WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Propozycje zajęć na wtorek 06.04.2021 Temat tygodnia: Tajemnice świata Temat dnia: Skąd się bierze prąd

Propozycje zajęć na wtorek 06.04.2021  Temat tygodnia: Tajemnice świata  Temat dnia: Skąd się bierze prąd

Temat dnia: Skąd się bierze prąd

Dzień zaczynamy „Pogodnymi ćwiczeniami” https://youtu.be/cGOK6AcTLZE lub https://youtu.be/XQrJjy7Xvuk

  • „Prąd” – rozmowa z dziećmi. Pokazujemy dziecku przedmioty zasilane prądem znajdujące się w domu np. żarówkę, odkurzacz, laptop, lampkę, telefon komórkowy, mikser, telewizor. Dziecko podaje nazwy przedmiotów i stara się odpowiedzieć na pytania: Co wspólnego mają ze sobą te przedmioty? Gdzie znajdziemy prąd w domu? Skąd bierze się prąd w naszych domach? Jak nazywają się miejsca, w których powstaje prąd? W tym celu można obejrzeć:

„Skąd się bierze prąd?” https://youtu.be/rTkPZ67GePw

„Nie taki prąd straszny” https://youtu.be/LmpLrMs44VQ

Dziecko i inne osoby uczestniczące stoją w rozsypce są „elektronami”. Jedna ma pęczek wstążek lub pasków papieru. Po usłyszeniu piosenki dziecko ze wstążkami biegnie, a za nim reszta (nie mogą się zderzać). Na przerwę w muzyce (zatrzymanie piosenki) dzieci – elektrony zatrzymują się, a pęczek wstążek zostaje przekazany innej osobie i zabawa zaczyna się od początku, ale w innym kierunku.

  • W jak woda –wyszukiwanie w otoczeniu lub wymienianie przedmiotów, osób zaczynających się głoską w, kończących się tą głoska lub mających ją w środku, pokaz litery w, W drukowanej i pisanej (załącznik lub Kącik Dobrego Startu –wzór i karta 18)
  • Praca z Karty Pracy cz. 3., s 32–33 – prezentacja liter wielkiej i małej, określanie miejsca głoski w w wyrazach, ćwiczenia przygotowujące do czytania, odszukiwanie takich samych wyrazów.
  • „Burza” – zabawa plastyczna techniką „mokre w mokrym”. Dzieci malują kartony czystą wodą tak, by były dobrze pokryte. Następnie wybierają kolory, którymi namalowałyby burzę, i przy muzyce klasycznej, np. „Symfonia pastoralna” Beethovena (https://youtu.be/93ftYKKVbkU) malują farbami akwarelowymi i miękkimi pędzlami. Farby muszą być bardzo dobrze rozwodnione, całość powinna się rozlewać po kartce
  • Podczas spaceru zachęcamy dziecko do szukanie i wskazywanie elementów krajobrazu (stworzonych przez człowieka), do których działania potrzebny jest prąd, liczenie słupów energetycznych, mierzenie ich obwodu, mierzenie odległości pomiędzy słupami itp.
  • Praca z Czytanie i Pisanie, s. 51 – zabawy graficzne. Dziecko układa ze wstążek, sznurowadeł lub drucików kreatywnych kształt liter w, W, pisanych według wzoru zademonstrowanego przez Rodzica. Następnie wodzą palcem po przygotowanym kształcie, rysują litery w powietrzu, a na końcu wykonują ćwiczenia graficzne w CziP51.

Dla ciekawych:

Energetyka wodna https://youtu.be/8I9gIUfO0SU

Elektrownie wiatrowe https://youtu.be/FVLPSUow86o

 

Data dodania: 2021-04-05 21:20:09
Data edycji: 2021-04-15 19:58:55
Ilość wyświetleń: 815
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej