Wtorek: 27.10.2020r
Temat tygodnia: Moje zmysły
Temat zajęć: Rozpoznaję zabawki
Cel główny: Rozwijanie zmysłów.
Dziecko: rozpoznaje zabawki za pomocą dotyku i słuchu.
PROPOZYCJA ZABAW:
Rodzic: wypowiada tekst. Dziecko wykonują czynności, o których jest w nim mowa.
Gdy dobry humor masz,
gdy dobry humor masz,
to zaklaszcz rękami,
to zabaw się z nami.
Podczas kolejnych powtórzeń rodzic mówi: …to zatup nogami, to zaklaszcz rękami, to mrugaj oczami, to machaj rękami.
Rozpoznawanie za pomocą słuchu.
Zabawki wydające charakterystyczne odgłosy.
Rodzic przygotowuje kilka zabawek, które wydają charakterystyczne odgłosy (np.: płacząca lalka,
nakręcany samochód, balonik, piłka). Przed rozpoczęciem zabawy dziecko ogląda zabawki i słucha odgłosów wydawanych przez nie podczas zabawy. Następnie się odwraca . Rodzic wprawia w ruch samochód, odbija piłkę, wypuszcza powietrze z balonika lub porusza lalką. Dziecko wskazuje zabawkę wydającą określony dźwięk i naśladuje wydawane przez nią odgłosy. Potem próbuje naśladować ruchy wybranych zabawek.
Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
Kubeczki po jogurtach.
Tworzymy muzykę – próby wydobywania dźwięków z kubeczków według pomysłów dziecka, np. pstrykanie palcami w kubeczki, uderzanie jednym kubeczkiem o drugi.
Maszerujemy z kubeczkami – maszerowanie z kubeczkami trzymanymi na wyciągniętych dłoniach.
Niezwykłe budowle – budowanie z kubeczków piramidek lub innych budowli (pomaga rodzic).
Zabawy w rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku i słuchu.
Pudełko, koc, zabawki, opaska.
Rodzic: pokazuje pudełko z zabawkami, przykryte kocem. Wyjmuje kolejno zabawki i stawia je na stoliku. Dziecko ogląda je, bierze do rąk. Rodzic: zasłania dziecku oczy opaską.
Dziecko ma rozpoznać zabawkę za pomocą dotyku. Jeżeli odgadnie nazwę zabawki, zdejmuje opaskę, jeżeli pomyli się, stara się rozpoznać trzymaną zabawkę raz jeszcze.
Zabawki wydające charakterystyczne odgłosy.
Rodzic: przygotowuje kilka zabawek, które wydają charakterystyczne odgłosy (np.: płacząca lalka, nakręcany samochód, balonik, piłka). Przed rozpoczęciem zabawy dziecko oglądają zabawki i słuchają odgłosów wydawanych przez nie podczas zabawy. Następnie się odwracają. Rodzic: wprawia w ruch samochód, odbija piłkę, wypuszcza powietrze z balonika lub porusza lalką. Dziecko wskazują zabawkę wydającą określony dźwięk i naśladują wydawane przez nią odgłosy. Potem próbuje naśladować ruchy wybranych zabawek.
Zabawy na świeżym powietrzu
Dowolny taniec przy piosence Pięć zmysłów.
https://www.youtube.com/watch?v=EL9-xoZbnYk
ZADANIE NA DZIŚ:
Karta pracy:
1, Nr 18 - Naśladujcie to, co robią dziewczynka i chłopiec
2. Nr 20 - Powiedzcie, co widzicie na zdjęciach
link poniżej:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp-1/mobile/index.html
PROPOZYCJĘ ZABAW RUCHOWYCH I GIMNASTYCZNYCH DLA PRZEDSZKOLAKÓW:
https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/
Miłego Dnia:-)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13