WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

PRACA ZDALNA - wtorek 27.10

PRACA ZDALNA - wtorek 27.10

Wtorek: 27.10.2020r

Temat tygodnia: Moje zmysły

Temat zajęć: Rozpoznaję zabawki

Cel główny: Rozwijanie zmysłów.

Dziecko: rozpoznaje zabawki za pomocą dotyku i słuchu.

 

PROPOZYCJA ZABAW:

 

  • Zabawa naśladowcza Gdy dobry humor masz (według Marty Bogdanowicz).

Rodzic: wypowiada tekst. Dziecko wykonują czynności, o których jest w nim mowa.

Gdy dobry humor masz,

gdy dobry humor masz,

to zaklaszcz rękami,

to zabaw się z nami.

Podczas kolejnych powtórzeń rodzic mówi: …to zatup nogami, to zaklaszcz rękami, to mrugaj oczami, to machaj rękami.

 

Rozpoznawanie za pomocą słuchu.

Zabawki wydające charakterystyczne odgłosy.

Rodzic  przygotowuje kilka zabawek, które wydają charakterystyczne odgłosy (np.: płacząca lalka,

nakręcany samochód, balonik, piłka). Przed rozpoczęciem zabawy dziecko ogląda zabawki i  słucha  odgłosów  wydawanych  przez  nie  podczas  zabawy.  Następnie  się  odwraca . Rodzic wprawia  w  ruch  samochód,  odbija  piłkę,  wypuszcza  powietrze  z  balonika  lub  porusza  lalką. Dziecko wskazuje zabawkę wydającą określony dźwięk i naśladuje wydawane przez nią odgłosy. Potem próbuje  naśladować ruchy wybranych zabawek.

  • Zabawa ruchowa Skoki przez drabinkę.

Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

  • Zabawy twórcze z wykorzystaniem kubeczków po jogurtach.

Kubeczki po jogurtach.

 Tworzymy muzykę – próby wydobywania dźwięków z kubeczków według pomysłów dziecka, np. pstrykanie palcami w kubeczki, uderzanie jednym kubeczkiem o drugi.

 Maszerujemy z kubeczkami – maszerowanie  z kubeczkami trzymanymi na wyciągniętych dłoniach.

 Niezwykłe budowle – budowanie z kubeczków piramidek lub innych budowli (pomaga rodzic).

 

Zabawy w rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku i słuchu.

  • Rozpoznawanie za pomocą dotyku.

Pudełko, koc, zabawki, opaska.

Rodzic: pokazuje pudełko z zabawkami, przykryte kocem. Wyjmuje kolejno zabawki i stawia je na stoliku. Dziecko ogląda je, bierze do rąk. Rodzic: zasłania dziecku oczy opaską.

Dziecko ma rozpoznać zabawkę za pomocą dotyku. Jeżeli odgadnie nazwę zabawki, zdejmuje opaskę, jeżeli pomyli się, stara się rozpoznać trzymaną zabawkę raz jeszcze.

 

  • Rozpoznawanie za pomocą słuchu.

Zabawki wydające charakterystyczne odgłosy.

Rodzic: przygotowuje kilka zabawek, które wydają charakterystyczne odgłosy (np.: płacząca lalka, nakręcany samochód, balonik, piłka). Przed rozpoczęciem zabawy dziecko oglądają zabawki i słuchają odgłosów wydawanych przez nie podczas zabawy. Następnie się odwracają. Rodzic: wprawia w ruch samochód, odbija piłkę, wypuszcza powietrze z balonika lub porusza lalką. Dziecko wskazują zabawkę wydającą określony dźwięk i naśladują wydawane przez nią odgłosy. Potem próbuje naśladować ruchy wybranych zabawek.

 

Zabawy na świeżym powietrzu

  • Spacer z rodzicem – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.

Dowolny  taniec  przy  piosence Pięć zmysłów.

https://www.youtube.com/watch?v=EL9-xoZbnYk

 

ZADANIE NA DZIŚ:

Karta pracy:

1, Nr 18 - Naśladujcie to, co robią dziewczynka i chłopiec

2. Nr 20 - Powiedzcie, co widzicie na zdjęciach

 

link poniżej:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp-1/mobile/index.html

 

PROPOZYCJĘ ZABAW RUCHOWYCH I GIMNASTYCZNYCH DLA PRZEDSZKOLAKÓW:

https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/

 

Miłego Dnia:-)

Data dodania: 2020-10-27 06:27:06
Data edycji: 2020-10-27 06:38:18
Ilość wyświetleń: 881
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej