WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Propozycje zajęć na poniedziałek 29.03.2021. Temat dnia: Palmy wielkanocne.

Propozycje zajęć na poniedziałek 29.03.2021. Temat dnia: Palmy wielkanocne.

Dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM

  • „Wiosenne zagadki” – układanie i rozwiązywanie zagadek. Dzieck losuje dowolny obrazek kojarzący się z wiosną, tak by nikt nie widział, co na nim jest, i układa zagadkę na jego temat, zwracając się do rodzica, rodzeństwa. Jeśli rodzic zgadnie, teraz on zadaje zagadkę. Jeśli nie zna rozwiązania, dziecko układające zagadkę podpowiada pierwszą głoskę nazwy lub całą nazwę, dzieląc ją na głoski.

Potrzebne: obrazki kojarzące się z wiosną.

  • „Bazie i palma” – słuchanie bajki U. Kamińskiej (załącznik), rozmowa na podstawie jej treści.

Po wysłuchaniu bajki dzieci odpowiadają na pytania do tekstu, np.: Dokąd poszły przedszkolaki na spacer? Jakie kotki zobaczyły podczas spaceru? Na jakim drzewie rosły bazie? Dlaczego dzieci nie zerwały gałęzi? Jaka niespodzianka czekała na dzieci w przedszkolu? Co wydarzyło się w przedszkolu, gdy wszystkie dzieci poszły do domu? Jak myślicie, jak czuły się bazie po rozmowie z palmą daktylową? Co stało się następnego dnia? Jak zachowały się bazie w stosunku do palmy daktylowej?

  • „Spełnione marzenie” – zabawa parateatralna

Rodzic powtórnie czyta tekst , a dzieci odgrywają scenki z bajki ruchami i mimiką – nic nie mówią. Wcześniej wyznaczamy miejsce na scenę w parku i w przedszkolu oznaczone napisami. Można wykorzystać rekwizyty np. gałązki wierzby, liście palmy daktylowej (sztuczny, papierowy)…

  • „Palmy” – rozmowa z dziećmi. Dzieci mają przed sobą zdjęcia przedstawiające 3 palmy: daktylową, kokosową, wielkanocną. Wypowiadając się, ustalają, czym się one różnią, a co mają wspólnego, gdzie je można zobaczyć, do czego służą. Następnie układają z rozsypanki wyrazowej 1 zdanie: To jest palma wielkanocna. To jest palma kokosowa. To jest palma daktylowa. Obrazki i zdania wieszają na tablicy lub naklejają na kartki. N. prowadzi rozmowę o święceniu palm, zwracając uwagę na to, że jest to tradycja. Na koniec zadaje dzieciom pytania: Czy tradycja jest ważna? Dlaczego? Wystarczy , by dziecko ułożyło jedno zdanie; dzieci, które już czytają mogą ułożyć trzy.
  • „Wielkanocna palma” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna. N. przygotowuje kolorowe kartki papieru – niebieskie, zielone, żółte, fioletowe, czerwone, szare, brązowe, nożyczki, klej. Dzieci wykonują prace według instrukcji N. Wycinają elementy (paski i owale), składają je i naklejają. Zaczynają od naklejenia gałązki – na środku kartki przyklejają długi brązowy pasek, a po jego prawej i lewej stronie doklejają krótkie paski tak, by tworzyły odgałęzienia. Zielone prostokąty składają wielokrotnie wzdłuż dłuższego boku i nacinają jeden z końców. Kolorowe paski składają na pół bez zaginania. Ze wszystkich elementów komponują palmę. Na koniec na brązowych gałązkach naklejają srebrne owale – bazie. Jest to propozycja. Można, też zrobić palmę na patyczku do szaszłyków owijając go ponacinanymi paskami krepy, dołożyć bukszpan, kwiatki sztuczne, papierowe… wszystko wg uznania rodzica

Filmik Jak zrobić palmę wielkanocną https://www.youtube.com/watch?v=RN2DzBxwjXg

Konkurs palm wielkanocnych https://www.youtube.com/watch?v=DSs0GgwYj3Q

  • „Ile bazi na gałązce?” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Dzieci stoją, a rodzic recytuje: Kukułeczka zakukała i… (imię dziecka) się zapytała: Ile bazi na gałązce wierzba ma? I klaszcze dowolną liczbę razy, dziecko liczy klaśnięcia i podskakuje, (tupie, robi przysiady itp.) ile było klaśnięć.
  • „Budujemy palmę” – zabawy z mierzeniem. Dziecko buduje gałązkę do palmy – układa z klocków wieżę. Gdy budowla zacznie się chwiać, kończy budowanie i układa wieżę na dywanie, by łatwej było ją zmierzyć. Następnie mierzy długość budowli stopami, a po nim to samo czyni rodzic i porównują wyniki (będą się różnić). Dzieci odpowiadają na pytania: Dlaczego ta sama budowla ma różną długość mierzoną stopami? Czy jest to dokładna miara? Czym można zmierzyć dokładnie? Dzieci biorą miarkę metrową lub z pomocą zaznaczają na centymetrze krawieckim 100 cm, czyli 1 m. Następnie mierzą długość „gałązki” za pomocą miarki.
Data dodania: 2021-03-28 21:40:57
Data edycji: 2021-03-29 20:53:35
Ilość wyświetleń: 1541
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej