WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Propozycja zajęć na środę 31.03.2021.Temat dnia: Wielkanocny koszyk

 Propozycja zajęć na środę 31.03.2021.Temat dnia: Wielkanocny koszyk

Dzień zaczynamy ćwiczeniami https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU lub

https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM  

  • „Wielkanocny koszyczek” – rozmowa z dziećmi. Przed dziećmi stoi udekorowany koszyk wielkanocny. Wszystkie elementy potrzebne do włożenia do koszyczka leżą obok. Dzieci dobierają do elementów etykiety – wyrazy trudne (chleb, kiełbasa, sól) pomagają przyporządkować rodzice. Pozostałe próbują dopasować dzieci (ser, pisanki, baranek, jajka, barwinek). Dzieci wkładają do koszyczka po jednym przedmiocie, uzasadniając, dlaczego akurat on powinien się w nim znaleźć. Jeśli nie wiedzą, N. pomaga w doborze, wyjaśniając symbolikę: – Jajko – symbol nowego życia, odrodzenia, zwycięstwo życia nad śmiercią. Podczas śniadania wielkanocnego dzielimy jajko na tyle części, ile jest osób przy stole, i składamy sobie życzenia. – Baranek – symbol zmartwychwstałego Jezusa. – Chleb – symbol ciała Chrystusa, to pokarm niezbędny do życia, symbolizuje dostatek. – Sól – symbol gościnności (witanie chlebem i solą). Kiedyś wierzono, że sól odstrasza zło. – Kiełbasa – symbol obfitości i dostatku. – Ser – symbol przyjaźni człowieka z przyrodą (wkładany do koszyka tylko w niektórych regionach). – Ciasto – symbol naszych umiejętności i talentów. – Chrzan – symbol zdrowia i siły fizycznej.

Potrzebne będą: udekorowany koszyk wielkanocny, jajka na twardo, pisanki, sól, chrzan, chleb, kiełbasa, biały ser, baranek, babka, etykiety do produktów lub ilustracje tych produktów

Można również obejrzeć: „Co znajduje się w koszyku wielkanocnym?” https://youtu.be/Dc0rL1pvQYA oraz https://youtu.be/-vS8QYsdefQ  i wspólnie z dzieckiem przygotować koszyk w sobotę.

  • „W wielkanocnym koszyku” – zabawy matematyczne. Każde dziecko ma podkładkę, 2 miseczki z 2 rodzajami liczmanów (po 10) np. małe klocki, ziarna fasoli, cukierki… znaki matematyczne = , +, - i liczby. Proponujemy zabawę w liczenie jajek w koszyczkach. Układ zadanie: Jurek włożył do koszyka tyle jajek (rzut kostką), a Zosia dołożyła jeszcze tyle (rzut kostką). Policzcie, ile to razem, i zapiszcie liczbami oraz znakami. Każde dziecko liczy na swoim poziomie: w pamięci, na palcach albo z wykorzystaniem liczmanów. Podajemy kolejne zadania: Mama dołożyła jeszcze tyle (rzut 1 kostką) jajek. Ile było razem? Jurek wyjął z koszyka tyle jajek (rzut kostką). Ile jajek zostało w koszyku? Dzieci wykonują analogiczne czynności jak poprzednio. N. prowadzi zabawę tak, by dzieci raz dodawały, raz odejmowały (rzut 2 kostkami jest tylko za pierwszym razem, potem rzuca tylko 1 kostką).

Potrzebujemy: podkładki, miseczki z 2 rodzajami liczmanów, znaki i liczby, kostki do gry

  • „Koszyczek – króliczek” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna. Z kartki A4 dzieci robią kwadrat, przytrzymując róg palcem i zaginając dłuższy bok do krótszego. Niepotrzebną część odcinają. Po rozłożeniu dzielą kwadrat na 6 jednakowych pól, zaginając – składają na 3 części wzdłuż, rozkładają i składają na 3 części w poprzek. Nacinają środkowe zagięcia na 2 przeciwległych bokach. Boki nienacięte sklejają pod kątem z bokami naciętymi. Wycinają koło o średnicy 5–6 cm i dorysowują oczy, nos, usta, doklejają wąsy – powstaje twarz królika, którą naklejają w środku koszyczka. Wycinają wysokie, wąskie uszy i naklejają od środka nad głową. Na końcu robią pałąk koszyczka z paska papieru. •

Potrzebne: kolorowe kartki A4, nożyczki, klej, mazaki

Można skorzystać z instrukcji obrazkowej https://kuradomowa.com/zrobtosama/wielkanocne_koszyczki_z_papieru.shtml

  • Praca z Karty Pracy cz.3.str.55 – rysowanie po śladzie, kolorowanie, czytanie, przeliczanie, kreślenie cyfr.
  • Praca z Liczenie str.59 – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, ćwiczenia w logicznym myśleniu, pisanie cyfr w liniaturze.
  • „Śmieszki z koszyka” – zabawa z czytaniem. Przed dziećmi stoją 3 koszyki. W pierwszym są rzeczowniki oznaczające osoby (mama, tata, wujek, pan, pani) i zwierzęta (kot, pies, goryl, kangur, ptak, kos itp.) pisane wielką literą. W drugim nazwy czynności (maluje, ma, kupuje, daje, myje, lepi, robi itp.), w trzecim także rzeczowniki, ale w formie stanowiącej zakończenie zdania (koperty, jajka, pisanki, miski, bazie, lody, mazaki, buty itd.). Dzieci losują dowolną kartkę z każdego koszyka i układają z wyrazów zdanie, które odczytują. Na osobnej kartce rysują kropkę i układają na końcu zdania.

Potrzebne: 3 koszyki (pudełka, miseczki…), kartki z wyrazami oznaczającymi osoby, zwierzęta, czynności, przedmioty, małe kartki, mazak

  • „Wyścig zajęcy” – zabawa ruchowa na czworakach. Wyznaczamy miejsce startu i powrotu. Na hasło: Start dzieci poruszają się zajęczymi skokami – na czworakach, dłonie oparte o podłogę, kolana w górze, odrywają złączone stopy i doskakują do rąk, ręce przekładają dalej. Zawracają w miejscu powrotu i doskakują na start. Można np. wprowadzić element rywalizacji z rodzeństwem.
  • „Wielkanocny koszyczek” – zabawa językowa. Dzieci układają zagadki na temat produktów znajdujących się w koszyku. Kolejno je prezentują, a rodzeństwo (rodzic) podaje rozwiązania. Za każdym razem następuje zamiana ról.
Data dodania: 2021-03-30 21:15:03
Data edycji: 2021-03-30 21:46:45
Ilość wyświetleń: 464
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej