WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna –piątek 16.04.2021 Temat dnia: Malujemy muzykę

Praca zdalna –piątek 16.04.2021  Temat dnia: Malujemy muzykę

Zachęcamy do rozpoczęcia dnia „Zabawami ze Świeżakami”: https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I lub zabawą z poniedziałku https://youtu.be/4_BOPF_WfsM

„Kapela” – zabawa naśladowcza https://youtu.be/0XAinVz-_AM

„Taniec węgierski” – utrwalenie zabawy tanecznej https://youtu.be/k4TPbSniuUA .

„Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna. Dziecko ma rozłożone na stoliku kartki, mocno rozwodnione farby plakatowe (kilka kolorów), pędzelek (najlepiej tyle ile kolorów). Rodzic wyjaśnia: Za chwilę usłyszysz muzykę. Zamienisz pędzelki w tancerzy, którzy przy tej muzyce będą tańczyć, a przy okazji malować linie, wzory i inne esy-floresy. Do każdego koloru jest jeden pędzel – wybierz pierwszy kolor. Podczas trwania muzyki nie dobieraj farby – tancerz nie może przerywać tańca.

Rodzic puszcza utwór muzyki klasycznej ze swoich zbiorów, np. „Taniec Eleny” M. Lorenca (https://youtu.be/iP_iGLT6aMY ) lub „Wiosna” A. Vivaldiego (https://youtu.be/jdLlJHuQeNI ), a dziecko maluje (muzykę można zatrzymać w celu zmiany koloru). Gdy praca schnie, wydziera z białego papieru paski o szerokości 2–3 cm różnej długości i komponuje z nich pień brzozy – czarną kredką rysuje krótkie kreski. Kompozycję nakleja na kolorowy karton. Na koniec patyczkami do uszu maczanymi w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stempluje delikatnie liście.

„Wyżej – niżej” – zabawa słuchowa. Dziecko ma przed sobą dzwonki chromatyczne https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/119/wirtualne-cymbalki . Rodzic gra dowolny dźwięk i prosi: Zagraj dźwięk wyższy/niższy. Na koniec zadaje pytanie: Jaki dźwięk wydaje płytka najdłuższa, a jaki najkrótsza?

„Kolorowe płytki” – zabawa dydaktyczna z mierzeniem. Dziecko ma 8 pasów w kolorach płytek dzwonków, o różnej długości (kolor i długość paska odpowiadają kolorowi i długości płytki na dzwonkach). Dziecko porządkuje paski od najkrótszego do najdłuższego. Na dywanie lub stole z linki lub sznurka jest ułożona linia, a pod nią z lewej strony leży kartonik z cyfrą 1. Rodzic kieruje do dziecka polecenie: ułóż kolorowe pasy od najkrótszego do najdłuższego, przy czym miejsce najkrótszego jest nad cyfrą 1. Po ułożeniu nad linią dziecko podpisuje kolejność kolorowych pasków liczbami. Rodzic zadaje pytania dotyczące kolejności: Który z kolei jest kolor…? Jaki kolor ma czwarta płytka? Jaki kolor ma siódma płytka?

Potrzebne będzie: 8 pasków o różnej długości w kolorach płytek dzwonków, sznurek, cyfry 1–8, dzwonki chromatyczne.

„Układamy gamy” – zabawa słuchowo-wzrokowa. Wykorzystujemy ułożone płytki z poprzedniej zabawy. Dziecko podpisuje kolejne płytki sylabami zgodnie z tym, co mówi rodzic. Rodzic wymienia kolejne nazwy dźwięków: do, re, mi, fa, sol, la, si, do (załącznik 1).

Potrzebne będą: kolorowe paski z poprzedniej zabawy, sylaby z nazwami nut

Liczenie, s. 62 – ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.

Artystyczna woda- doświadczenie https://youtu.be/CjqoJpTWK44 .

„Nuty do domu” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Dziecko - nuta biega po pokoju, gdy rodzic gra glissando (przeciągnięcie pałeczką przez wszystkie płytki z góry na dół lub z dołu do góry) na dzwonkach (jeżeli dziecko ich nie posiada –jedno mocne uderzenie na wirtualnych), zatrzymuje się w wyznaczonym miejscu - domu. Rodzic gra wtedy kilka dźwięków na różnych płytkach. Dziecko liczy dźwięki i wykonuje tyle samo dowolnych ruchów np. podskoków. Na następne jedno mocne uderzenie w płytkę dziecko znowu zaczyna biegać.

„Kapela Jasia” – zabawa grafomotoryczna (załącznik 2).

„Kotek” – zabawa z chętnym dzieckiem. Rodzic przygotowuje kolorową partyturę do piosenki „Wlazł kotek na płotek” – duże nuty w kolorach płytek na dzwonkach na pięciolinii lub kwadraty (koła) ułożone kolorami odpowiadającymi kolejnym dźwiękom w piosence i kolorom na dzwonkach (kolory są uzależnione od kolorów dzwonków –załącznik 3) lub korzysta z partytury https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/119/wirtualne-cymbalki

Data dodania: 2021-04-15 21:17:50
Data edycji: 2021-04-15 22:51:14
Ilość wyświetleń: 380
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej