WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna - środa 01.12.2021 Temat dnia Mikołajkowe niespodzianki

Praca zdalna - środa 01.12.2021 Temat dnia Mikołajkowe niespodzianki

Cele ogólne:

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7,
  • poznawanie tradycji mikołajkowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Proponowane zajęcia

  1. Coś czerwonego – zabawa twórcza. Opowiadamy dzieciom, że Mikołaj lubi czerwone rzeczy. Na zasadzie burzy mózgów dzieci wymieniają nazwy rzeczy w tym kolorze.

Zeszyt Supersmyka, s. 33 – ćwiczenia grafomotoryczne.

Rysowanie na tacce z kaszą manną liter e, E.  

Zabawy poranne –wybrane z poprzednich dni lub „Zimowe zabawy w podskokach” https://youtu.be/H08aiHpZK_s .

  1. Siedem paczek – odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7.

Mikołajkowe niespodzianki – szacowanie wagi. Przygotowujemy 10 papierowych toreb. Do 7 z nich wkładamy dowolne zabawki. Dzieci mają za zadanie podnosić torby, by oszacować ich wagę. Dzieci wskazują:

– torby z zawartością i bez zawartości,

– najcięższą torbę,

– najlżejszą torbę spośród toreb z zawartością.

Gdzie trafi prezent – przypomnienie liczb 16.

Numerujemy markerem torby z liczbami od 1 do 6, do każdej z nich wkładamy tyle klocków, ile wskazuje liczba. Rozkładamy gazety lub kartki jako domy i umieszczamy w nich kartoniki z liczbami.

Dziecko rozkłada prezenty w odpowiednich domach. Na końcu dziecko rozpakowuje prezenty, przeliczając klocki znajdujące się w paczkach.

Siedem – odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7.

Budujemy wieże z 6 klocków. Zadajemy dziecku pytanie:

  • Z ilu klocków składa się ta wieża?

Dokładamy kolejny klocek i zadajemy pytanie:

  • A teraz?

Dziecko odpowiada, dorosły pokazuje zapis cyfry 7 na kartoniku.

Robimy paczkę – tworzenie zbiorów siedmioelementowych.
Oznaczamy papierową torbę liczbą 7, następnie informujemy, że do paczki z liczbą 7 powinno trafić 7 klocków. Dziecko wkłada do torby odpowiednią liczbę klocków.

Siódmy z kolei – stosowanie liczebników porządkowych. Ustawiamy 10 papierowych toreb w szeregu. W każdej z nich umieszczamy jedną zabawkę. Dziecko sprawdza, co się znajduje w siódmej paczce (licząc od lewej strony). Po udzieleniu odpowiedzi dziecko zamyka oczy, w tym czasie zmieniamy ułożenie paczek i powtarzamy zabawę.

Zabawa przy piosence „Magiczna liczba siedem” https://youtu.be/1a79t441r_4?t=7

  1. Karta pracy, cz. 2, s. 21 ( https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/Supersmyki_b_5latek_kp_cz2/mobile/index.html#p=22 ) :
  • policz mikołajowe czapki. Ile ich jest?
  • policz i powiedz, ile jest mikołajowych czapek, pokaż tyle samo palców,
  • w worku Mikołaja otocz pętlą te zabawki, których jest 7.

Karta pracy, cz. 2, s. 22:

  • rysuj szlaczek po śladzie, staraj się nie odrywać ręki od kartki podczas rysowania,
  • przejdź trasę zgodnie z zapisanym kodem, żeby dowiedzieć się, do którego domu tego wieczora Mikołaj dostarczy prezent,
  • odszukaj ten dom w naklejkach i przyklej go w odpowiednim miejscu.
  1. Ćwiczenia gimnastyczne (załącznik 1).
  2. Utrwalenie refrenu piosenki „Mikołajowa piosenka” (załącznik 2). Nauka pierwszej zwrotki piosenki https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5
  3. Prezent dla Mikołaja – rozwijanie wyobraźni, reagowanie na ustalony sygnał. Rozkładamy na środku pokoju kartki formatu A-4 w liczbie osób uczestniczących w zabawie oraz pojemnik z wyciętymi z papieru kółkami o różnej wielkości i w różnych kolorach. Dzieci w rytmie „Mikołajowej piosenki” maszerują wokół kartek. Podczas przerwy w muzyce podchodzą do najbliżej leżących kartek i tworzą własną kompozycję z kolorowych z kółek (prezent dla Mikołaja). Zabawę powtarzamy kilka razy. Dzieci za każdym razem wracają do swojej pracy. Po zakończeniu zabawy opowiadają o swoim prezencie. Wykonane prezenty dzieci mogą nakleić na kartki.
  4. Ślizgawka na śniegu – zabawa ruchowa. Dziecko otrzymuje koc i składa go na 4 części. Kładzie się na nim na brzuchu i unosi nogi. Odpychając się rękami, dziecko przemieszcza się po podłodze (nie po dywanie), symulując ślizganie na lodzie.

 

Dla chętnych:

 

 

Ilustracja: Designed by iconicbestiary / Freepik

Data dodania: 2021-12-01 13:10:57
Data edycji: 2021-12-01 19:31:43
Ilość wyświetleń: 188
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej