WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna –wtorek 07.12.2021 Temat dnia: Dni tygodnia

Praca zdalna –wtorek 07.12.2021 Temat dnia: Dni tygodnia

Temat dnia: Dni tygodnia

Proponowane zajęcia

Cele główne:

  • utrwalanie nazw dni tygodnia,
  • poznawanie oznak zimy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  1. Dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi.
  • Rodzic odlicza od 14 do 0. Dziecko z każdą liczbą powoli wstaje aby na końcu wyskoczyć w górę jak rakieta.
  • Taniec śnieżynek na wietrze”. Dzieci są śnieżynkami, tańczą leciutko, na palcach, unoszone przez wiatr przy muzyce https://youtu.be/SbeVe3q0dY0 .Gdy muzyka cichnie, wirujące śnieżynki opadają na ziemię – dzieci wykonują przysiad podparty.
  • Pada śnieg –dzieci powtarzają rymowankę, wykonując ilustrujące ją ruchy: Pada śnieg, pada śnieg, śniegu już za wiele – dzieci stopniowo opuszczają uniesione do góry ręce, poruszają palcami, przykucają. Pójdę do przedszkola, będzie mi weselej – dzieci maszerują rytmicznie w różnych kierunkach.
  • Chodzimy po głębokim śniegu –dzieci chodzą, wysoko unosząc kolana.
  • Lepimy bałwanka - dzieci naśladują toczenie śniegowych kul, ustawianie ich jedna na drugiej, rysowanie bałwankowi oczu, nosa i ust.
  • Cieszymy się z naszego bałwanka – podskoki. Dzieci przeskakują z nogi na nogę, ze zmianą kierunku, wokół swoich bałwanków, powtarzając rymowankę: Bałwan sobie stoi, nikt się go nie boi. Cieszę się z bałwanka – śniegowego panka.
  • Maszerujemy –dzieci maszerują po obwodzie koła w rytmie wystukiwanym lub wyklaskiwanym przez rodzica (można również wykorzystać dowolną muzykę marszową lub https://youtu.be/4cNbggnMMpo). Podczas przerwy rytmicznie wyklaskują słowa: Zima, zima biała do nas zawitała.

Zeszyt Supersmyka , s. 36 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/Supersmyki_b_5latek_zeszyt/mobile/index.html

Polecenia:

  • pokoloruj litery s, S,
  • rysuj po śladach rysunków,
  • pokoloruj rysunki, w których nazwach słychać na początku głoskę s,
  • odszukaj w wyrazach litery s, S i otocz je pętlami,
  • rysuj na tacce z kaszą manną litery s, S,
  1. Czy to już zima? – utrwalenie nazw dni tygodnia.
    Co robią zimą dni tygodnia –czytanie wiersza, zachęcanie dzieci do zapamiętywania nazw dni tygodnia ( https://fb.watch/9Kiw7Hutw6/ ).

Gdy tylko słonko na niebie lśni

bawią się zimą tygodnia dni.

Poniedziałek – zjeżdża na sankach.

Wtorek – lepi bałwanka.

Środa – narty przypina.

Czwartek kije jej trzyma.

Piątek jedzie na ślizgawce

ciągnięty przez dwa latawce.

Sobota rzuca śnieżkami

i woła niedzielę:

„Hej, baw się z nami!”.

A niedziela, choć zdrowa,

pod pierzynę się chowa.

Dzieci wymieniają zapamiętane dni tygodnia. Rodzic wymienia nazwy dni w kolejności, na może również pokazując ich zapisane nazwy lub posługując się kalendarzem. Każdego dnia dzieci zaznaczają bieżący dzień, w kalendarzu lub przypinając klamerkę do odpowiedniej etykiety.

Wyskacz tydzień – zabawa ruchowa ze skakanką. Dzieci stają w pewnej odległości od rodzica, który trzyma skakankę. Obraca się ze skakanką tak, aby sunęła po ziemi. Gdy skakanka zbliża się do nóg dziecka, jego zadaniem jest podskoczyć tak, żeby skakanka go nie dotknęła. Kręcąc skakanką, rodzic wraz z dzieckiem wymienia kolejno dni tygodnia. Kiedy skakanka dotknie dziecko jego zadaniem jest wymienić nazwy dni tygodnia następujące po dniu, w którym skakanka je dotknęła.

Kolorowe szaliki – utrwalenie liczebników porządkowych 17.  Do zabawy potrzebne będzie 10 szerokich pasków materiału, papieru lub szalików w różnych w różnych kolorach, maskotka.

Rodzic układa w szeregu w odstępach 10 szalików w różnych kolorach. Przypomina dziecku, że przeliczanie rozpoczyna się od lewej strony. Wypowiada kolejno polecenia np.:

  • powiedz, jaki kolor ma trzeci szalik,
  • załóż na szyję maskotki drugi szalik,
  • złóż w kostkę piąty szalik,
  • zmierz stopami długość siódmego szalika,
  • ułóż szósty szalik w kształt cyfry 6,
  • ułóż czwarty szalik w kształt litery S,
  • zamień miejscami drugi szalik i piąty szalik.

Karta pracy, cz. 2, s. 29, 30 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/Supersmyki_b_5latek_met2/mobile/index.html

  1. Ćwiczenia gimnastyczne – https://youtu.be/CEyba0BvBUE
  2. Słuchanie piosenki „List do zimy” (sł. i muz. Krystyna Gowik)-załącznik 1, CD 2 https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5

Rozmowa na temat piosenki.

  • O czym opowiada piosenka?
  • O jaki śnieg poprosiły dzieci?
  • Czy jest możliwe, żeby śnieg był podobny do czekolady i miał słodki smak?
  • Rozmowa na temat budowy piosenki.
  • Ile zwrotek ma piosenka?
  • Ile razy śpiewany jest refren?

Zimowe fotografie – zabawa przy wersji instrumentalnej piosenki. Dzieci swobodnie poruszają się w rytmie piosenki. Podczas przerwy w muzyce naśladują rzucanie śniegowymi kulkami, w czasie drugiej przerwy naśladują lepienie bałwana, w czasie trzeciej – jazdę na sankach. Na Zdjęcie! dzieci zatrzymują się przez chwilę w bezruchu i pozują do zdjęcia.

Nauka refrenu poprzez powtarzanie podczas słuchania.

 

Dla chętnych:

Interaktywne dni tygodnia, gra planszowa i zadania utrwalające nazwy dni w prawidłowej kolejności: https://edukreaktywnie.wixsite.com/edukacja/post/dni-tygodnia

Data dodania: 2021-12-07 01:21:23
Data edycji: 2021-12-07 01:26:37
Ilość wyświetleń: 488
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej