WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Propozycje zajęć na środę 07.04.2021. Temat dnia: Wynalazki – telefon

Propozycje zajęć na środę 07.04.2021. Temat dnia: Wynalazki – telefon

Temat dnia: Wynalazki – telefon

Choć się często mieści w dłoni,

świetnie słychać, kiedy dzwoni.

Mówisz: „Halo!” i za chwilę nowych

wieści znasz już tyle! (telefon)

Gdy dziecko odgadnie pokazujemy lub piszemy wyraz „telefon”. Po obejrzeniu obrazka zachęcamy dziecko do odpowiedzi na pytanie „Jak wyglądały kiedyś telefony?”, podania kolejności ich powstawania. W odpowiedzi na pytanie „Jak działa telefon?” pomogą filmy:

Jak działa telefon i skąd się wziął ten wynalazek? https://youtu.be/j1SlQKXOEjg,

Dlaczego, po co jak https://youtu.be/Ho6tv9myhhU?t=428 .

  • „Powtórz wiadomość” – zabawa ruchowa naśladowcza. Jedna osoba uczestnicząca w zabawie pokazuje ruch, pozostałe się przyglądają, a gdy dziecko przekazujące wiadomość się zatrzyma, powtarzają ruch. Po każdym razie następuje zmiana wymyślającego ruch.
  • „Liczbowe zabawy” – zabawy matematyczne:

„Linia telefoniczna” – porządkowanie liczb. Dzieci mają do dyspozycji długi sznurek (lub skakankę), na którym w równych odległościach są zawiązane supły (co najmniej 7), dużą liczbę kasztanów, klocków, fasolek lub innych liczmanów, cyfry. Z tych materiałów tworzą rodzaj osi liczbowej – każdemu supełkowi przyporządkowują miseczkę z odpowiednią liczbą liczmanów oraz cyfrę w kolejności rosnącej. Gdy praca jest ukończona, jedna osoba wskazuje dowolną cyfrę i mówi Większe niż… (4). Mniejsze niż (7). Pozostałe osoby wymieniają kolejne liczebniki zgodnie z podaną zasadą. Uwaga! Warto zawiązać więcej supełków (ok. 12).

„Zabawa w chowanego” – uzupełnianie liczb na osi. Dziecko odchodzi na bok, wybrana osoba zabiera 3 dowolne cyfry z osi i trzyma w ręce. Dziecko przychodzi i mówi, których cyfr brakuje. Osoba, która chowała cyfry, pokazuje je, a odgadująca umieszcza we właściwych miejscach na osi.

  • Praca z: Karty Pracy cz. 3, s. 34 – ćwiczenia percepcji wzrokowej, sprawności grafomotorycznej, uzupełnianie ciągu cyfr.
  • „Rytmiczny SMS” – zabawa rytmiczna. Uczestniczące w zabawie osoby siadają jedna za drugą. Ostatnia wymyśla prosty rytm, wystukuje go palcem na plecach osoby przed sobą, a ta na plecach kolejnej. Dziecko siedzące jako pierwsze wyklaskuje rytm, który poczuło, a to na końcu ocenia, czy rytm jest poprawny, i przechodzi na początek rzędu.
  • Praca z: Liczenie, s. 51 – odliczanie wskazanej liczby elementów, przybliżanie charakteru porządkowego liczb, układanie rytmu.
  • „Telefon” – zabawa konstrukcyjna https://youtu.be/XNfoiy5Te5Q. Można również wykonać telefon z rolki https://youtu.be/14q2BqUGKDk

Dla ciekawych: Wynalazki z Panem Nauczanką https://youtu.be/LlZySwz6qNo

Data dodania: 2021-04-06 21:37:43
Data edycji: 2021-04-07 13:48:43
Ilość wyświetleń: 7650
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej