WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Propozycja zajęć na czwartek 01.04.2021. Temat dnia: Wielkanocne przysmaki

Propozycja zajęć na czwartek 01.04.2021. Temat dnia: Wielkanocne przysmaki

Tradycyjnie dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi np. https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

  • „Wielkanocne zamieszanie” – zabawa słuchowa. Rodzic podaje dziecku pierwszą głoskę wyrazu związanego z Wielkanocą. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie o jakie słowo chodzi. Gdy ma problem otrzymuje podpowiedź – drugą głoskę, po odgadnięciu następuje zamiana ról. Na początku zabawy można podać nazwę wyrazu przegłoskowaną np. k-o-sz-y-k i stopniowo utrudniać.
  • Ruch przy muzyce – taniec kurcząt w skorupkach

https://www.youtube.com/watch?v=OJXdGvMtpGc lub układ znany dzieciom z przedstawienia

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - wielkanocny

– „Świąteczne porządki” – slalom. Dzieci pokonują slalomem odległość od linii startu do pachołka, tocząc piłkę za pomocą szczotki do zamiatania, a następnie wracają po linii prostej. Na trasie są 3 pachołki ustawione w odległości ok. 1m od siebie

– „Wyścig z pisanką” – zabawa bieżna. Dziecko biegnie z pisanką - balonem do pachołka, okrąża go i wraca

– „Do koszyczka” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Przed dziećmi w pewnej odległości leżą w szeregu 4 krążki w odległości ok. 1 m jeden od drugiego. Na każdym jest woreczek. Na sygnał pierwszy uczestnik biegnie z koszyczkiem, zbiera woreczki, wraca na start i przekazują koszyki następnemu uczestnikowi. Zadaniem kolejnego zawodnika jest rozłożyć woreczki na krążkach, a pusty koszyk oddać kolejnemu uczestnikowi. Zawodnicy na zmianę zbierają i odkładają woreczki.

– „Zawody baranków” – zabawa na czworakach. W tej konkurencji zawodnicy na czworakach kolejno toczą przed sobą głową piłkę do pachołka i z powrotem.

– „Zajęcze wyścigi” – zabawa skoczna. Dzieci jak wielkanocne zajączki skaczą w workach do pachołka i z powrotem

– „Jajko” – zabawa zręcznościowa. Zawodnicy niosą styropianowe jajko na łyżce.

– „Głodne kurczę” – rzuty do celu. Dzieci rzucają woreczkiem do obręczy hula-hoop ułożonej w odległości ok. 3 m od linii rzutów.

– „Taniec radości” – ruch twórczy. Dzieci poruszają się przy muzyce: tańczą, prezentują swoje układy, ilustrują ruchem, gestem np. przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc&t=27s     

– Korowód – rytmiczny marsz na zakończenie

  • „Zwierzątka na stole” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna. Dzieci wykonają zajączka i kurczątko jako obrączki do serwetek. Zajączek: 2 paski białego papieru szerokości ok. 5 cm i długości ok. 16 cm i 13 cm . Oba paski dzieci sklejają w rulony i naklejają krótszy na dłuższy. Wycinają kształt zajęczych uszu i naklejają uszy na głowie. Z kolorowego papieru wycinają łapki zająca w kształcie łez i naklejają na nich całą postać. Wycinają i naklejają szczegóły – oczy, nos, wąsy. W środek tułowia wkładają złożoną serwetkę. Tak samo dzieci robią żółtego kurczaczka. Z pomarańczowego lub czerwonego kartonu wycinają dziób, oczy, nóżki. Łączą wszystkie elementy. Tu także wkładają do tułowia złożoną serwetkę (podobnie jak na obrazku ).
  • Praca z Karty Pracy cz.3.str.56 – ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazka, pisanie cyfr w kratkach.
  • „Mazurkowe wzorki” – zabawa grafomotoryczna. Każde dziecko ma tacę z mąką. Jest to ich mazurek. Ozdabiają go, wymyślając wzory – obwódkę wokół brzegów jako wzór rysowany bez odrywania ręki i dowolne w środku. Następnie rodzic rysuje wzory na kartce, a dzieci odtwarzają je na tackach.
  • Praca z Czytanie i Pisanie str. 60 – ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia percepcji wzrokowej i logicznego myślenia.
  • „Muffinki – zajączki” – działanie dzieci. Dzieci wraz z rodzicami przygotowują ciasteczka htthttps://youtu.be/aZ2QSG398ig
  • „Nasz stół” – działanie dzieci. Dzieci mają za zadanie przygotować stół, na którym zjedzą muffinki (lub inne ciasteczka). Wspólnie ustalamy, co będzie potrzebne i w jakich ilościach, oraz robimy listę zadań – co należy po kolei wykonać, np. ustawienie odpowiedniej liczby krzeseł, nakrycie stołów obrusami, ustawienie zastawy, postawienie dekoracji (można wykorzystać zasiany owies i zwierzątka z serwetkami). Dobrze, by lista została spisana (wyrazy lub symbole). Następnie dzieci dzielą się pracami (z rodzeństwem lub z rodzicami) – zwracamy uwagę, że po przyjęciu należy posprzątać
  • Dodatkowo można posłuchać piosenki Wielkanocny stół” na podsumowanie dnia https://www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM
Data dodania: 2021-03-31 20:39:49
Data edycji: 2021-04-01 21:14:09
Ilość wyświetleń: 348
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej