WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna - środa 01.12.2021 Temat dnia Mikołajkowe niespodzianki

Praca zdalna - środa 01.12.2021 Temat dnia Mikołajkowe niespodzianki

Cele ogólne:

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7,
  • poznawanie tradycji mikołajkowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Proponowane zajęcia

  1. Coś czerwonego – zabawa twórcza. Opowiadamy dzieciom, że Mikołaj lubi czerwone rzeczy. Na zasadzie burzy mózgów dzieci wymieniają nazwy rzeczy w tym kolorze.

Zeszyt Supersmyka, s. 33 – ćwiczenia grafomotoryczne.

Rysowanie na tacce z kaszą manną liter e, E.  

Zabawy poranne –wybrane z poprzednich dni lub „Zimowe zabawy w podskokach” https://youtu.be/H08aiHpZK_s .

  1. Siedem paczek – odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7.

Mikołajkowe niespodzianki – szacowanie wagi. Przygotowujemy 10 papierowych toreb. Do 7 z nich wkładamy dowolne zabawki. Dzieci mają za zadanie podnosić torby, by oszacować ich wagę. Dzieci wskazują:

– torby z zawartością i bez zawartości,

– najcięższą torbę,

– najlżejszą torbę spośród toreb z zawartością.

Gdzie trafi prezent – przypomnienie liczb 16.

Numerujemy markerem torby z liczbami od 1 do 6, do każdej z nich wkładamy tyle klocków, ile wskazuje liczba. Rozkładamy gazety lub kartki jako domy i umieszczamy w nich kartoniki z liczbami.

Dziecko rozkłada prezenty w odpowiednich domach. Na końcu dziecko rozpakowuje prezenty, przeliczając klocki znajdujące się w paczkach.

Siedem – odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7.

Budujemy wieże z 6 klocków. Zadajemy dziecku pytanie:

  • Z ilu klocków składa się ta wieża?

Dokładamy kolejny klocek i zadajemy pytanie:

  • A teraz?

Dziecko odpowiada, dorosły pokazuje zapis cyfry 7 na kartoniku.

Robimy paczkę – tworzenie zbiorów siedmioelementowych.
Oznaczamy papierową torbę liczbą 7, następnie informujemy, że do paczki z liczbą 7 powinno trafić 7 klocków. Dziecko wkłada do torby odpowiednią liczbę klocków.

Siódmy z kolei – stosowanie liczebników porządkowych. Ustawiamy 10 papierowych toreb w szeregu. W każdej z nich umieszczamy jedną zabawkę. Dziecko sprawdza, co się znajduje w siódmej paczce (licząc od lewej strony). Po udzieleniu odpowiedzi dziecko zamyka oczy, w tym czasie zmieniamy ułożenie paczek i powtarzamy zabawę.

Zabawa przy piosence „Magiczna liczba siedem” https://youtu.be/1a79t441r_4?t=7

  1. Karta pracy, cz. 2, s. 21 ( https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/Supersmyki_b_5latek_kp_cz2/mobile/index.html#p=22 ) :
  • policz mikołajowe czapki. Ile ich jest?
  • policz i powiedz, ile jest mikołajowych czapek, pokaż tyle samo palców,
  • w worku Mikołaja otocz pętlą te zabawki, których jest 7.

Karta pracy, cz. 2, s. 22:

  • rysuj szlaczek po śladzie, staraj się nie odrywać ręki od kartki podczas rysowania,
  • przejdź trasę zgodnie z zapisanym kodem, żeby dowiedzieć się, do którego domu tego wieczora Mikołaj dostarczy prezent,
  • odszukaj ten dom w naklejkach i przyklej go w odpowiednim miejscu.
  1. Ćwiczenia gimnastyczne (załącznik 1).
  2. Utrwalenie refrenu piosenki „Mikołajowa piosenka” (załącznik 2). Nauka pierwszej zwrotki piosenki https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5
  3. Prezent dla Mikołaja – rozwijanie wyobraźni, reagowanie na ustalony sygnał. Rozkładamy na środku pokoju kartki formatu A-4 w liczbie osób uczestniczących w zabawie oraz pojemnik z wyciętymi z papieru kółkami o różnej wielkości i w różnych kolorach. Dzieci w rytmie „Mikołajowej piosenki” maszerują wokół kartek. Podczas przerwy w muzyce podchodzą do najbliżej leżących kartek i tworzą własną kompozycję z kolorowych z kółek (prezent dla Mikołaja). Zabawę powtarzamy kilka razy. Dzieci za każdym razem wracają do swojej pracy. Po zakończeniu zabawy opowiadają o swoim prezencie. Wykonane prezenty dzieci mogą nakleić na kartki.
  4. Ślizgawka na śniegu – zabawa ruchowa. Dziecko otrzymuje koc i składa go na 4 części. Kładzie się na nim na brzuchu i unosi nogi. Odpychając się rękami, dziecko przemieszcza się po podłodze (nie po dywanie), symulując ślizganie na lodzie.

 

Dla chętnych:

 

 

Ilustracja: Designed by iconicbestiary / Freepik

Data dodania: 2021-12-01 13:10:57
Data edycji: 2021-12-01 19:31:43
Ilość wyświetleń: 276
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej