Środa: 28.10.2020r.
Temat tygodnia: Moje zmysły
Temat dnia: Nasze zmysły
Cel główny: Umuzykalnianie dzieci
Dziecko: rozróżnia dźwięki – ciche i głośne.
PROPOZYCJE ZABAW:
Dziecko stoi i mówi wyliczankę i jednocześnie (rodzic może podpowiedzieć) wskazuje odpowiednie części ciała.
Tu paluszek. pokazuje palec wskazujący prawej ręki,
Tu paluszek. pokazuje palec wskazujący lewej ręki,
Tu, pośrodku, jest mój brzuszek. rysuje koło na brzuchu, zgodnie z ruchem
wskazówek zegara,
Tu jest rączka. Podnosi prawą rękę,
Tutaj druga. Podnosi lewą rękę,
A tu oczko sobie mruga. Wskazuje oko,
Tu jest buzia i ząbeczki. Wskazuje usta i zęby,
Tu wpadają cukiereczki. Pokazuje gestem wkładanie cukierków do ust,
Tu jest nóżka. Podnosi jedną nogę,
I tu nóżka. Podnosi drugą nogę,
A tu cała jest dziewuszka. Wskazuje na siebie.
(A tu cały jest chłopaczek).
Podczas klaskania przez rodzica dzieci swobodnie poruszają się po sali. Gdy usłyszą głośne klaskanie –dziecko chodzi po pokoju, głośno tupiąc nogami. Gdy rodzic klaszcze cicho – dzieci wykonują przysiad i rytmicznie, ale cicho, uderzają palcami o podłogę.
- Czym oddychamy? Czym słuchamy?
- Czym patrzymy? Czym mówimy?
Dzieci odpowiadają i pokazują określone narządy.
Dzieci dotykają swojego nosa, swoich uszu, oczu, ust.
Raz, dwa, raz i dwa,
każdy zapach rozpoznamy –
raz, dwa, raz i dwa.
Dzieci głęboko oddychają.
raz, dwa, raz i dwa,
także słowa tej piosenki –
raz, dwa, raz i dwa.
Dzieci nasłuchują – raz jednym uchem, raz drugim.
III. Patrzymy oczami –
raz, dwa, raz i dwa,
kształty i kolory znamy –
raz, dwa, raz i dwa.
Dzieci tworzą z rąk daszek nad oczami, spoglądają w różne strony.
raz, dwa, raz i dwa,
oddychamy, rozmawiamy –
raz, dwa, raz i dwa.
Dzieci zaciskają usta, uśmiechają się, nadają im różne kształty, wypowiadając
Samogłoski proponowane przez rodzica.
Dzieci słuchają rymowanki i wskazują wymieniane części ciała.
Mam dwie rączki i dwie nóżki.
Jeden nosek, usta też.
Mam dwa oczka i dwa uszka.
Ale czoło jedno mam
Oczka służą do patrzenia.
Uszka do słuchania mam.
Usta służą do jedzenia.
No a nosek – powiedz sam.
Na zakończenie dzieci mówią, do czego służą oczy, uszy, usta i nos.
Dziecko siedzi na dywanie. Na dywanie środku stoi koszyczek z klockami w jednakowym kształcie. (Najlepiej, gdyby to były plastikowe lub drewniane sześciany). Rodzic mówi: Ja pudełko piękne mam, jeden klocek z niego dam i podchodzi do dziecka. Dziecko, biorąc klocek, mówi: Jeden. Potem rodzic mówi: Chociaż klocków mniej już mam, jeszcze jeden klocek dam. Dziecko bierze drugi klocek i także mówi: Jeden. Dziecko liczy: Jeden i jeden. Jeden, dwa. Rodzic pyta: Ile masz klocków, Kasiu… (Aniu)? Dziecko odpowiada: Jeden, dwa lub dwa – obie odpowiedzi są poprawne. Następnie rodzic mówi: Policzę moje klocki: 1, 2, 3. Policz ze mną: 1, 2, 3. Teraz policz swoje klocki. Co zrobić, abyś miał/a tyle samo klocków, co ja? Dziecko mówi: Trzeba wziąć jeszcze jeden klocek. Rodzic lub dziecko podchodzi do koszyka i bierze klocek. Rodzic mówi policzymy klocki. Dziecko: 1, 2, 3. Potem dziecko buduje z klocków wieżę i liczy klocki użyte do jej wykonania: jeden, dwa, trzy. Po zabawie dziecko odkłada klocki.
Zadania na dziś:
Grafika: Ikona plik wektorowy utworzone przez freepik - pl.freepik.com
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13