WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

PRACA ZDALNA - wtorek 27.10

PRACA ZDALNA - wtorek 27.10

Wtorek: 27.10.2020r

Temat tygodnia: Moje zmysły

Temat zajęć: Rozpoznaję zabawki

Cel główny: Rozwijanie zmysłów.

Dziecko: rozpoznaje zabawki za pomocą dotyku i słuchu.

 

PROPOZYCJA ZABAW:

 

  • Zabawa naśladowcza Gdy dobry humor masz (według Marty Bogdanowicz).

Rodzic: wypowiada tekst. Dziecko wykonują czynności, o których jest w nim mowa.

Gdy dobry humor masz,

gdy dobry humor masz,

to zaklaszcz rękami,

to zabaw się z nami.

Podczas kolejnych powtórzeń rodzic mówi: …to zatup nogami, to zaklaszcz rękami, to mrugaj oczami, to machaj rękami.

 

Rozpoznawanie za pomocą słuchu.

Zabawki wydające charakterystyczne odgłosy.

Rodzic  przygotowuje kilka zabawek, które wydają charakterystyczne odgłosy (np.: płacząca lalka,

nakręcany samochód, balonik, piłka). Przed rozpoczęciem zabawy dziecko ogląda zabawki i  słucha  odgłosów  wydawanych  przez  nie  podczas  zabawy.  Następnie  się  odwraca . Rodzic wprawia  w  ruch  samochód,  odbija  piłkę,  wypuszcza  powietrze  z  balonika  lub  porusza  lalką. Dziecko wskazuje zabawkę wydającą określony dźwięk i naśladuje wydawane przez nią odgłosy. Potem próbuje  naśladować ruchy wybranych zabawek.

  • Zabawa ruchowa Skoki przez drabinkę.

Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

  • Zabawy twórcze z wykorzystaniem kubeczków po jogurtach.

Kubeczki po jogurtach.

 Tworzymy muzykę – próby wydobywania dźwięków z kubeczków według pomysłów dziecka, np. pstrykanie palcami w kubeczki, uderzanie jednym kubeczkiem o drugi.

 Maszerujemy z kubeczkami – maszerowanie  z kubeczkami trzymanymi na wyciągniętych dłoniach.

 Niezwykłe budowle – budowanie z kubeczków piramidek lub innych budowli (pomaga rodzic).

 

Zabawy w rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku i słuchu.

  • Rozpoznawanie za pomocą dotyku.

Pudełko, koc, zabawki, opaska.

Rodzic: pokazuje pudełko z zabawkami, przykryte kocem. Wyjmuje kolejno zabawki i stawia je na stoliku. Dziecko ogląda je, bierze do rąk. Rodzic: zasłania dziecku oczy opaską.

Dziecko ma rozpoznać zabawkę za pomocą dotyku. Jeżeli odgadnie nazwę zabawki, zdejmuje opaskę, jeżeli pomyli się, stara się rozpoznać trzymaną zabawkę raz jeszcze.

 

  • Rozpoznawanie za pomocą słuchu.

Zabawki wydające charakterystyczne odgłosy.

Rodzic: przygotowuje kilka zabawek, które wydają charakterystyczne odgłosy (np.: płacząca lalka, nakręcany samochód, balonik, piłka). Przed rozpoczęciem zabawy dziecko oglądają zabawki i słuchają odgłosów wydawanych przez nie podczas zabawy. Następnie się odwracają. Rodzic: wprawia w ruch samochód, odbija piłkę, wypuszcza powietrze z balonika lub porusza lalką. Dziecko wskazują zabawkę wydającą określony dźwięk i naśladują wydawane przez nią odgłosy. Potem próbuje naśladować ruchy wybranych zabawek.

 

Zabawy na świeżym powietrzu

  • Spacer z rodzicem – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.

Dowolny  taniec  przy  piosence Pięć zmysłów.

https://www.youtube.com/watch?v=EL9-xoZbnYk

 

ZADANIE NA DZIŚ:

Karta pracy:

1, Nr 18 - Naśladujcie to, co robią dziewczynka i chłopiec

2. Nr 20 - Powiedzcie, co widzicie na zdjęciach

 

link poniżej:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp-1/mobile/index.html

 

PROPOZYCJĘ ZABAW RUCHOWYCH I GIMNASTYCZNYCH DLA PRZEDSZKOLAKÓW:

https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/

 

Miłego Dnia:-)

Data dodania: 2020-10-27 06:27:06
Data edycji: 2020-10-27 06:38:18
Ilość wyświetleń: 728
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej