórkowy, mikser, telewizor. Dziecko podaje nazwy przedmiotów i stara się odpowiedzieć na pytania: Co wspólnego mają ze sobą te przedmioty? Gdzie znajdziemy prąd w domu? Skąd bierze się prąd w naszych domach? Jak nazywają się miejsca, w których powstaje prąd? W tym celu można obejrzeć:

„Skąd się bierze prąd?” https://youtu.be/rTkPZ67GePw

„Nie taki prąd straszny” https://youtu.be/LmpLrMs44VQ

Dziecko i inne osoby uczestniczące stoją w rozsypce są „elektronami”. Jedna ma pęczek wstążek lub pasków papieru. Po usłyszeniu piosenki dziecko ze wstążkami biegnie, a za nim reszta (nie mogą się zderzać). Na przerwę w muzyce (zatrzymanie piosenki) dzieci – elektrony zatrzymują się, a pęczek wstążek zostaje przekazany innej osobie i zabawa zaczyna się od początku, ale w innym kierunku.

  • W jak woda –wyszukiwanie w otoczeniu lub wymienianie przedmiotów, osób zaczynających się głoską w, kończących się tą głoska lub mających ją w środku, pokaz litery w, W drukowanej i pisanej (załącznik lub Kącik Dobrego Startu –wzór i karta 18)
  • Praca z Karty Pracy cz. 3., s 32–33 – prezentacja liter wielkiej i małej, określanie miejsca głoski w w wyrazach, ćwiczenia przygotowujące do czytania, odszukiwanie takich samych wyrazów.
  • „Burza” – zabawa plastyczna techniką „mokre w mokrym”. Dzieci malują kartony czystą wodą tak, by były dobrze pokryte. Następnie wybierają kolory, którymi namalowałyby burzę, i przy muzyce klasycznej, np. „Symfonia pastoralna” Beethovena (https://youtu.be/93ftYKKVbkU) malują farbami akwarelowymi i miękkimi pędzlami. Farby muszą być bardzo dobrze rozwodnione, całość powinna się rozlewać po kartce
  • Podczas spaceru zachęcamy dziecko do szukanie i wskazywanie elementów krajobrazu (stworzonych przez człowieka), do których działania potrzebny jest prąd, liczenie słupów energetycznych, mierzenie ich obwodu, mierzenie odległości pomiędzy słupami itp.
  • Praca z Czytanie i Pisanie, s. 51 – zabawy graficzne. Dziecko układa ze wstążek, sznurowadeł lub drucików kreatywnych kształt liter w, W, pisanych według wzoru zademonstrowanego przez Rodzica. Następnie wodzą palcem po przygotowanym kształcie, rysują litery w powietrzu, a na końcu wykonują ćwiczenia graficzne w CziP51.

Dla ciekawych:

Energetyka wodna https://youtu.be/8I9gIUfO0SU

Elektrownie wiatrowe https://youtu.be/FVLPSUow86o

 

Data dodania: 2021-04-05 21:20:09
Data edycji: 2021-04-15 19:58:55
Ilość wyświetleń: 896
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej