WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna - środa 28.10.2020r.

Praca zdalna - środa 28.10.2020r.

Środa: 28.10.2020r.

Temat tygodnia: Moje zmysły

Temat dnia: Nasze zmysły

Cel główny: Umuzykalnianie dzieci

Dziecko: rozróżnia dźwięki – ciche i głośne.

 

PROPOZYCJE ZABAW:

  • Wyliczanka Dziewuszka (według Marty Bogdanowicz).

Dziecko stoi i mówi wyliczankę i jednocześnie (rodzic może podpowiedzieć) wskazuje odpowiednie części ciała.

Tu paluszek. pokazuje palec wskazujący prawej ręki,

Tu paluszek. pokazuje palec wskazujący lewej ręki,

Tu, pośrodku, jest mój brzuszek. rysuje koło na brzuchu, zgodnie z ruchem

wskazówek zegara,

Tu jest rączka. Podnosi prawą rękę,

Tutaj druga. Podnosi lewą rękę,

A tu oczko sobie mruga. Wskazuje oko,

Tu jest buzia i ząbeczki. Wskazuje usta i zęby,

Tu wpadają cukiereczki. Pokazuje gestem wkładanie cukierków do ust,

Tu jest nóżka. Podnosi jedną nogę,

I tu nóżka. Podnosi drugą nogę,

A tu cała jest dziewuszka. Wskazuje na siebie.

(A tu cały jest chłopaczek).

  • Zabawa Cicho – głośno.

Podczas klaskania przez rodzica dzieci swobodnie poruszają się po sali. Gdy usłyszą głośne klaskanie –dziecko chodzi po pokoju, głośno tupiąc nogami. Gdy rodzic klaszcze cicho – dzieci wykonują przysiad i rytmicznie, ale cicho, uderzają palcami o podłogę.

  • Słuchanie i zabawa przy piosence „Pięć zmysłów”

 Piosenka "Pięć zmysłów"

 

  • Rozmowa na temat piosenki.

- Czym oddychamy? Czym słuchamy?

-  Czym patrzymy? Czym mówimy?

Dzieci odpowiadają i pokazują określone narządy.

 

  • Zabawa przy wierszu (według Bożeny Formy).

 Dzieci dotykają swojego nosa, swoich uszu, oczu, ust.

  1. Nosem oddychamy –

Raz, dwa, raz i dwa,

każdy zapach rozpoznamy –

raz, dwa, raz i dwa.

 Dzieci głęboko oddychają.

  1. Uszy słyszą dźwięki –

raz, dwa, raz i dwa,

także słowa tej piosenki –

raz, dwa, raz i dwa.

Dzieci nasłuchują – raz jednym uchem, raz drugim.

III. Patrzymy oczami –

raz, dwa, raz i dwa,

kształty i kolory znamy –

raz, dwa, raz i dwa.

Dzieci tworzą z rąk daszek nad oczami, spoglądają w różne strony.

  1. Usta – ważna sprawa –

raz, dwa, raz i dwa,

oddychamy, rozmawiamy –

raz, dwa, raz i dwa.

Dzieci zaciskają usta, uśmiechają się, nadają im różne kształty, wypowiadając

Samogłoski proponowane przez rodzica.

 

  • Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

 

  • Zabawa z zastosowaniem rymowanki - Mam dwie rączki.

Dzieci słuchają rymowanki i wskazują wymieniane części ciała.

Mam dwie rączki i dwie nóżki.

Jeden nosek, usta też.

Mam dwa oczka i dwa uszka.

Ale czoło jedno mam

Oczka służą do patrzenia.

Uszka do słuchania mam.

Usta służą do jedzenia.

No a nosek – powiedz sam.

Na zakończenie dzieci mówią, do czego służą oczy, uszy, usta i nos.

 

  • Zabawa matematyczna – Czarodziejskie pudełko. Koszyczek z klockami.

Dziecko siedzi na dywanie. Na dywanie środku stoi koszyczek z klockami w jednakowym kształcie. (Najlepiej, gdyby to były plastikowe lub drewniane sześciany). Rodzic mówi: Ja pudełko piękne mam, jeden klocek z niego dam i podchodzi do dziecka. Dziecko, biorąc klocek, mówi: Jeden. Potem rodzic mówi: Chociaż klocków mniej już mam, jeszcze jeden klocek dam. Dziecko bierze drugi klocek i także mówi: Jeden. Dziecko liczy: Jeden i jeden. Jeden, dwa. Rodzic pyta: Ile masz klocków, Kasiu… (Aniu)? Dziecko odpowiada: Jeden, dwa lub dwa – obie odpowiedzi są poprawne. Następnie rodzic mówi: Policzę moje klocki: 1, 2, 3. Policz ze mną: 1, 2, 3. Teraz policz swoje klocki. Co zrobić, abyś miał/a tyle samo klocków, co ja? Dziecko mówi: Trzeba wziąć jeszcze jeden klocek. Rodzic lub dziecko podchodzi do koszyka i bierze klocek. Rodzic mówi policzymy klocki. Dziecko: 1, 2, 3. Potem dziecko buduje z klocków wieżę i liczy klocki użyte do jej wykonania: jeden, dwa, trzy. Po zabawie dziecko odkłada klocki.

 

Zadania na dziś:

  • Karta pracy nr 21
    Odszukajcie i zaznaczcie na dużym obrazku te przedmioty, które znajdują się pod nim.
    Karta pracy

 

  • Wykonanie pracy plastycznej – Moje zmysły.
    Farba – zielona lub czerwona, kontur jabłka. Malowanie palcem rysunku jabłka na zielono lub na czerwono. (Maczanie palca w farbie, odbijanie kropek na rysunku i wykonywanie ruchów kolistych, jeśli dziecko nie ma farb można pokolorować jabłko kredką.) Kolorowanka - jabłko

 

 

 

 

 

Grafika: Ikona plik wektorowy utworzone przez freepik - pl.freepik.com

Data dodania: 2020-10-27 21:30:16
Data edycji: 2020-10-27 21:44:13
Ilość wyświetleń: 487
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej