WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna –środa 08.12.2021. Temat dnia: Sporty i zabawy zimowe

Praca zdalna –środa 08.12.2021. Temat dnia: Sporty i zabawy zimowe

Temat dnia: Sporty i zabawy zimowe

Propozycje zajęć

Cele główne:

  • rozwijanie inwencji twórczej,
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie wybranych zimowych dyscyplin sportowych.
  1. Dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi z poniedziałku.

Zdmuchnij śnieżki – zabawa oddechowa, zdmuchiwanie kulek waty (lub płatków kosmetycznych, skrawków papieru, papierowych serwetek) ze stołu. Zadaniem dziecka jest zdmuchnięcie i policzenie kulek waty.

Uczestnicząc w zabawie z dzieckiem można wpleść w nią elementy rywalizacji i liczenia – „Kto zdmuchnie więcej śnieżek?”.

  1. Zabawy z piosenką List do zimy (Cd 2 https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5)

Dzieci maszerują przy piosence, próbując wyklaskiwać jej rytm. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się, a następnie cwałują bokiem, przeskakują z nogi na nogę.

Płatki śniegu. Do zabawy potrzebne będzie 10 śnieżynek wyciętych z białego papieru lub kulki z waty z zabawy porannej. Śnieżynki układamy w wybranym miejscu na podłodze na chuście, arkuszu papieru lub innej ograniczonej powierzchni. Dzieci poruszają się w dowolny sposób w rytmie melodii piosenki. Podczas przerwy w muzyce wypowiadamy hasło Płatki śniegu!, dzieci układają ze śnieżynek dowolne kompozycje, a po ich ukończeniu ponownie odtwarzamy melodię. Podczas kolejnej przerwy dzieci podchodzą do śnieżynek a Rodzic klaszcze w dłonie. Zadaniem dzieci jest ułożenie na zewnątrz wyznaczonej przestrzeni tylu śnieżynek, ile usłyszały dźwięków. Po wykonaniu zadania dzieci przeliczają ułożone gwiazdki.

Tańczące śnieżynki.

Dzieci trzymają w rękach śnieżynki. Wykonują dowolne improwizacje ruchowe w rytmie melodii piosenki.

  1. Dyscypliny i sporty zimowe.

Prezentujemy dziecku ilustrację (załącznik 1) lub film „Sporty zimowe” https://youtu.be/JnfUtdJkLbo i prosimy:

  • Obejrzyj zdjęcia, powiedz, jakie sporty zimowe są na nich przedstawione.
  • Do uprawiania których sportów zimowych są potrzebne łyżwy i lodowisko?
  • Na czym polega gra w hokeja? Do uprawiania których sportów niezbędne są narty? Jeśli wiesz, opowiedz na czym polegają skoki na nartach. A na czym biegi na nartach? Jak nazywa się dyscyplina, w której zjeżdża się na nartach z góry?
  • Co to są bobsleje? Jak wygląda zjazd bobslejami?
  • Jakie sprzęty zimowe są na zdjęciach? Do jakich dyscyplin się ich używa
  • Co jest niezbędne, aby uprawianie sportów zimowych było bezpieczne? Przed czym chroni kask? Przy których dyscyplinach jest niezbędny? Dlaczego?
  • Co lubisz robić na podwórku, gdy jest zima? Czy jeździłeś na sankach? Opowiedz o tym.
  • Czy jeździłeś na nartach lub łyżwach? Opowiedz, jak to się robi.
  • Popatrz na prace plastyczne dotyczące sportów zimowych. Jakie dyscypliny przedstawiają? Po czym to poznałeś? Z jakich figur geometrycznych powstały te obrazki? (Uwaga: polecenie dotyczy tylko ilustracji).
  1. Zimowa olimpiada sportowa - zabawy ruchowe.

Podajemy dzieciom informacje na temat sportów olimpijskich –zachęcamy je do stworzenia supersmykowej imprezy sportowej.

Zimowe igrzyska olimpijskie to międzynarodowe zawody sportowe organizowane co cztery lata za każdym razem w innym kraju. Podczas igrzysk zawodnicy rywalizują w 16 dyscyplinach. Wśród nich są: hokej na lodzie, skoki narciarskie, bobsleje, curling, łyżwiarstwo figurowe, łyżwiarstwo szybkie, biegi narciarskie, biathlon, który łączy jazdę na nartach ze strzelectwem. Najbardziej znani polscy medaliści zimowych igrzysk olimpijskich: Kamil Stoch, Justyna Kowalczyk, Zbigniew Bródka, Wojciech Fortuna.

Propozycje zabaw:

  • wyznaczamy start i metę za pomocą papierowej taśmy (np. malarskiej) i proponujemy dzieciom ćwiczenia:
  • hokej: przepychanie woreczka gimnastycznego lub piłki, klocka itp. laską, parasolem po wyznaczonej trasie, celowanie do wyznaczonej bramki;
  • narty biegówki – przemierzenie wyznaczonej trasy np. przez ustawianie stóp na małych złożonych kocach, które będą ślizgać się po podłodze;
  • skoki narciarskie – skoki na odległość;
  • bobsleje – ślizganie się po podłodze, bez pomocy nóg;
  • łyżwy – przemierzenie trasy przygotowanej w taki sposób, że na podłodze papierową taśmą wyznaczone są linie imitujące ruchy nóg podczas jazdy na łyżwach.
  1. Łyżwy – praca plastyczna (załącznik 2).
  2. Śnieżna wichura – zabawa ruchowa. Do zabawy potrzebne będą: papierowa taśma, chusta. Wprowadzamy dzieci w fabułę zabawy. Dzieci muszą się dostać do domu podczas wichury. Brat lub siostra obserwują ich i, podając instrukcję, starają się skierować osobę w odpowiednie miejsce.

Wyznaczamy taśmą drogę o szerokości 1 m. Dziecko staje na początku drogi, oczy ma zasłonięte chustą. Próbuje przejść tunel bez nadeptywania na linię, kierowane słowami instrukcji.

  1. Karty pracy, cz.2, s. 31, 32. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/Supersmyki_b_5latek_met2/mobile/index.html

 

 

Ilustracja: Designed by macrovector / Freepik

Data dodania: 2021-12-07 19:40:37
Data edycji: 2021-12-07 20:09:34
Ilość wyświetleń: 579
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej