WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Propozycja zajęć na środę 31.03.2021.Temat dnia: Wielkanocny koszyk

 Propozycja zajęć na środę 31.03.2021.Temat dnia: Wielkanocny koszyk

Dzień zaczynamy ćwiczeniami https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU lub

https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM  

  • „Wielkanocny koszyczek” – rozmowa z dziećmi. Przed dziećmi stoi udekorowany koszyk wielkanocny. Wszystkie elementy potrzebne do włożenia do koszyczka leżą obok. Dzieci dobierają do elementów etykiety – wyrazy trudne (chleb, kiełbasa, sól) pomagają przyporządkować rodzice. Pozostałe próbują dopasować dzieci (ser, pisanki, baranek, jajka, barwinek). Dzieci wkładają do koszyczka po jednym przedmiocie, uzasadniając, dlaczego akurat on powinien się w nim znaleźć. Jeśli nie wiedzą, N. pomaga w doborze, wyjaśniając symbolikę: – Jajko – symbol nowego życia, odrodzenia, zwycięstwo życia nad śmiercią. Podczas śniadania wielkanocnego dzielimy jajko na tyle części, ile jest osób przy stole, i składamy sobie życzenia. – Baranek – symbol zmartwychwstałego Jezusa. – Chleb – symbol ciała Chrystusa, to pokarm niezbędny do życia, symbolizuje dostatek. – Sól – symbol gościnności (witanie chlebem i solą). Kiedyś wierzono, że sól odstrasza zło. – Kiełbasa – symbol obfitości i dostatku. – Ser – symbol przyjaźni człowieka z przyrodą (wkładany do koszyka tylko w niektórych regionach). – Ciasto – symbol naszych umiejętności i talentów. – Chrzan – symbol zdrowia i siły fizycznej.

Potrzebne będą: udekorowany koszyk wielkanocny, jajka na twardo, pisanki, sól, chrzan, chleb, kiełbasa, biały ser, baranek, babka, etykiety do produktów lub ilustracje tych produktów

Można również obejrzeć: „Co znajduje się w koszyku wielkanocnym?” https://youtu.be/Dc0rL1pvQYA oraz https://youtu.be/-vS8QYsdefQ  i wspólnie z dzieckiem przygotować koszyk w sobotę.

  • „W wielkanocnym koszyku” – zabawy matematyczne. Każde dziecko ma podkładkę, 2 miseczki z 2 rodzajami liczmanów (po 10) np. małe klocki, ziarna fasoli, cukierki… znaki matematyczne = , +, - i liczby. Proponujemy zabawę w liczenie jajek w koszyczkach. Układ zadanie: Jurek włożył do koszyka tyle jajek (rzut kostką), a Zosia dołożyła jeszcze tyle (rzut kostką). Policzcie, ile to razem, i zapiszcie liczbami oraz znakami. Każde dziecko liczy na swoim poziomie: w pamięci, na palcach albo z wykorzystaniem liczmanów. Podajemy kolejne zadania: Mama dołożyła jeszcze tyle (rzut 1 kostką) jajek. Ile było razem? Jurek wyjął z koszyka tyle jajek (rzut kostką). Ile jajek zostało w koszyku? Dzieci wykonują analogiczne czynności jak poprzednio. N. prowadzi zabawę tak, by dzieci raz dodawały, raz odejmowały (rzut 2 kostkami jest tylko za pierwszym razem, potem rzuca tylko 1 kostką).

Potrzebujemy: podkładki, miseczki z 2 rodzajami liczmanów, znaki i liczby, kostki do gry

  • „Koszyczek – króliczek” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna. Z kartki A4 dzieci robią kwadrat, przytrzymując róg palcem i zaginając dłuższy bok do krótszego. Niepotrzebną część odcinają. Po rozłożeniu dzielą kwadrat na 6 jednakowych pól, zaginając – składają na 3 części wzdłuż, rozkładają i składają na 3 części w poprzek. Nacinają środkowe zagięcia na 2 przeciwległych bokach. Boki nienacięte sklejają pod kątem z bokami naciętymi. Wycinają koło o średnicy 5–6 cm i dorysowują oczy, nos, usta, doklejają wąsy – powstaje twarz królika, którą naklejają w środku koszyczka. Wycinają wysokie, wąskie uszy i naklejają od środka nad głową. Na końcu robią pałąk koszyczka z paska papieru. •

Potrzebne: kolorowe kartki A4, nożyczki, klej, mazaki

Można skorzystać z instrukcji obrazkowej https://kuradomowa.com/zrobtosama/wielkanocne_koszyczki_z_papieru.shtml

  • Praca z Karty Pracy cz.3.str.55 – rysowanie po śladzie, kolorowanie, czytanie, przeliczanie, kreślenie cyfr.
  • Praca z Liczenie str.59 – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, ćwiczenia w logicznym myśleniu, pisanie cyfr w liniaturze.
  • „Śmieszki z koszyka” – zabawa z czytaniem. Przed dziećmi stoją 3 koszyki. W pierwszym są rzeczowniki oznaczające osoby (mama, tata, wujek, pan, pani) i zwierzęta (kot, pies, goryl, kangur, ptak, kos itp.) pisane wielką literą. W drugim nazwy czynności (maluje, ma, kupuje, daje, myje, lepi, robi itp.), w trzecim także rzeczowniki, ale w formie stanowiącej zakończenie zdania (koperty, jajka, pisanki, miski, bazie, lody, mazaki, buty itd.). Dzieci losują dowolną kartkę z każdego koszyka i układają z wyrazów zdanie, które odczytują. Na osobnej kartce rysują kropkę i układają na końcu zdania.

Potrzebne: 3 koszyki (pudełka, miseczki…), kartki z wyrazami oznaczającymi osoby, zwierzęta, czynności, przedmioty, małe kartki, mazak

  • „Wyścig zajęcy” – zabawa ruchowa na czworakach. Wyznaczamy miejsce startu i powrotu. Na hasło: Start dzieci poruszają się zajęczymi skokami – na czworakach, dłonie oparte o podłogę, kolana w górze, odrywają złączone stopy i doskakują do rąk, ręce przekładają dalej. Zawracają w miejscu powrotu i doskakują na start. Można np. wprowadzić element rywalizacji z rodzeństwem.
  • „Wielkanocny koszyczek” – zabawa językowa. Dzieci układają zagadki na temat produktów znajdujących się w koszyku. Kolejno je prezentują, a rodzeństwo (rodzic) podaje rozwiązania. Za każdym razem następuje zamiana ról.
Data dodania: 2021-03-30 21:15:03
Data edycji: 2021-03-30 21:46:45
Ilość wyświetleń: 390
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej