WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Propozycja zajęć na czwartek 01.04.2021. Temat dnia: Wielkanocne przysmaki

Propozycja zajęć na czwartek 01.04.2021. Temat dnia: Wielkanocne przysmaki

Tradycyjnie dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi np. https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

  • „Wielkanocne zamieszanie” – zabawa słuchowa. Rodzic podaje dziecku pierwszą głoskę wyrazu związanego z Wielkanocą. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie o jakie słowo chodzi. Gdy ma problem otrzymuje podpowiedź – drugą głoskę, po odgadnięciu następuje zamiana ról. Na początku zabawy można podać nazwę wyrazu przegłoskowaną np. k-o-sz-y-k i stopniowo utrudniać.
  • Ruch przy muzyce – taniec kurcząt w skorupkach

https://www.youtube.com/watch?v=OJXdGvMtpGc lub układ znany dzieciom z przedstawienia

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - wielkanocny

– „Świąteczne porządki” – slalom. Dzieci pokonują slalomem odległość od linii startu do pachołka, tocząc piłkę za pomocą szczotki do zamiatania, a następnie wracają po linii prostej. Na trasie są 3 pachołki ustawione w odległości ok. 1m od siebie

– „Wyścig z pisanką” – zabawa bieżna. Dziecko biegnie z pisanką - balonem do pachołka, okrąża go i wraca

– „Do koszyczka” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Przed dziećmi w pewnej odległości leżą w szeregu 4 krążki w odległości ok. 1 m jeden od drugiego. Na każdym jest woreczek. Na sygnał pierwszy uczestnik biegnie z koszyczkiem, zbiera woreczki, wraca na start i przekazują koszyki następnemu uczestnikowi. Zadaniem kolejnego zawodnika jest rozłożyć woreczki na krążkach, a pusty koszyk oddać kolejnemu uczestnikowi. Zawodnicy na zmianę zbierają i odkładają woreczki.

– „Zawody baranków” – zabawa na czworakach. W tej konkurencji zawodnicy na czworakach kolejno toczą przed sobą głową piłkę do pachołka i z powrotem.

– „Zajęcze wyścigi” – zabawa skoczna. Dzieci jak wielkanocne zajączki skaczą w workach do pachołka i z powrotem

– „Jajko” – zabawa zręcznościowa. Zawodnicy niosą styropianowe jajko na łyżce.

– „Głodne kurczę” – rzuty do celu. Dzieci rzucają woreczkiem do obręczy hula-hoop ułożonej w odległości ok. 3 m od linii rzutów.

– „Taniec radości” – ruch twórczy. Dzieci poruszają się przy muzyce: tańczą, prezentują swoje układy, ilustrują ruchem, gestem np. przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc&t=27s     

– Korowód – rytmiczny marsz na zakończenie

  • „Zwierzątka na stole” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna. Dzieci wykonają zajączka i kurczątko jako obrączki do serwetek. Zajączek: 2 paski białego papieru szerokości ok. 5 cm i długości ok. 16 cm i 13 cm . Oba paski dzieci sklejają w rulony i naklejają krótszy na dłuższy. Wycinają kształt zajęczych uszu i naklejają uszy na głowie. Z kolorowego papieru wycinają łapki zająca w kształcie łez i naklejają na nich całą postać. Wycinają i naklejają szczegóły – oczy, nos, wąsy. W środek tułowia wkładają złożoną serwetkę. Tak samo dzieci robią żółtego kurczaczka. Z pomarańczowego lub czerwonego kartonu wycinają dziób, oczy, nóżki. Łączą wszystkie elementy. Tu także wkładają do tułowia złożoną serwetkę (podobnie jak na obrazku ).
  • Praca z Karty Pracy cz.3.str.56 – ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazka, pisanie cyfr w kratkach.
  • „Mazurkowe wzorki” – zabawa grafomotoryczna. Każde dziecko ma tacę z mąką. Jest to ich mazurek. Ozdabiają go, wymyślając wzory – obwódkę wokół brzegów jako wzór rysowany bez odrywania ręki i dowolne w środku. Następnie rodzic rysuje wzory na kartce, a dzieci odtwarzają je na tackach.
  • Praca z Czytanie i Pisanie str. 60 – ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia percepcji wzrokowej i logicznego myślenia.
  • „Muffinki – zajączki” – działanie dzieci. Dzieci wraz z rodzicami przygotowują ciasteczka htthttps://youtu.be/aZ2QSG398ig
  • „Nasz stół” – działanie dzieci. Dzieci mają za zadanie przygotować stół, na którym zjedzą muffinki (lub inne ciasteczka). Wspólnie ustalamy, co będzie potrzebne i w jakich ilościach, oraz robimy listę zadań – co należy po kolei wykonać, np. ustawienie odpowiedniej liczby krzeseł, nakrycie stołów obrusami, ustawienie zastawy, postawienie dekoracji (można wykorzystać zasiany owies i zwierzątka z serwetkami). Dobrze, by lista została spisana (wyrazy lub symbole). Następnie dzieci dzielą się pracami (z rodzeństwem lub z rodzicami) – zwracamy uwagę, że po przyjęciu należy posprzątać
  • Dodatkowo można posłuchać piosenki Wielkanocny stół” na podsumowanie dnia https://www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM
Data dodania: 2021-03-31 20:39:49
Data edycji: 2021-04-01 21:14:09
Ilość wyświetleń: 308
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej