Temat dnia: Wynalazki – telefon
Choć się często mieści w dłoni,
świetnie słychać, kiedy dzwoni.
Mówisz: „Halo!” i za chwilę nowych
wieści znasz już tyle! (telefon)
Gdy dziecko odgadnie pokazujemy lub piszemy wyraz „telefon”. Po obejrzeniu obrazka zachęcamy dziecko do odpowiedzi na pytanie „Jak wyglądały kiedyś telefony?”, podania kolejności ich powstawania. W odpowiedzi na pytanie „Jak działa telefon?” pomogą filmy:
Jak działa telefon i skąd się wziął ten wynalazek? https://youtu.be/j1SlQKXOEjg,
Dlaczego, po co jak https://youtu.be/Ho6tv9myhhU?t=428 .
„Linia telefoniczna” – porządkowanie liczb. Dzieci mają do dyspozycji długi sznurek (lub skakankę), na którym w równych odległościach są zawiązane supły (co najmniej 7), dużą liczbę kasztanów, klocków, fasolek lub innych liczmanów, cyfry. Z tych materiałów tworzą rodzaj osi liczbowej – każdemu supełkowi przyporządkowują miseczkę z odpowiednią liczbą liczmanów oraz cyfrę w kolejności rosnącej. Gdy praca jest ukończona, jedna osoba wskazuje dowolną cyfrę i mówi Większe niż… (4). Mniejsze niż (7). Pozostałe osoby wymieniają kolejne liczebniki zgodnie z podaną zasadą. Uwaga! Warto zawiązać więcej supełków (ok. 12).
„Zabawa w chowanego” – uzupełnianie liczb na osi. Dziecko odchodzi na bok, wybrana osoba zabiera 3 dowolne cyfry z osi i trzyma w ręce. Dziecko przychodzi i mówi, których cyfr brakuje. Osoba, która chowała cyfry, pokazuje je, a odgadująca umieszcza we właściwych miejscach na osi.
Dla ciekawych: Wynalazki z Panem Nauczanką https://youtu.be/LlZySwz6qNo
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13