Jak zawsze dzień zaczynamy ćwiczeniami porannymi np.
https://www.youtube.com/watch?v=9lZviQRE6dQ&t=16s
Po wysłuchaniu opowiadania dzieci odpowiadają na pytania np.: Kogo możemy nazwać wynalazcą? Co trzeba zrobić, by zostać tak nazwanym? Co wynalazł chłopiec? Czy jego pomysły można nazwać wynalazkami i dlaczego? Czym są wynalazki? Po co ludziom wynalazki? Gdzie możemy zobaczyć wynalazki na co dzień?
Fotografujesz, muzyki słuchasz,
Sieć przeszukujesz, nowych gier szukasz,
Wysyłasz teksty, kumpli zabawiasz
I czasem przez nią jeszcze… rozmawiasz. (komórka)
Tej myszy nikt się nie boi,
Gdy przy komputerze stoi.
Ta mysz przed nami nie zmyka.
Daje się głaskać i… klika! (mysz komputerowa)
Gdy się włączy zegar z dźwiękiem,
Ty go witasz smętnym jękiem.
Bo on zaczął koncert ten,
By ci nagle przerwać sen! (budzik)
W białej skrzyni wieczna zima,
Więc się w niej jedzenie trzyma.
Drzwi otworzyć do niej łatwo.
Uchyl je – rozbłyśnie światło! (lodówka)
Znasz pigułki kolorowe?
Mieszka w nich podobno zdrowie!
Dzieci ich nie jedzą same.
Spytaj tatę albo mamę!
Śmiesznie z tymi pigułkami:
Mają nazwy z literkami! (witaminy)
Dwa fotele i kanapa,
Lampa pod sufitem świeci.
A w fotelu siedzi tata
I do szkoły wiezie dzieci (samochód).
Można wykorzystać również filmy:
Jak nadmuchać balon drożdżami? https://youtu.be/nqnvNdU-wyE
Jak nadmuchać balon za pomocą octu i sody? https://youtu.be/uMAv1IiIIss
Dla ciekawych: Wynalazki z Panem Nauczanką https://youtu.be/LlZySwz6qNo
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13